Visos naujienos apie Dakarą – specialioje rubrikoje.
Šis greičio ruožas jau yra Tuščiajame kvartale „Empty Quarter“ – vienoje didžiausių dykumų pasaulyje. Čia esant lėtesniam nei įprasta vidutiniam greičiui lenktynininkai turėjo progą atskleisti įgūdžius naviguojant per smėlio kalnus.
Laisvydas Kancius po finišo sakė, kad nors įskaitinių kilometrų nebuvo daug, bet ilgas važiavimas iki starto nebuvo pati maloniausia dienos dalis.
„Tačiau trasoje sekėdi neblogai, nors tempas ir nebuvo pavyzdinis, bet svarbu, kad pavyko išvengti didesnių problemų. Rytoj laukia „48 Chrono“ – įdomi, nauja patirtis. Žiūrėsime, kaip seksis“, – feisbuke rašė L.Kancius.
Jis šiame greičio ruože buvo penktas. Kitas Lietuvos keturratininkas Antanas Kanopkinas finišą pasiekė šeštas.
„Buvo labai smagi trasa, sudaryta tik iš kopų. Visos jos buvo įveikiamos, tik viena jų nubaudė. Teko trasoje pasikeisti šakę ir važiuoti be priekinio pusašio.
Labai džiaugiuosi, kad mechaniko prieš startą atlikti namų darbai leido pasiekti šiandienos finišą. Kitu atveju turbūt dar dabar kopose laukčiau pagalbos iš nežinia kur“, – pasakojo A.Kanopkinas ir neslėpė, kad po dienos jaučiasi labai pavargęs, bet džiaugiasi pasiekęs finišą.
„Kaip diena, taip naujiena“
Rokas Baciuška trečiadienį buvo septintas.
Bivake jis kalbėjo, kad kopos yra visada smagu, vis dėlto be nuotykių neapsieita.
„Mes lyg lyderiavom, pirmas antras buvo labai art. Bet kaip diena, taip naujiena, taip nauji nuotykiai – likus iki finišo 30 kilometrų pradėjo trūkinėti bagis. Nesuprantam, kas darosi.
Pradeda nervinti, nes nei vienos švarios dienos, be techninių nesklandumų. Bandysime žiūrėti. Žodžiu, bandai spausti, o paskui viską suvalgo laikas, kas ne nuo tavęs priklauso“, – nusivylimo neslėpė Rokas.
Vis dėlto jis neslėpė, kad buvimas finiše džiugina, o prieš akis 48 valandų maratonas, kai negalės padėti mechanikai.
„Kopos man patinka, viskas smagiai. Kai kurios buvo pavojingos, aštrios, galėjai nusivožti, bet mes labai gerai sudirbome. Bet gali važiuoti puikiai, o techniniai nesklandumai pabaigoje pagadina“, – kalbėjo R.Baciuška.
Davė paragauti, kas bus „48 Chrono“
Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza etapą baigė dešimti.
Kaip sakė lenktynininkas, diena buvo trumpa, bet leido suprasti, kas laukia per artimiausias dvi dienas: „Kopose, kad ir 120 km, mažiausiai dvi valandas užtrukom. Intensyvumas didelis, šilta ir pavojinga labai. Tikrai yra kur prisidaryti reikalų.“
Sportininkas džiaugėsi, kad automobilis sveikas, nors ir pripažino, kad kopose „žvakių“ pasitaiko dažnai, tačiau visos jos šiandien buvo švelnios ir jokios žalos automobiliui nepridarė. V.Žala džiaugėsi preliminariai užimta dešimta vieta ir iškovota palankia rytojaus starto pozicija.
Trumpiausią šio Dakaro greičio ruožą laimėjo katarietis N.Al-Attiyah. Beveik dviem minutėm nuo jo atsiliko G.Chicheritas, o trečiąją vietą užėmė J.Yacopini. Nuo jo vos dviem sekundėmis atsiliko Y.Al Rajhi.
„Skrydžio režimas“
Benediktas Vanagas po finišo šmaikštavo, kad „startuoti 35 pozicijoje nebuvo gera mintis“.
„Smėlis po tiek transporto jau buvo suartas, tad važiuoti nebuvo lengva. Bet mes įjungėme skrydžio režimą ir vėl pasigerinom rytojaus poziciją.
Taip priskraidėme, kad džiaugiausi pusryčiams beveik nieko nevalgęs“, – socialiniuose tinkluose juokavo lenktynininkas.
24-oje vietoje vakar finišavęs Benediktas Vanagas lenktynes trečiadienį pradėjo iš 36-os vietos. Geičio ruožą jie su šturmanu Kuldaru Sikku įveikė per 1 val 44 min ir 50 sek.
Po šio greičio ruožo „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda rikiuojasi 14 vietoje, bendroje „Ultimate“ klasės kategorijoje. Ekipažą nuo dešimtosios vietos skiria apie 20 minučių, o Dakare dar liko septyni etapai ir beveik 3000 km greičio ruožų.
Tebebando perprasti kopas
Po „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos skėčiu lenktyniaujantys Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas bendroje „Ultimate“ klasės kategorijoje iki starto užėmė 31-ą vietą.
Aisvydas bivake juokėsi, kad jis tebuvo balastas, nes dykumoje jau buvo vėžės. O juokdamasis Vladas Aisvydą pavadino treneriu: „Pirmus 10 km buvo gazo gazo gazo, likusius šimtą buvo atsargiai atsargiai atsargiai.“
„Reikia tas kopas perprasti ir viskas. O mes dar neperpratom“, – šyptelėjo A.Paliukėnas.
Ši diena ekipažui su nuotykiais – kelis kartus nosimi rėmėsi į smėlį, taip pat turėjo „skrydį“, kaip sakė Vladas, „supykino net, nes jau matėsi Vilnius“.
Nors finalas su prieblanda, bet dešimtuke
Po smėlį šiandien nardė ir Emilijos bei Arūno Gelažninkų SSV klasės bagis. Ekipažas džiaugėsi, kad tai padaryti pavyko išties sėkmingai ir treniruotės veikia – dieną jie pabaigė greičiausiųjų dešimtuke.
Rytą E.Gelažninkienė nestokojo geros nuotaikos, tačiau minėjo, kad atsipalaiduoti ir galvoti, jog maždaug šimtas kilometrų vien kopomis bus lengvai įkandamas, tikrai neverta.
„Gali atrodyti, kad šiandien sudėtingiausia dalis bus 508 kilometrų pervažiavimas iki starto. Žinoma, bus ką veikti, kelias ilgas, nuobodus, bet šimtas kilometrų vien kopomis, manau, yra daugiau nei pakankamai.
Organizatoriai visuomet pasistengia, kad per lengva nebūtų. Bet esame nusiteikę gerai, laukiame kopų. Kasdien kapstomės iš dugno ir kol kas sekasi, tai ir nuotaikos gerėja, ir tiesiog jaučiamės geriau“, – mintimis prieš startą dalijosi sportininkė.
Kad kopos komandai – nesvetimos ir mėgstamos, rodo ir dienos rezultatas. Penktosios ralio dienos kopas „Rentway Dakar Team“ įveikė per 1 val. 53 min. ir 39 s., nuo greičiausio ekipažo atsilikdami kiek mažiau nei 9 minutėmis. Preliminariai ekipažas penktajame greičio ruože užėmė 10-ąją vietą.
„Grįžom vėl su šviesa, jei tiksliau – su prieblanda. 118 kilometrų kopose pralėkė gana greitai. Vienintelė problema – reikia dar sureguliuoti amortizatorius, kadangi šiandien visi smūgiai mums buvo gana stiprūs ir negalėjome važiuoti dar greičiau.
Bet kaip apšilimui prieš dvi maratonines dienas, kurias vieni praleisime dykumoje, manau, greičio ruožas buvo tobulas. Jokių klaidų nepadarėme, tiesiog smagiai, gražiai pravažiavome,“ – teigė E.Gelažninkienė.
A.Gelažninkas paantrino pilotei, kad diena buvo smagi: „Šiandien navigacija buvo labai paprasta, tad pavyko neklysti ir surasti visus kelio taškus. Apšilimas labai geras, belieka tik pailsėti prieš maratoną.“
Šiandien vakarą ekipažas dar praleis su komanda, o išaušus rytui, keliai beveik pusantros paros išsiskirs. Dalyvių lauks šių metų ralio naujovė – „Tuščiuoju ketvirčiu“ (ang. Empty Quarter) vadinamoje dykumoje organizuojamas „48h chrono“ greičio ruožas. Dalyviai startuos nurodytu laiku ir laikrodžiams išmušus 16 val. vietos laiku turės prisistatyti į artimiausią dykumos bivaką. Čia nebus aptarnaujančio serviso ar galimybės miegoti kemperiuose – visi dalyviai lygūs, nakvos dykumoje, palapinėse.
Penktadienį, gavę starto signalą dalyviai turės tęsti varžybas iki finišo linijos. Per dvi dienas ekipažai turės įveikti 572 kilometrus greičio ruožo ir dar 209 kilometrus pravažiavimų.