Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Metų lenktynininko rinkimai. Egidijaus Babelio nuomonė

15min tęsia tradicinius „Metų lenktynininko 2016“ rinkimus. Jų metu savo nuomonę apie geriausią bei perspektyviausią lenktynininkus, Lietuvos automobilių sporto veidą bei geriausią renginį išsakys kelios dešimtys automobilių sporte žinomų žmonių. Komisijos narių nuomonė lems lygiai pusę galutinio įvertinimo: likusią nulems 15min skaitytojai.
Egidijus Babelis
Egidijus Babelis / Vytauto Pilkausko nuotr.

Egidijus Babelis – žurnalo „Keturi ratai“ ir TV laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas.

– Egidijau, kas buvo geriausias lietuvis lenktynininkas 2016-aisiais?

– Vaidotas Žala. Ralyje jis nustojo daužyti automobilius, pradėjo važiuoti stabiliai ir labai greitai. Tik techninės problemos (ir nesugebėjimas greitai pakeisti pradurto rato Elektrėnų ralyje) neleido jam tapti Lietuvos ralio čempionu. O ir Dakaro maratone vyriškai grūmėsi su visais sunkumais, „gazą“ spaudė iki dugno ir su techninėmis problemomis kovojo iki pat galo. Po itin nesėkmingų treniruočių ralio reido naujoko pasirodymas pietų Amerikoje atrodė didvyriškai.

Vaidotas Žala ralyje nustojo daužyti automobilius, pradėjo važiuoti stabiliai ir labai greitai. Tik techninės problemos neleido jam tapti Lietuvos ralio čempionu

– Kas buvo geriausias jaunas lietuvis lenktynininkas (iki 21 m.)?

– Norisi pagirti du jaunus kartingo lenktynininkus Justą Jonušį ir Gustą Grinbergą. Vos keturiolikos ir trylikos metų sulaukę paaugliai varžosi dėl lyderių pozicijų tarptautinėse kartingo lenktynėse, dirba su gamyklinėmis komandomis, bendrauja su aukščiausio lygio pasaulio žiedinių lenktynių komandomis. Šviesi ateitis jų laukia. Tikiu, kad netolimoje ateityje abu sugebės į Lietuvą atvežti aukščiausio kalibro čempiono titulus. Tada juos ir nominuosiu šiam apdovanojimui.

O šiemet savo balsą skiriu Kasparui Navickui, 20 metų amžiaus ralio kroso lenktynininką Europos čempionate „Super1600“ klasėje užėmusį 3-ią vietą. Tą jis padarė puikiai pasirodęs paskutinėse sezono varžybose, kuriose surinko tiek taškų, kad iš 6-os vietos pakilo net į 3-ią. Jaunas lenktynininkas rodo aukštą lygį sparčiausiai populiarėjančios automobilių sporto šakos pasaulyje Europos čempionate. Jis turi potencialo važiuoti tose lenktynėse, kur dabar Sebastienas Loebas, Kenas Blockas, Petteris Solbergas ir kitos žvaigždės važiuoja.

Kasparas Navickas turi potencialo važiuoti tose lenktynėse, kur dabar Sebastienas Loebas, Kenas Blockas, Petteris Solbergas ir kitos žvaigždės važiuoja

– Kas vertas Lietuvos automobilių sporto veido titulo ir labiausiai prisidėjo prie šio sporto garsinimo šalyje?

– Automobilių sporto veidas Lietuvoje – Benediktas Vanagas. Visi žino šį lenktynininką ir seka jo pasirodymą Dakare. Tik jis garsina ne patį automobilių sportą, o save. Močiutė kaime žino apie automobilių sportą šalyje tiek, kad čia Benediktas Vanagas lenktyniauja. Ne daugiau.

Garsina automobilių sportą šalyje renginiai, kurie pritraukia ir ne itin automobiliais ar lenktynėmis besidominčius žiūrovus. Tai už automobilių sporto garsinimą savo balsą atiduodu Dariui Jonušiui. Joks kitas automobilių sporto renginys neskamba taip garsiai kaip jo organizuojamos 1000 km (Šiemet "Eneos", ir dar 6-iais km ilgesnės) lenktynės. Jų pažiūrėti ateina net ir tie, kurie mašinų markių neskiria ir galią pagal išmetimo vamzdžių skaičių matuoja. O gal ateina pažiūrėti kaip Benediktas Vanagas važiuoja?

– Geriausias Lietuvoje vykęs automobilių sporto renginys?

– „Autoplius Fast Lap“.

Juokavau, kad geresnis bus tik tada, kai organizatoriai ralį padarys. Šiemet padarė

Organizatoriai per septynis metus sugebėjo paties neįdomiausio formato žiūrovams lenktynes (lenktynės laikui) paversti į patį geriausią lenktynių festivalį (OK, „Autoreivą“).

Laisvas techninis reglamentas lenktyniaujančius automobilius pavertė „bombomis“, į kurias žiūrovams buvo įdomu pasižiūrėti. Atsirado kova dėl pozicijų, kur važiavo tos pačios bombos, ir prie starto linijos vienu metu stojo jų kelios dešimtys. Tapo dar įdomiau. Atėjo dar daugiau žiūrovų. Juos išlaikė rodydami gražiausius „Show-Off“ automobilius, surinko ir į trasą paleido visus Lietuvoje esančius superautomobilius, greičiausią „drago“ bolidą, „drifteriai“ darė dūmų užsklandas.

Kiekvienas „Autoplius Fast Lap“ renginys buvo vis įdomesnis. Neįsivaizdavau, kaip jį galima padaryti dar geresniu. Juokavau, kad geresnis bus tik tada, kai organizatoriai ralį padarys. Šiemet padarė. Geriau, nei buvo galima tikėtis.

Kiekvienas Lietuvoje vykęs „Autoplius Fast Lap“ etapas – geriausias renginys ne tik automobilių sporto fanams, bet ir automobilių mėgėjams apskritai (nes etapuose, kurie užsienyje vyksta pramogų ne tiek daug, tik lenktynės).

Ir dar ta „Autoplius Fast Lap“ atmosfera. Jos neturi joks kitas renginys. Nežinau, iš ko ji susideda ar kaip padaroma, juolab nė nemoku nupasakoti, bet ten būna labai faina.

Ketvirtadienį skaitykite pokalbį su žurnalistu Sauleniu Pociūnu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius