Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Nemuno žiede“ organizuotame renginyje iki tragedijos trūko tik žingsnio

Savaitgalį „Nemuno žiedo“ trasoje vyko „333 Endurance Cup“ renginys, kurio metu žiūrovai užfiksavo šokiruojančių vaizdų. Netrukus socialiniuose tinkluose ėmė sklisti kritiniai pasisakymai apie tokių varžybų saugumą su vaizdinėmis iliustracijomis. Akivaizdu, kad teisėjo sveikatai ir net gyvybei grėsė pavojus.

Vaizdo įraše yra matoma, kaip po garsiajame Ąžuolo posūkyje įvykusios avarijos likę dalyviai toliau važiuoja lenktynių trasa, prieš pat posūkį esantis teisėjų bokštelis tuščias, nėra nieko, kas jame mojuotų vėliavomis. Bent jau tokia turėtų būti autosporto renginių, kuriuose užtikrinamas saugumas, praktika.

VIDEO: Endurance 333 varžybos Nemuno žiede

Taigi varžybos nestabdomos, apie trasoje įvykusį incidentą kiti dalyviai neperspėti nei geltonomis, nei juo labiau raudonomis vėliavomis.

O šio pavojingo sektoriaus varžybų teisėjas, atsukęs nugarą į sportiniu režimu važiuojančius ir slidinėjančius automobilius, stoviniuoja už posūkio išorinės dalies, šluota nuo trasos šluoja smėlį.

Vaizdas labiau primena kaskadininkų pasirodymą, kai teisėjas paskutinę akimirką pabėga nuo trasos.

LASF nuo tokių renginių atsiriboja

Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) su šio renginio organizatoriumi viešoje erdvėje apie saugumą diskutuoja nebe pirmą kartą. Todėl dar prieš varžybas, rugpjūčio 4 d., viešai paskelbė tokį pareiškimą:

Renginio metu teisėjavo neprofesionalūs, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) nelicencijuoti teisėjai. Tad belieka tik dėkoti likimui, kad tų incidentų metu niekas nebuvo sužalotas ir viskas laimingai pasibaigė. 15min kreipėsi komentarų tiek į LASF prezidentą Egidijų Janavičių, tiek į renginio organizatorių Darių Ostrovskį.

Egidijus Janavičius
Egidijus Janavičius

LASF prezidentas Egidijus Janavičius: imsimės kraštutinių priemonių

„Manau, kad Automobilių sporto federacija užuot vien baudusi, turi su rengėjais ieškoti konstruktyvių problemų sprendimo būdų. Deja, su šiuo organizatoriumi mums visad labai sunkiai sekasi rasti bendrą kalbą. Renginiuose nesaugu. Vien ko vertas faktas, kad 2021 m. gegužės 29 dieną jo rengtos varžybos neįvyko dėl labai paprastos priežasties – į trasą neatvyko ugniagesių automobilis. Tai buvo paskutinis taškas, po kurio nusprendėme, kad neturėsime su šiuo organizatoriumi nieko bendro“, – sakė Egidijus Janavičius.

Komentuodamas vaizdo įrašus LASF prezidentas situaciją pavadino apgailėtina:

„Juk negali tikėtis profesionalumo iš paskutinę dieną surinktų žmonių, kurių net negalėčiau pavadinti teisėjais. Tai – tik asmenys, norintys pabūti trasoje. Vargu ar pakankamai kompetencijos turi ir šių varžybų vadovė, kuri kažin ar kada nors apskritai yra turėjusi licenciją.“

Pagal galiojantį reglamentą, panašiuose renginiuose dalyvaujantys, LASF licencijas turintys lenktynininkai ypatingais atvejais gali sulaukti nuobaudų. Plačiau apie nuobaudas už dalyvavimą nelicencijuotose varžybose, skaitykite čia.

„Etikos ir drausmės komisijai patvirtinus pažeidimus, taryba priims galutinį sprendimą dėl organizatoriaus šalinimo iš federacijos asocijuotųjų narių. Taip pat kreipsiuosi į Lietuvos sporto centrą, prašydamas matant tokį saugumą neleisti rengti varžybų, darysiu viską, ką federacija gali, kad autosportas Lietuvoje būtų kiek įmanoma saugesnis.

Dalyvauti tokiose varžybose nesaugu.

Tačiau organizatorius visada gali ir toliau rengti tokias varžybas, vadovaudamasis Sporto įstatymu, tik informuodamas LASF. Svarbu, kad autosporto bendruomenė suvoktų, jog dalyvauti tokiose varžybose nesaugu. Bandėme su organizatoriumi pusantrų metų rasti bendrą kalbą, tačiau dabar nelieka nieko kito, kaip tik imtis kraštutinių priemonių.“

Organizatoriaus Darius Ostrovskis: sutinku, kad teisėjų darbas nepateisinamas

Pamatęs vaizdo įrašus, šio renginio organizatorius Darius Ostrovskis sutiko, kad vaizdai kraupūs, o teisėjų darbas buvo labai blogas ir nepateisinamas.

„Aš tuo nepatenkintas, tačiau juk neturiu akių visoje trasoje. Nenoriu pasirodyti kaip koks nors neatsakingas organizatorius, viskas buvo atlikta pagal visus saugumo reikalavimus, tik aš neturėjau licencijuotų teisėjų. Lietuvoje sunku gauti teisėjų, jų nėra daug ir jie visi buvo arba užsiėmę, arba nesutiko atvykti.

Noriu pabrėžti, kad čia nebuvo varžybos, čia buvo tik klubo gimtadienio renginys. Jaučiu, kad mane nori sužlugdyti kaip organizatorių. Gal kas nors kitas nori perimti mano užaugintą lenktynių seriją. Jaučiu, kad pasikeitus valdžiai Lietuvos automobilių sporto federacijoje, viskas kardinaliai pasikeitė. Tačiau dabartinis mano organizuojamos lenktynių serijos dalyvių pasiruošimas ir automobilių parkas nuo serijos pradžios tapo daug kokybiškesnis, skiriasi kaip diena nuo nakties“, – sakė D.Ostrovskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius