Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Žuvusį Romualdą Barkauską autokroso bendruomenė pagerbė Pavilkijo trasoje

Nors autokroso sezonas jau artėja pabaigos link, tačiau sportininkai savo bolidų žiemos miegu dar nemigdo. Visoje Lietuvoje vis dar vyksta draugiškos varžybos, sezono uždarymo renginiai. Būtent tokios, neįskaitinės lenktynės buvo surengtos Pavilkijo autokroso trasoje. Jos buvo skirtos prieš dvejus metus žuvusiam trasos šeimininkui Romualdui Barkauskui atminti.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Nelaimė įvyko 2013-ųjų gruodžio pirmą dieną. Trasoje dirbęs R.Barkauskas tuo metu vairavo sunkvežimį „Iveco“. Judėdamas atbuline eiga vairuotojas nuslydo į tvenkinį ir nuskendo. Atvykę medikai vyrui jau niekuo padėti nebegalėjo.

Sekmadienį į autokroso trasą susirinkę dalyviai prieš startą nukėlė kepures ir pagerbė R.Barkauską tylos minute, o organizatoriai prisiminė gražiausius Pavilkijo trasos šeimininko metus ir nuveiktus darbus. Tik po to dalyviams duota komanda užvesti variklius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Romualdas Barkauskas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Romualdas Barkauskas (viduryje)

Į varžybas susirinko kiek daugiau nei 30 sportininkų. Sulaukta svečių iš Latvijos bei Karaliaučiaus. Iš viso buvo registruotos penkios klasės. Trys kėbulinių automobilių ir dvi bagių. Saulėta diena į renginį priviliojo ir nemažai dalyvių, kurie įsikūrė patogiose stebėjimui vietose ant trasą supančių kalvų.

Pirmieji prie starto stojo devyni D-1A klasės dalyviai. Čia aršiausia kova virė tarp Tomo Skrodenio ir Žydrūno Šarkūno. Abu vyrai vairavo „Honda Civic“ automobilius ir išlaikė intrigą iki pat finalo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Paskutiniame, finaliniame važiavime greitesnis buvo Ž.Šarkūnas. T.Skrodenis iškovojo antrą vietą, o Kęstutis Skiezgilas užsitikrino trečią poziciją.

Šioje klasėje kiek nepasisekė 414-uoju numeriu pažymėto VAZ automobilio vairuotojui Jonui Montvydui. Jis viename iš važiavimų patyrė „stogą“, tačiau varžybas baigti sugebėjo.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

D-4 arba dvilitrių automobilių klasėje geriausiai pasirodė latvis Kaspars Silenieks. Jis laimėjo visus važiavimus. „Braliukui“ įkandin sekė Martynas Pikčilingis su „Seat Ibiza“, tačiau svečiui vis pavykdavo atitolti nuo persekiotojų saugiu atstumu.

Už antroje vietoje fišavusio M.Pikčilingio rikiavosi Rokas Sakalauskas. Beje, jo automobilis vienu metu užsidegė, tad buvo panaudotas gesintuvas, o į trasą išvažiavo ir ugniagesiai. Tačiau nedidelė ugnis buvo laiku sutramdyta ir sportininkas didesnių nuostolių išvengė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Kad kova buvo įnirtinga byloja ir tai, kad šioje klasėje savo automobilio stogą sulamdė ir dar du dalyviai. Šį kartą nepasisekė kitam VAZ vairuotojui Remigijui Nešvydžiui ir rusui Sergejui Luchikui su „Volkswagen“.

Open klasės važiavimai buvo išties žavingi, mat trasoje susigrūmė itin galingi, keturiais varomais ratais ir varikliais su turbinomis į priekį genami automobiliai. Čia pergalę išplėšė itin įdomų automobilį vairuojantis Juozas Kutka.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Jis laimėjo vairuodamas „Mazda MX-3“ automobilį, kuris žvelgiant iš priekio labiau panašus į „Ford“. Beje, šio automobilio gale sumontuotas „Honda S2000“ variklis. Antrą vietą iškovojo Egidijus Kirdeikis su ketvirtos kartos „Volkswagen Golf“, o trečias finišavo grėsmingą „VW Golf MK2“ vairavęs Dovydas Vaitkevičius.

Galine ašimi varomų bagių klasėje susigrūmė keturi dalyviai ir čia nugalėjo Virgilijus Deveikis. Antras finišavo tik išvakarėse savo bagį surinkęs ir lenktynių dieną techninių problemų turėjęs Vilintas Kuras. Kęstutis Krakys lipo ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Tiesa, antrame važiavime Kęstutis Krakys padarė klaidą, po kurios jo bagis pasisuko priekiu į trasos atitvarus. Dalyviui čia teko ir baigti antrąjį savo važiavimą, mat atbulinės pavaros daugumoje bagių nėra.

Itin žavingai atrodė bagiai, varomi visais ratais. Dažnai šie bolidai įspūdingu greičiu visą posūkį praslysdavo šonu. Į metalinius atitvarus daužėsi iš po ratų laidomas žvyras.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Šioje klasėje favoritu buvo laikomas Tautvydas Urba, vairuojantis tikrą technikos stebuklą – bagį su dviem varikliais. Vienas motoras skirtas priekinei ašiai, kitas – galinei.

Tačiau finale T.Urba kiek perdegė ir po klaidos į priekį praleido Saulių Žundą. Ir nors T.Urba bandė spausti S.Žundą, tačiau šiam pavyko atlaikyti įtampą ir finišuoti pirmam. Trečią vietą klasėje iškovojo ne ką prasčiau šiose varžybose važiavęs Andrius Lugauskas, kuriam finalas susiklostė ne taip gerai kaip kvalifikaciniai važiavimai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Renginio metu buvo vedama ir komandinė įskaita. Joje nugalėjo 34 taškus surinkęs Ukmergės automobilių ir motociklų sporto klubas.

Vos vienu tašku atsiliko „Motorsport LT“ ekipa. Trečioje vietoje atsidūrė Vilkyčių ASK rinktinė, uždirbusi 32 taškus.

Ukmergės sportininkams buvo įteikta R.Barkausko vardo taurė. Organizatoriai dalyviams priminė, kad šis trofėjus – pereinamasis, tad ekipa kitąmet privalės atvykti į šias varžybas, atsivežti taurę ir šį titulą ginti iš naujo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius