Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įžūli alkoholio reklama: vaikų varžybose – stiprių gėrimų gamintojas

Praėjusį savaitgalį Druskininkų „Snow Arenoje“ vyko tarptautinės slidinėjimo varžybos „Baltic Cup“. Jų metu „Latvijas Balzams“ kompanija, geriausiai žinoma dėl stipriųjų gėrimų gamybos, galėjo džiaugtis reklama nuo kalnų sliuogiant ir dvylikamečiams sportininkams. Apie tai sužinojęs Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas ėmėsi tyrimo dėl galimų įstatymų pažeidimų.
„Latvijas balzams“
„Latvijas balzams“ / sportas.info nuotr.

Į keturias dienas vykusį renginį susirinko net 242 įvairaus amžiaus sportininkai iš 15 valstybių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Baltarusijos, Čekijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, Italijos, Liuksemburgo, Lenkijos, Rumunijos, Rusijos, Slovakijos, Ukrainos.

Tarp jų buvo įvairaus amžiaus ir pajėgumo slidininkų – nuo profesionalų iki 12-mečių berniukų ir mergaičių.

Organizatoriai po varžybų išplatino visą pluoštą nuotraukų, kuriose solidų reklamos plotą gavo ir lietuviams puikiai pažįstama kaimynų kompanija – „Latvijas Balzams“.

Latvijos kompanija remia šios šalies slidinėjimo federaciją, todėl ir minėtas renginys buvo remiamas „Balzams“ koncerno.

Nieko blogo nepadarė, bet įkalčius pašalino

15min redakcijai suabejojus tokios reklamos legalumu Lietuvoje, buvo kreiptasi į „Snow Arenos“ atstovus. Nors iš pradžių atsakinga arenos komunikacijos vadovė Sigita Stasiukynienė tikino, kad tokių stendų nebuvo, tačiau pasitarusi su kolegomis teigė, kad demonstruota reklama yra absoliučiai teisėta.

„Kadangi tie stendai reklamavo kompaniją, o ne gėrimą, mes nieko blogo nepadarėme. Mes kreipėmės į visas įmanomas institucijas ir jie patikino, kad mes jokių įstatymų nepažeidėme“, – tikino „Snow Arenos“ atstovė.

Tiesa, savo teisimu įsitikinę varžybų rengėjai visgi suskubo pašalinti visas nuotraukas, kuriose būtų matomas minėtas stendas. 15min išsisaugojo nuotraukų kopijas.

sportas.info nuotr./„Latvijas balzams“
sportas.info nuotr./„Latvijas balzams“

Gali būti pažeisti net keli įstatymai

Gavęs minėtas nuotraukas, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) pradėjo tyrimą, įtardamas, kad varžybų organizatoriai galėjo pažeisti net kelis įstatymus.

„Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d. 1 p. nustato, kad Lietuvos Respublikoje draudžiama visų formų alkoholio reklama skirta vaikams ir paaugliams iki 18 metų, o Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 d. 4 p., nustato, kad alkoholio reklama draudžiama <...> jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių <...> vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos vietas“, – įstatymo straipsnius, kurie galėjo būti pažeisti citavo NTAKD atstovas Jurgis Kazlauskas.

Latvijos alkoholio gamintojo oficiali svetainė nurodo, kad kompanija gamina stipriuosius gėrimus – degtinę, džiną, likerį ir brendį. Prie silpnesnių kategorijos būtų galima priskirti tik putojantį vyną.

J.Gintautaitės nuotr./Komunikacijos ekspertas Gintaras Šeputis
J.Gintautaitės nuotr./Komunikacijos ekspertas Gintaras Šeputis

Daugelis lietuvių iš Latvijos suvenyrų parduotuvių grįžta su kaimynų klasikiniu gaminiu – Rygos juoduoju balzamu, kurio stiprumas siekia net 45 laipsnius.

Tai itin svarbi aplinkybė šiuo atveju. Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos vadovo Gintaro Šepučio teigimu, varžybų organizatoriai greičiausiai pažeidė įstatymus: „Jeigu prekės ženklas ir įmonės pavadinimas yra tapatūs, tai turėtų būti fiksuojamas nusižengimas. Šiuo atveju „Latvijas balzams“ ir „Rygas balzams“ yra kaip ir tapatūs.“

Latviai suskubo atsiprašyti

Skirtingai nei „Snow Arenos“ vadovai, Latvijos kompanijos vadovybė išreiškė apgailestavimą dėl įvykusio nesusipratimo.

„Apie šią problemą sužinojome ką tik ir labai apgailestaujame dėl susiklosčiusios padėties, - 15min atsiųstame pareiškime sakė „Latvijas Balzams“ komunikacijos vadovė Dana Hasana. - Nors esame oficialūs Latvijos slidinėjimo federacijos, organizavusios šį renginį, rėmėjai, nebuvome informuoti apie tai, kad mūsų prekės ženklas bus naudojamas varžybose, kuriose dalyvaus nepilnamečiai. Mūsų bendrovė visada laikosi etiškos rinkodaros principų ir galiojančių įstatymų, todėl jau kreipėmės į Latvijos slidinėjimo federacijos atstovus siekdami užtikrinti, kad tokios nepageidautinos situacijos ateityje nepasikartotų.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius