Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ką „ekologijos“ ženklas reiškia kosmetikos pramonėje?

Natūralus, ekologiškas, organiškas – sąvokos, kurias išvystame žvelgdami į parduotuvės lentynose išdėliotas kosmetikos priemones. Tačiau ką šios sąvokos reiškia? Ar ši kosmetika yra mažiau žalinga? Ar ji – hipalergeninė, t. y. neturi alergiją skatinančių ingredientų?
Makiažo priemonės
Makiažo priemonės / „Fotolia“ nuotr.

Į visus šiuos klausimus 15min.lt atsako viena iš natūralios kosmetikos įmonės „Uoga Uoga“ įkūrėjų - Lena Sokolovska.

– Ką žodis “ekologiška” reiškia kosmetikos pramonėje?

„Ekologiška“ reiškia, jog produkto natūralumas yra sertifikuotas, vadinasi, išduotas dokumentas patvirtina, jog produktas yra išaugintas ekologiškame ūkyje, kurį testuoja atvykusi inspekcija.

Inspekcija tikrina ne tik, ar visos žaliavos yra natūralios ir leistinos, bet ir kiekvieną tiekėją, kiekvieną dokumentą, produkto pagaminimo būdą, netgi iš kokio plastiko yra pagaminti indeliai, ar visos naudojamos priemonės yra „draugiškos gamtai“, yra rūšiuojamos šiukšles, taupoma energija, vandenuo ir pan.

Tada kosmetika susideda iš ekologiškų ingredientų. Pagal „Soil Association Cosmos Natural“, kuri testuoja mūsų kosmetiką, jie ekologiška preke laiko produktą, kuris yra 95 proc. natūralus.

Šimtaprocentinių natūralių konservantų pasaulyje nėra, ir mes patys naudojame žaliavas, kurios yra leistinos ir yra padarytos iš natūralios kilmės medžiagų laboratorijos sąlygomis.

„Uoga uoga“ atstovauja natūralią kosmetiką, o ne ekologišką. Tačiau greitu laiku mes gausime antrą sertifikatą patvirtinantį, jog dalis mūsų siūlomos kosmetikos yra net tik natūrali, bet ir ekologiška.

Šimtaprocentinių natūralių konservantų pasaulyje nėra, ir mes patys naudojame žaliavas, kurios yra leistinos ir yra padarytos iš natūralios kilmės medžiagų laboratorijos sąlygomis

Inspekcijos dėka, mes matome, kokius detalius ir išsamius dokumentus turi pateikti vartotojas, kad jo parduodamos žaliavos būtų iš ties natūralios.

Gaila, bet teko atsisakyti daug lietuviškų ingredientų, nes tiekėjai tiesiog neturi susitvarkę dokumentų, patvirtinančių standartų validumą.

Dažniausiai vartotojus klaidinantis reiškinys yra tas, jog Lietuvoje įstatymai nedraudžia maisto ir kosmetikos pramonėje eksploatuoti žodį „Organic“ (organiškas – red.), todėl dauguma kompanijų naudojasi šia spraga, nors jų produktai nieko bendra neturi su organiniais/ekologiškais ingredientais.

Fotolia nuotr./Moteris
Fotolia nuotr./Moteris

– Kaip paprastam vartotojui suprasti, ar norimas įsigyti produktas turi natūralumo kokybės ženklą ar ne?

– Geriausia išmanyti natūralaus produkto sudėtį bei domėtis visais siūlomais ingredientais. Apie tai galima rasti nemažai informacijos internete.

Moterys Lietuvoje yra nuovokios ir jos jau žino, jog nereikia pirkti kosmetikos, kurios sudėtyje yra parabenų, mineralinio aliejaus, SLS, t. y. natrio laureto sulfato, silikono ir kitų žalingų cheminių medžiagų.

nereikia pirkti kosmetikos, kurios sudėtyje yra parabenų, mineralinio aliejaus, SLS, t. y. natrio laureto sulfato, silikono ir kitų žalingų cheminių medžiagų

Taip pat sertifikato ženklas ant pakuotės labai palengvina pirkėjo pasirinkimą, jam nereikia gilintis į produkto sudėtį.

Aš kosmetiką skirstau į tris dideles grupes. Pirmajai priklauso didžioji dalis kosmetikos, kuri neturi jokio natūralumo.

Antroji – „įkvėpta gamtos“, tai gali būti sintetinė kosmetika, kuri turi vieną ar du natūralius ekstraktus.

Trečiajai grupei priklauso ekologiška kosmetika, kuriai ingredientai yra griežtai atrenkami pagal galiojančius standartus.

– Koks yra skirtumas naudojant sintetinę/neorganinę ir ekologišką kosmetiką?

– Manyčiau, daug ką lemia kokybė. Galvoju, jei paimtume dvi moteris, iš kurių, viena naudoja kokybiškas sintetines kosmetikos priemones, o kita – natūralias kosmetikos priemones, tai po 20 metų jos turbūt abi atrodytų vienodai gerai.

Tai reiškia, jog abiejų tipų kosmetikos priemonių funkcijos yra išpildytos. Daug kas sako, jog natūrali kosmetika, palyginus su sintetine negali būti efektyvi, tai nėra tiesa.

Neorganinėje kosmetikoje galime rasti ingredientų, kurie nedaro jokio poveikio odai, o tik pailgina produkto vartojimo terminą bei suteikia malonų kvapą, o dažnai netgi kelia pavojų sveikatai.

Manau, jog moterys turėtų atprasti nuo sintetinių kvapų ir mėgautis gamtos kvapais.

Mūsų tikslas nėra sukurti brangią kosmetiką, o duoti galimybę pasirinkti vartotojui nenaudoti naujoviškų ingredientų, kurių panaudojimo pasekmės nėra ištirtos.

Grožio industrija nėra pakankamai reguliuojama ir dažnai pasitaiko, jog novatoriški cheminiai ingredientai, sintetiniai kvapai laikui bėgant yra uždraudžiami.

Tam, kad moterys galėtų atsiriboti nuo naujoviškų kosmetikos priemonių, yra kuriama natūrali kosmetika, kurios sudėtinės dalys yra jau laiko patikrintos, tačiau jų galiojimo laikas yra gana trumpas, ir ši kosmetika negali pasiūlyti didelės kvapų įvairovės.

– Ar ekologiška kosmetika tinka visiems?

– Hipoalergeninės kosmetikos nėra, nes žmonės šiandien gali būti alergiški daugybei produktų. Tai priklauso nuo kiekvieno individualiai.

moterys turėtų atprasti nuo sintetinių kvapų ir mėgautis gamtos kvapais

Yra žmonių grupės, kurios yra alergiškos tam tikriems maisto produktams, kaip, pavyzdžiui, riešutams. Vadinasi, jiems netiks ir ekologiški kremai, kurių sudėtyje yra riešutų aliejaus.

Tačiau norėčiau pabrėžti, jog mūsų „Uoga uoga“ kosmetiką naudoja tie žmonės, kurie yra alergiški sintetinės/neorganinės kosmetikos priedams, tokiems kaip konservantai, emulsikliai ir pan.

Todėl, manyčiau egzistuoja įvairūs alergizuojantys faktoriai, kurie ir lemia vieno ar kito kosmetinio ingrediento pasirinkimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius