-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

7 faktai apie „Peugeot“, kurių galbūt nežinojote: ko jis turi daugiau nei „Mercedes“?

„Peugeot“ – garsus Prancūzijos automobilių gamintojas, kurio produkcija yra gana populiari ir mūsų šalyje. Visgi apie šią markę žinome tikrai ne viską. „Peugeot“ istorija – ilga ir turtinga, kupina įvairių laimėjimų ir pasiekimų. Todėl šiame straipsnyje pateikiame septynis įdomius faktus apie „Peugeot“, kurių galbūt nežinojote.
„Peugeot 3008 DKR Maxi“
„Peugeot 3008 DKR Maxi“ / Flavieno Duhamelio / „Red Bull Content Pool“ nuotr.

1. Netikėta kompanijos pradžia

„Peugeot“ yra viena iš seniausių automobilius gaminančių kompanijų. Ji įkurta dar 1810 metais – daugiau nei 100 metų prieš „Mercedes-Benz“ atsiradimą. Tiesa, „Peugeot“ ilgą laiką gyvavo kaip kavos, pipirų ir druskos malūnėlių, o kiek vėliau ir dviračių gamintojas. Taigi „Peugeot“ – daugiau metų nei „Mercedes“.

„Peugeot“ – daugiau metų nei „Mercedes“.

Pirmasis „Peugeot“ automobilis pasirodė tik 1889 metais – tai buvo pakankamai nerangus garo varikliu varomas triratis. Tik keturi egzemplioriai buvo pagaminti, nes garo variklių technologija jau tada buvo per sena – „Peugeot“ perėjo prie „Daimler“ vidaus degimo variklių.

2. „Peugeot“ laimėjo pirmąsias automobilių lenktynes

Albert'as Lemaître su „Peugeot Type 6“ laimėjo pirmąsias automobilių lenktynes važiuodamas su trimis keleiviais. Wikimedia
Albert'as Lemaître su „Peugeot Type 6“ laimėjo pirmąsias automobilių lenktynes važiuodamas su trimis keleiviais. Wikimedia

Istoriškai pirmosiomis tikromis automobilių lenktynėmis laikomos 1894 metais surengtos lenktynės iš Paryžiaus į Ruaną. Taisyklės buvo gana paprastos – automobiliai turėjo būti lengvai vairuojami, nepavojingi, o pati kelionė – nelabai brangi.

Kadangi garu varomi automobiliai turėjo vežtis mechaniką, jie nebuvo laikomi „lengvai vairuojamais“ ir laimėti negalėjo. Lenktynes laimėjo Albert'as Lemaître, maždaug 206 km trasoje užtrukęs vos 6 valandas 51 minutę ir 30 sekundžių. Tiesa, pusantros valandos lenktynininkas ir trys jo keleiviai ilsėjosi ir pietavo. Reikia paminėti, kad iš tikrųjų „Peugeot Type 7“ su trimis arklio galiomis finišo liniją kirto antras – pirmasis Ruaną pasiekęs De Dion-Bouton automobilis nebuvo laikomas nugalėtoju, nes buvo varomas garo varikliu.

3. Pirmasis pavogtas automobilis

Mechanikas pavogė maždaug taip atrodžiusį Peugeot. (Alf van Beem , Wikimedia)
Mechanikas pavogė maždaug taip atrodžiusį Peugeot. (Alf van Beem , Wikimedia)

Šiais laikais savo mašinas labai saugome, jas apdraudžiame, rūpinamės nuo vagystės saugančiomis technologijomis. Visgi automobilių kultūros aušroje viskas buvo kur kas paprasčiau – automobilių niekas nevogdavo. Pirmoji automobilio vagystė užfiksuota 1896 metais Paryžiuje, kuomet mechanikas nuvarė Baronui de Zuylenui priklausantį „Peugeot“. Menkas pasiekimas, tačiau istorijos knygose visiems laikams įrašyta, kad pirmasis pavogtas automobilis buvo „Peugeot“. Tiesa, savininkas jį atgavo, o vagis greitai buvo sugautas.

4. „Bugatti“ ir „Peugeot“

Peugeot Bébé – aiškiai matomas Ettore Bugatti prisilietimas. (Craig Howell, Wikimedia)
Peugeot Bébé – aiškiai matomas Ettore Bugatti prisilietimas. (Craig Howell, Wikimedia)

Ettore Bugatti – vardas, kurio automobilių mėgėjams pristatinėti nereikia. Šiandien šis žmogus prisimenamas kaip „Bugatti“ automobilių gamintojo įkūrėjas, nors prisidėjo ir prie kitų automobilių kūrimo. Štai 1912 metais pasirodęs naujas „Peugeot Bébé“ su 850 kubinių centimetrų keturių cilindrų varikliu buvo suprojektuotas būtent Ettore Bugatti. Jo stilius automobilio dizaine yra akivaizdus – „Bébé“ priekis tikrai primena tuometinius „Bugatti“ automobilius.

TAIP PAT SKAITYKITE: 7 faktai apie BMW, kurių galbūt nežinojote

5. „Peugeot“ ir „Formulė 1“

Ar esate girdėję apie „Peugeot“ dalyvavimą „Formulės 1“ varžybose? Tikriausiai ne, nes „Peugeot“ savo komandos niekada neturėjo. Tačiau šio gamintojo varikliai buvo naudojami 1995–2000 metais. „Peugeot“ varikliai nebuvo labai patikimi ir daugeliu atvejų nusileido kitų gamintojų siūlomiems agregatams, todėl kompanija iš „Formulės 1“ varžybų pasitraukė.

6. Sėkmingi „Peugeot“ startai: Le Mano 24 val. lenktynės

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Peugeot“ ir „Audi“ dvikova Le Mano lenktynėse
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Peugeot“ ir „Audi“ dvikova Le Mano lenktynėse

Nors „Formulės 1“ lenktynėse ir nesisekė, „Peugeot“ automobilių sporte iš tikrųjų pasiekė nemažai.

VIDEO: Sebastienas Loebas „Pikes Peak” varžybose

24 valandų Le Mano lenktynėse „Peugeot“ laimėjo tris kartus, šešis kartus nugalėjo Dakaro ralyje, keturis kartus Pasaulio ralio čempionate, triskart „Pikes Peak“ kilimo į kalną lenktynėse ir dar gausybę kartų kitose garsiose varžybose.

7. Šeštojo ir septintojo dešimtmečio „Peugeot“ buvo žinomi kaip itin patvarūs automobiliai

„Peugeot“ logotipe matomas liūtas kai kuriuose pasaulio kraštuose yra laikomas tvirto automobilio simboliu. Šeštajame ir septintajame praeito amžiaus dešimtmečiuose pagaminti „Peugeot“ automobiliai Afrikoje, Kuboje ir kai kuriuose kituose kraštuose puikiai tarnauja iki šiol. Taip yra todėl, kad šie automobiliai buvo kuriami turint galvoje sudėtingas gamtines sąlygas ir reljefą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius