Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alytaus meras N.Cesiulis svarsto: ar reikia atjungti nemokamas elektromobilių įkrovimo stoteles?

15min jau rašė apie netikėtai susiklosčiusią nemokamų elektromobilių įkrovimo stotelių istoriją Neringoje. Savivaldybė, brangstant elektrai, jas buvo atjungusi ir užrakinusi. Dabar vėl įjungė. Bet neaišku ar ilgam.
Elektromobilių įkrovimo stotelė Alytuje
Elektromobilių įkrovimo stotelė Alytuje / N.Cesiulio FB nuotr.

Jei Neringoje veikė dvi nemokamos įkrovos greito įkrovimo (iki 50 kW) stotelės, tai Alytuje savivaldybė su ES parama yra įrengusi tris. Tačiau Alytaus meras N.Cesiulis savo socialinėje paskyroje pradėjo viešai svarstyti: o gal jas reikėtų atjungti? Nes ne tik alytiškiai naudojasi nemokama elektra.

Hamleto vertas klausimas: gyventi „žaliai“ ar taupiai?

„Gyventi žaliai ar taupiai? Būsiu atviras – elektros kaina mieste po paskutinių pirkimų vietoje 0,08 dabar kainuos 0,44 Eur už kWh ir turime tikrai rimtų iššūkių siekdami sutaupyti. Su Europos Sąjungos parama įrengėme tris elektroautomobilių įkrovimo stoteles ir esame įpareigoję 5 metus elektrą tiekti jose nemokamai, bet tuomet jos kaina buvo kita nei dabar.

Ne paslaptis, kad šiomis įkrovimo stotelėmis naudojasi ne tik alytiškiai – kauniečiai Alytuje sustoja išgerti kavos ir važiuoja toliau į Dzūkijos miškus grybauti, elektros užtenka ir kelionei namo. Kitų miestų gyventojai džiaugiasi mūsų naujai įrengta vaikų žaidimo aikštele – kol mažyliai dūksta joje, tol ir automobilis pasikrauna visai savaitei.

Skamba smagiai, kol nepradedi skaičiuoti. Pagal dabartines kainas šių stotelių išlaikymas miestui kainuos beveik 200 tūkst. eurų per metus Ir visa tai sumokama ne iš ministerijos kišenės, bet iš miesto gyventojų sumokamų mokesčių. Todėl rimtas klausimas – likti žaliems visų alytiškių sąskaita ar sprendžiame problemą padarydami šias įkrovimo stoteles mokamas.

Gali būti, kad teks mokėti už projekto netesybas, bet net ir jos nebus didesnės nei ketvirtadalis metinių elektros sąnaudų už šias stoteles? Žinoma, elektromobilius galėsite krauti ir toliau, bet tai siūlau daryti ne miesto gyventojų pinigais. Kaip jūs manote: palikti nemokamai krauti visos Lietuvos automobilius ar apmokestinti?“, – klausia Alytaus meras N.Cesiulis.

Linksmiausias komentaras, kurio sulaukė meras – panaikinti šias nemokamas elektros stoteles ir įkurti vieną nemokamą dyzelino kolonėlę. Kiti, tarkime elektromobiliais prekiaujantis verslininkas L.Boguševičius siūlo sėkmės sprendžiant moralines dilemas: „Kai ėmėt paramą stotelėms įrengti turėjot įsivertinti visas galimas rizikas. Visa kita yra jūsų garbės žodžio, savigarbos ir pasirašytų sutarčių laikymosi reikalas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius