Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Blogiausi Lietuvos keliai: važiuojant į Uteną galima pamesti ne tik dantis

Magistralinis kelias A14 dažniausiai vadinamas Utenos plentu. Iš Vilniaus į Uteną ne visuomet saugu važiuoti ir vasarą, o ką jau kalbėti apie žiemos polaidį. Iš esmės geros kokybės keliu galima vadinti tik 21 rekonstruotą kilometrą.
Prakirstos padangos kelyje Vilnius-Utena
Asfalto nuolauža / Skaitytojo Mykolo nuotr.

Publikacijų ciklas „Blogiausi Lietuvos keliai“ – galimybė Lietuvos gyventojams pranešti apie problemas, kad valdžios atstovai laiku būtų apie jas informuoti.

Nuotraukas ir aprašymus siųskite el. paštu gazas@15min.lt.

Prieš keletą metų 15min GAZAS žurnalistai pradėjo projektą „Duobių matuoklis“. Važiavome ir skaičiavome, vertindami pagal pavojingumą, miestų gatves ir kelius.

Šioje rungtyje neabejotinu čempionu pačia blogiausia prasme (įvertinus dar ir kelio svarbą) taptų būtent Utenos plentas, dar vadinamas „betonke“ arba Lietuvos Dakaru.

Skaitytoja Aušra K. antradienį nufilmavo tik trumpą kelio fragmentą:

VIDEO: Blogiausias Lietuvos kelias Vilnius-Utena

„Sveiki, važiavome kelio atkarpa Utena–Molėtai. Galvoju, situaciją būtų naudinga paviešinti. Važiuodami vis matydavome sustojusius automobilius, kurių vairuotojai keitė padangas…“.

Kelio rekonstrukcija užtruks

Kelias A14 rekonstruojamas jau daugelį metų keliais etapais. Magistralė Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, vedančių iš sostinės į aplinkines savivaldybes. Jose miestų gyventojai turi įsigiję sodybas, tad ypač šiltuoju metų laiku savaitgaliais kelias labai apkrautas.

Kelias A14 – vienas problemiškiausių Lietuvoje. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai. Kartais nuo karščio blokai vasarą stoja piestu, sukeldami avarijas.

Pasak BNS, kelio rekonstrukcijos darbai bus vykdomi 5 etapais. Pirmuosius rangos darbus numatoma pradėti ruože nuo 93,65 iki 95,60 km 2022 m. trečio ketvirčio pabaigoje, dabar, kaip nurodoma Susisiekimo ministerijos pranešime, vyksta šio ruožo techninio projekto parengimas. Šiuo metu rengiami kitų ruožų priešprojektiniai sprendiniai. 2022 metų pradžioje bus parengtos alternatyvos ir skelbiami konkursai techniniams projektams parengti.

Renkasi pasiūlymą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis BNS sakė, kad dėl kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos darbų šiuo vyksta galimo priešprojektinio pasiūlymo pasirinkimas. Ministras pabrėžia, kad galimus magistralės atnaujinimo darbų planus stengiamasi subalansuoti taip, kad šie prasidėtų kaip įmanoma greičiau, kartu pasiliekant galimybes ateityje šį kelią platinti.

„Patikėkit, jeigu galėčiau, aš jau jį būčiau sutvarkęs. Pats važiuoju, pats matau. Tai yra blogiausios būklės kelias. Kaip aš sakau, Lietuvos gėda“, – atsakinėdamas į žurnalistų klausimus Seime kalbėjo M. Skuodis.

„Geriausias variantas būtų platus, ne vienos juostos. Bet kad tai padarytume, mums reikia pradėti žemės paėmimo procedūras. Žemės paėmimo procedūros užtruktų 3–5 metus iki statybų“, – aiškino jis.

Automobilių kelių direkcija dirbs pagal prioritetinį planą

Rekonstrukcija yra didelis projektas. O gerokai mažesnis – gaisrų gesinimas, t.y. duobių lopymas.

Valstybinės reikšmės kelių remonto darbus planuoja VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), o jie atliekami pagal patvirtintas ir viešai prieinamas prioritetines eiles (Prioritetinės eilės sąrašai pagal kelių ir jų elementų planavimo metodikas – LAKD), kurios nustatomos atsižvelgiant į kasmet įvertinamą kelių būklę naudojantis mobilia kelių matavimų laboratorija.

Minimos eilės bus atnaujintos šių metų gegužę, rašoma LAKD komentare. Iki tol kol vienas ar kitas kelio ruožas sulaukia remonto darbų pradžios pagal prioritetinę eilę, atliekama kelių nuolatinė ir periodinė priežiūra, t.y. žiemos metu kelyje atsirandančios išdaužos yra užtaisomos tokiomis priemonėmis kaip šalto asfalto mišinys. Taisymo būdas parenkamas atsižvelgiant į oro sąlygas.

Pavasarį, nusistovėjus tinkamoms oro sąlygoms, vykdomi per žiemą atsiradusių pažaidų (plyšių, duobių, nusėdimų) taisymo darbai. Periodinę ir nuolatinę valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atlieka AB „Kelių priežiūra“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius