-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Buvęs susisiekimo ministras liberalas Eligijus Masiulis: baudos balų sistema už eismo taisyklių pažeidimus skatino policijos korupciją

Buvęs susisiekimo ministras liberalas Eligijus Masiulis skeptiškai vertina siūlymus grąžinti iki 2008 metų galiojusią baudos balų sistemą, kuomet per metus surinkęs 10 baudos balų vairuotojas netekdavo teisių.
Eligijus Masiulis
Eligijus Masiulis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Policijos siūlymu baudos balų sistemos grąžinimas buvo svarstomas praėjusios kadencijos metu, bet Valstybinė eismo saugumo komisija tam nepritarė. Pasak tuomet komisijos pirmininko pavaduotoju buvusio E.Masiulio, grįžimas prie balų sistemos būtų žingsnis į praeitį.

Balų sistema labai stipriai skatina korupciją pačioje policijos sistemoje.

„Šita baudų sistema buvo panaikinta, viena vertus, dėl to, kad ji labai stipriai skatina korupciją pačioje policijos sistemoje, būdavo tais balais manipuliuojama, tai suteikiami, tai nesuteikiami balai, tai labai neskaidri bausmių sistema. Antras dalykas, sistema efektyviau veikia, kai yra tokie dalykai kaip automobilio konfiskavimas, kitos priemonės, nes ir dabar vairuotojai praranda pažymėjimus, bet ir toliau važinėja be pažymėjimų. Balų sistema vairuotojus savotiškai atpalaiduoja, jei tik surinkęs dešimt balų jis gali netekti teisių, iki tų dešimties balų jis yra pakankamai atsipalaidavęs, nes žino, kad turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodamas prarasti teisių“, – BNS sakė E.Masiulis.

„Aš manau, kad tai yra praeitis, ir dabar reikia daryti visai kitokius sprendimus – dar labiau sugriežtinti nuobaudas už tuos kelių eismo pažeidimus, kuriuos vairuotojai pakartotinai padaro per tam tikrą tarpą“, – svarstė buvęs susisiekimo ministras, pridūręs, kad balų sistemos grąžinimas neturėtų tiesioginės įtakos geresnei situacijai keliuose. „Tai tik padidintų biurokratijos ir korupcijos galimybes policijos darbe, o kokio nors tiesioginio ryškaus efekto eismo situacijai neduotų“, – sakė liberalas.

Balų sistema vairuotojus savotiškai atpalaiduoja, jei tik surinkęs dešimt balų jis gali netekti teisių.

Tačiau Seime 2007 metais svarstant Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisas, kuriomis kartu su kitais pakeitimais ir buvo atsisakyta baudos balų sistemos, E.Masiulis pasisakė prieš. Jis tuomet pažymėjo, kad atsisakant baudų sistemos nedaroma skirtumo tarp atsitiktinių ir piktybiškų, sistemingų pažeidėjų.

Administracinių teisių pažeidimų kodekso pataisų projektą parlamentui svarstyti teikė Vyriausybė, kurioje dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius ėjo susisiekimo ministro pareigas. Pataisos buvo svarstomos ir koreguojamos Seime. A.Butkevičius tąkart sveikino Seimą priėmus ATPK pataisas, kuriomis sugriežtinus atsakomybę už kai kuriuos taisyklių pažeidimus, tuo pačiu baudų balų sistema buvo panaikinta.

Premjeras socialdemokratas A.Butkevičius antradienį pranešė, kad siekiant pažaboti nedrausmingus vairuotojus ruošiami teisės aktų projektai, kurie jau rudenį bus teikiami Seimui. Pasak premjero, vienas siūlomų pakeitimų – grįžti prie baudos balų sistemos, kad nuolatiniai pažeidėjai prarastų vairuotojo teises.

„Ruošiami įstatymo projektai, kurie bus pateikti rudenį, pirmiausia nuspręsta siūlyti Vidaus reikalų ministerijai derinti Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus dėl baudos taškų sistemos įteisinimo. Siekiame grįžti prie baudos taškų, kad piktnaudžiaujantys nusižengimais būtų baudžiami vairuotojo pažymėjimo atėmimu“, – antradienį interviu Lietuvos radijui sakė premjeras.

Taip pat ministras pirmininkas tarp siūlymų įvardijo kad „jei neblaivus vairuotojas padarė avariją, ir jos pasekmės labai liūdnos, turėtų būti atimamos teisės visam laikui“.

Komentuodamas situaciją dėl keleto pastarųjų skaudžių eismo įvykių premjeras pažymėjo, jog priemonių prieš pažeidėjus imtasi jau šiuo metu: „Sustiprintos policinės priemonės, kiekvieną savaitgalį rengiami reidai, kuomet stabdomi visi vairuotojai iš eilės ir tikrinamas blaivumas.“

Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus 10 baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius