-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Honda“ Japonijoje išleido pirmuosius 3 lygio autonominius automobilius

„Honda“ penktadienį išleido pažangiausią pasaulyje autonominį automobilį, licencijuotą važiuoti keliais.
„Honda“ autonominis automobilis
„Honda“ autonominis automobilis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Japonijoje išleistą pradinę partiją sudaro 100 transporto priemonių.

Pasak bendrovės, „Honda Legend“ geba prisitaikyti važiuoti juostomis atitinkamos kelių apkrovos sąlygomis, o susidarius tam tikroms aplinkybėms, gali jas kirsti ar persikelti į kitą juostą.

Automobilyje taip pat yra avarinio stabdymo funkcija tuo atveju, jei vairuotojas nereaguoja į įspėjimus.

„Kuriant sistemą buvo atsižvelgta į maždaug 10 mln. galimų realių situacijų modelių, o realaus pasaulio parodomieji bandymai buvo atliekami greitkeliuose, nuvažiuojant iš viso apie 1,3 mln. kilometrų“, – sakoma pranešime.

Ekspertų teigimu, ribota pasiūla leis įvertinti, ar tokio lygio autonomiškumo transporto priemonių paklausa yra pakankama.

Transporto priemonių autonomija klasifikuojama pagal 0–5 balų skalę, o 5 balų įvertinimas nurodo iš esmės visiškai autonomines vairavimo sistemas.

„Honda“ sukurtasis „Legend“ modelis priskiriamas trečiajam autonomijos lygiui.

Kelios automobilių gamintojos jau sukūrė transporto priemones, kurios gali būti priskirtos 3 autonomijos lygiui, tačiau tik nedaugelis valstybių turi teisinę sistemą, leidžiančią parduoti ir naudoti tokius automobilius.

„Honda“ praėjusių metų lapkritį gavo leidimą prekiauti tokiais automobiliais Japonijoje.

Japonijos vyriausybė jau priėmė įstatymus, leidžiančius naudoti tokias transporto priemones, manydama, kad autonominiai automobiliai bus labai svarbūs šalyje, kurios gyventojai sparčiai senėja ir kuriems reikia saugių transporto sprendimų.

Automobilių gamintojos ir technologijų įmonės įnirtingai kovoja dėl lyderystės savarankiško vairavimo technologijų srityje. Ypač šioje srityje išsiskiria amerikiečių gamintoja „Tesla“.

Analitikų teigimu, automobilių gamintojoms dar teks gerokai padirbėti, kol sukurs 4 lygio sistemas, numatančias, kad automobilio nebevairuoja vairuotojas, o juo tik važiuoja keleiviai.

5 lygio transporto priemonės teoriškai turėtų būti be vairo ar kitų vairavimo sistemos valdiklių ir pajėgti be vairuotojo pagalbos važiuoti visų tipų reljefu ir bet kokiomis oro sąlygomis.

Ribotos „Honda Legend“ partijos automobilius bus galima įsigyti tik išperkamosios nuomos būdu, o automobilio kaina siekia 85 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius