Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kodėl motociklininkai patenka į tragiškus eismo įvykius

Baikerių sezono pradžia jau paminėta, tačiau dar iki šventės motociklininkų bendruomenę sukrėtė nelaimė. Neleistinoje vietoje sukti norėjęs vairuotojas užkirto kelią motociklu važiavusiai moteriai. Deja, eismo įvykio metu ji žuvo. Policijos pareigūnai su nerimu laukia sezono įkarščio, nes motociklų keliuose daugėja, o automobilių vairuotojai prie jų vis dar nepripranta ir nepastebi.
Vilniuje motociklas sankryžoje partrenkė 17-metę
Vilniuje motociklas sankryžoje partrenkė 17-metę / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 2 Avarija Motociklas

Oficialus baikerių sezono atidarymas paminėtas gegužės pradžioje, tačiau šiemet orai į kelius išriedėti motociklams leido daug anksčiau. Deja, kalbas apie pasiruošimą naujajam sezonui baikerių bendruomenėje pakeitė užuojautos dėl įvykusių nelaimių. Iš Vilniaus Trakų link, Galvės gatve, važiavusi 45-erių triračio motociklo vairuotoja žuvo susidūrusi su „Honda FR-V“ automobiliu. Jį vairavo 66 metų vyras. Atsitiktinai iš karto po susidūrimo įvykio vietoje buvo ir laidos „Keliai mašinos žmonės“ vedėjas Valdas Vilūnas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Valdas Vilūnas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Valdas Vilūnas

„Važiavau Trakų link ir buvo labai keista, kad Galvės gatvėje stovi transporto priemonės ir iš vienos pusės ir iš kitos, laisva likusi tik viena juosta. Privažiavau ir pirmiausia pamačiau, kad motociklas sumaitotas, stovi automobiliai, kiti motociklininkai. Mačiau nukentėjusiąją, kuri gulėjo ant asfalto“, – pasakoja žurnalistas ir šio nelaimingo eismo įvykio liudininkas V.Vilūnas.

Jis neslepia, kad toks vaizdas jį labai sukrėtė ir privertė pagalvoti apie tai, kad bet kokiomis eismo sąlygomis vairuotojai turi būti susikaupę ir susikoncentravę į vairavimą.

„Mane ta avarija sukrėtė ir vis galvoju, kad prie vairo reikia elgtis labai atsakingai. Atrodo, šeštadienis, visi atsipalaidavę, laimingi važiuoja kažkokiais savo reikalais – pramogauti ar ilsėtis – ir menkiausia klaida gali virsti tragedija“, – kalba V.Vilūnas.

Policija šiltojo sezono laukia su nerimu

Vos prasidėjusio šiltojo sezono aukas jau skaičiuojantys kelių policijos pareigūnai sako, kad tokių eismo įvykių pavasarį išvengti beveik neįmanoma.

„Kiekvieno šiltojo sezono mes laukiame su jauduliu. Esant tokiai vairavimo kultūrai, mes neišvengsime automobilių ir motociklų susidūrimų“, – šiltojo sezono nuogąstavimus įvardija Alvaras Bacevičius, Kelių policijos valdybos Nusikalstamų veikų eismo saugumui tyrimo skyriaus viršininkas.

Kad atšilus orams padaugėja eismo įvykių pritaria ir ekspertai, bei įvardija priežastis, kodėl pagerėjusios salygos pakiša koją.

„Kaip būtų keista, kai pagerėja eismo ir meteorologinės sąlygos, avaringumo statistika pablogėja. Vairuotojai atsipalaiduoja, galvoja, kad geras matomumas, geras sukibimas su kelio danga, o dažnai tai suveikia priešingai – atsipalaidavimas ir didesnio greičio pasirinkimas veda prie dažnesnių eismo įvykių. Į gatves išrieda motociklai, įvairios kitos transporto priemonės, kurios eismą padaro sudėtingesnį, komplikuotesnį, ir kliūčių vairuotojui atsiranda gerokai daugiau“, – priežastis, kodėl atšilus orams avarijų keliuose padaugėja, vardija Vidas Žuraulis, VGTU Transporto inžinerijos fakulteto docentas.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./dr. Vidas Žuraulis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./dr. Vidas Žuraulis

Kad išsiruošti į pirmąsias sezono keliones tikrai nelengva, pripažįsta ir patys motociklininkai.

„Galima paminėti tą kažkada skambėjusį pasakymą, kad vyksta karas. Pradžioje, kai tik išvažiuoja pavieniai motociklai, situacija yra labai sudėtinga. Galiu pasakyti, kad vairuotojai nemato vieni kitų, jie nesitiki, kad motociklininkas gali atvažiuoti iš kažkurio šono, nepastebi išvažiuodami iš šalutinio kelio. Kaip būtų gaila, jau yra ir žuvusių žmonių, kurie, kaip vėliau parodo įvykių tyrimai, eismo įvykiuose būna nekalti“, – pasakoja Mantas Televičius, asociacijos „Lietuvos motociklistų klubas“ prezidentas.

Netikėtumo momentas

Kas kaltas dėl Galvės gatvėje žuvusios triračio motociklo vairuotojos žūties, kol kas neaišku. Tačiau, pirminiais duomenimis, abi transporto priemonės važiavo ta pačia kryptimi. Lengvojo automobilio vairuotojas nusprendė apsisukti ir tai darė iš pirmos eismo juostos. Automobiliui apsisukinėjant, į jo šoną rėžėsi antrąja eismo juosta važiavusi motociklininkė. Jos transporto priemonė trenkėsi į automobilio vairuotojo dureles ir apvirto.

„Aš manau, kad šiuo atveju buvo žiaurus netikėtumo momentas, kai prieš tavo nosį pasuka automobilis nerodydamas jokių signalų, tiesiog nėra laiko sureaguoti, lauki, kas bus, ir tas buvimas, šiuo atveju, buvo labai tragiškas“, – kodėl šis eismo įvykis pasibaigė tragedija svarsto V.Vilūnas.

Važiuojant net ir nedideliu greičiu dviratės ar triratės transporto priemonės vairuotojui išvengti susidūrimo yra daug sunkiau nei automobilio vairuotojui.

„Kliudžius motociklą, jis tampa nestabilus. Yra du ratai, kitoks balansas. Pirminis smūgis dažnai nėra toks pavojingas ar su didelėmis pasekmėmis, kaip antrinis smūgis į kelio paviršių. Tada smūgis be jokios deformacijos, kūną ir galvą veikia didelės apkrovos. Menkos apsaugos priemonės – drabužiai ar šalmas – taip pat ne visada pagelbėja“, – kodėl motociklininkai kur kas pažeidžiamesni, paaiškina V.Žuraulis.

Motociklų vairuotojai kritinėje situacijoje gali imtis veiksmų, kad avarijos išvengtų arba jos padariniai būtų kaip įmanoma mažesni. Tačiau dažnu atveju pritrūksta laiko arba situacija, į kurią jie pateko, būna beviltiška.

„Bandant išvengti susidūrimo galima mėginti kliūtį aplenkti, kiek tai yra įmanoma. Jeigu to negalima padaryti, yra motociklo guldymo metodas. Šiuo atveju, triračio nelabai paguldysi, kad nustumtum motociklą į kliūtį“, – kaip galima pabandyti išvengti susidūrimo pasakoja M.Televičius.

Negalima kaltinti vienos pusės

Dėl nutinkančių nelaimių versti kaltę kuriai nors vienai vairuotojų grupei negalima. Per žiemą nuo motociklininkų atpratę automobilininkai turėtų tapti akylesni, o sezoną pradedantys motociklininkai privalo saugotis patys, ir atsiminti, jog jie yra pažeidžiamesni.

Bandant išvengti susidūrimo galima mėginti kliūtį aplenkti, kiek tai yra įmanoma. Jeigu to negalima padaryti, yra motociklo guldymo metodas, – sako M.Televičius

„Tas dviračių transporto priemonių mobilumas ir pakiša koją. Jie yra greitai judantys, įsibėgėjantys, stabdantys. Jie gali manevruoti gerokai intensyviau tarp transporto priemonių ir, be abejo, automobilio vairuotojui, įpratusiam prie važiavimo žiemą, jį pastebėti yra gerokai mažiau laiko, sunkiau pastebėti per galinio vaizdo veidrodėlius, tiesioginio matomumo zonoje“, – priežastis, kodėl įvyksta automobilių ir motociklininkų susidūrimai, įvardija V.Žuraulis.

Keičiasi vairuotojų įpročiai ir infrastruktūra

„Keičiasi vairuotojų įpročiai, gyvenamosios vietos yra išsidėsčiusios ne tik Vilniaus miesto centre, bet ir užmiesčiuose. Gyvenamieji rajonai atsiranda prie greitkelių, prie apvažiuojamųjų kelių, todėl automobilių vairuotojai neturi galvoti, kad tiek dviratininkai, tiek motociklininkai yra tik miesto centre arba tik miegamuosiuose rajonuose. Žmonės renkasi maršrutus ir transporto priemones vykti į darbo vietas ar pailsėti, pasivažinėti“, – atkreipti dėmesį į besikeičiančius motociklininkų įpročius ragina A.Bacevičius.

Policijos atstovas sako, kad po eismo įvykių, kai žūsta į jį patekę vairuotojai, svarstoma apie visas įmanomas saugumo priemones, kurios padėtų išvengti pasikartojančių nelaimių.

„Infrastruktūros elementai, kurie yra įrengiami avaringose vietose, padeda užkirsti kelią skaudiems eismo įvykiams. Be abejo, viskas eina į priekį, visur vienu metu visko nepadarysi, bet nedrausmingumą pažaboti iki nulio yra tik teorinės priemonės. Mums reikia apriboti ir sumažinti sąlygas pažeisti KET, reikia siekti, kad nebūtų galimybės daryti nusižengimus“, – reziumuoja A.Bacevičius.

Galbūt eismo juostos, skiriančios saugumo tvorelės, ir padės išvengti naujų eismo įvykių Galvės gatvėje ar kurioje kitoje vietoje. Tačiau, kad ir kokią transporto priemonę bevairuotumėte, visą šiltąjį sezoną atsiminkite – bet kur kelyje galite sutikti pažeidžiamesnį, mažiau matomą, ar kaip tik – saugesnį, tačiau išsiblaškiusį vairuotoją. Tik budrumas apsaugos nuo nelaimės.

Parengė Vytenis Kudarauskas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius