Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kodėl Niujorkas atsisakė elektrinių „Tesla“ vežėjų?

„Tesla“ kartu su startuoliu „Revel“ ketino Niujorke paleisti 50 elektrinių „Model Y“, skirtų dalijimosi paslaugai. Iki šiol įmonė nuomojo elektrinius mopedus. Apie tokius planus startuolis pranešė dar pernai. Tokie „Tesla“ taksi neterštų oro, veiktų tyliai ir supažindintų žmones su elektromobiliais. Kompanija norėjo pasinaudoti taisyklių spraga, kuri leido netaikyti dalijimosi automobiliais paslaugų (FHV) licencijų skaičiaus ribojimo elektriniams automobiliams.
Revel taksi
Revel taksi / Revel nuotr.

Bet Niujorko Taksi ir limuzinų komisija priėmė kiek kitokį sprendimą – kompanijoms buvo nurodyta įsigyti licencijas automobiliams su vidaus degimo varikliais, išimtis elektromobiliams panaikinta.

Sprendimas komisijoje nebuvo labai intensyviai svarstytas – jis buvo priimtas balsais 5 prieš 1. „Revel“, kurios ženklais turėjo būti pažymėti „Tesla“ taksi (toliau dalijimosi paslaugos automobilius vadinsime taksi), įpareigota įsigyti 50 įprastų automobilių bei jų licencijų ir tik vėliau, jei būtų poreikis, jas perkelti elektromobiliams. Tai – nereikalinga biurokratinė painiava, kuri iš esmės užkerta kelią elektrinių taksi atsiradimui artimiausiu metu.

Biurokratinis sprendimas: iš pradžių tradiciniai, o tik po to elektriniai

Tačiau komisijos sprendimas yra labai keistas ne tik dėl savo turinio – jo apskritai dar nebuvo laukiama. Komisija tai galėjo svarstyti dar porą mėnesių, per kuriuos būtų galėjusi įvertinti elektrinių taksi privalumus ir jų keliamus iššūkius.

Tačiau privalumų niekas nevertino, o sprendimą priėmė biurokratiškai - elektriniai taksi gali atsirasti tik vietoje automobilių su vidaus degimo varikliais...

Paprastai tariant, pagal šį sprendimą „Revel“ turi įsigyti 50 įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais. Ir tik tuomet jų licencijas reikia perkelti naujiems „Tesla“ automobiliams. Ir jei kompanija svajojo apie 100-200 elektrinių taksi parką, tai pirmiausiai turės įsigyti tiek benzininių automobilių. Tik kodėl?

Niujorkas riboja taksi automobilių skaičių gatvėse. Parkavimo problemos, kurios niekaip neišsprendžiamos jau kelis dešimtmečius, skatina žmones rinktis taksi ir viešąjį transportą. Tačiau ir taksi kuria spūstis. Taigi „Revel“ iš esmės turi pakeisti 50 burzgiančių taksi tyliais. Bet prieš tai turėtų įsigyti tradicinių taksi, o tai prieštarauja šio startuolio idėjai.

Niujorkas turėtų domėtis elektromobiliais, nes vietinė tarša čia yra labai didelė problema. Oras tarp dangoraižių necirkuliuoja labai gerai. Taigi elektriniai taksi mažų mažiausiai leistų bent šiek tiek apvalyti miesto orą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius