Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 12 01 /15:25

Lentvaryje atidarytas ilgai lauktas tunelis po geležinkeliu: sumažės spūsčių

Nors unikalus tunelis Lentvaryje po geležinkeliu pagal planą turėjo būti atidarytas rugsėjo mėnesį, vėluodami 2 mėn. kelininkai trečiadienį surengė oficialų objekto atidarymą. Nuo šiol Lentvaryje turėtų sumažėti spūsčių, labai sutrumpės daugelio gyventojų kelionės į darbą Vilniuje ar mokyklas bei vaikų darželius.

Kiek ironiška ir simboliška: pristatymo metu geležinkeliu riedėjo vagonai su užrašu „Belaruskali“ (žiūr. nuotraukų galeriją).

Taip pat skaitykite: Lentvario tunelis statomas pagal italų technologiją.

Akivaizdu, kad Lentvario gyventojai tunelio labai laukė ir juo džiaugėsi. Iš pradžių plojo visiems kalbėtojams, sakiusiems sveikinimo kalbas. O vėliau, atidarius tunelį, juo važiavo entuziastingai spausdami garso signalus.

Kodėl užsitęsė tunelio statyba

Kita vertus, ilgas laukimas ir uždarytos gatvės Lentvario gyventojus išvargino, šiemet tekdavo sukti nemažus ratus aplink.

Kaip vasarą paaiškino Trakų rajono savivaldybė, Lentvario pervažos rekonstrukcija yra sudėtingas ir didelio masto projektas, kurio įgyvendinime dalyvauja ir kiti inžinerinių tinklų valdytojai, projekto įgyvendinimo metu atsirado nenumatytų aplinkybių (nenumatytos inžinerinių tinklų iškėlimo procedūros).

TAIP PAT SKAITYKITE: Lentvariškiai nusivylę: tunelį po geležinkeliu žadėjo rugsėjį, bet bus tik gruodį.

64 m ilgio tunelis

Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė 4,95 km naujos statybos projektas buvo pradėtas įgyvendinti praėjusiais metais pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Trakų rajono savivaldybės ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ partnerystės sutartį, pasirašytą 2020 m. rugpjūčio mėn. Visą projektą numatyta pabaigti – 2022 m. pavasarį.

Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio, 15,4 m pločio, sveria 6720 tonų. Įrengiant tunelį, rangovo pasirinkta darbų technologija, kai stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo, Lietuvoje ir Baltijos šalyse buvo taikoma pirmąkart.

Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame gylyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu iš tunelio vidaus kasant ir išvežant gruntą.

Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.

Eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simboliame renginyje dalyvavo susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius