Tarptautinį finalą sudarys du etapai – teorijos ir važiavimo. Iš pradžių visi dalyviai turės atsakyti į klausimus ir atskleisti savo žinias apie racionalų vairavimą bei degalų sąnaudų mažinimą.
Vėliau jie sės prie „Renault Trucks T Optifuel“ vilkiko vairo su 13 litrų darbo tūrio Euro 6 C pakopos varikliu ir turės įveikti maršrutą bendrojo naudojimo keliais.
Namų darbus atliko
Kartu su Lietuvos atstovu Eriku Sadausku į Prancūziją atvyko ir „Renault Trucks Lietuva“ vairuotojų instruktorius Gediminas Stripeikis, kuris plačiau papasakojo apie tai, kokios užduotys finalininkų laukia lemiamoje kovoje dėl nugalėtojo vardo.
„Teoriją sudarys 20 klausimų. Jie bus susiję su racionaliu važiavimu tolimųjų reisų sunkvežimiais. Dalyviai turės atsakyti į klausimus apie efektyvaus važiavimo principus. Tačiau teorinė dalis sudarys tik dešimt balų, o svarbiausia bus praktinė. Ji sudarys likusius devyniasdešimt balų.
Reikia paminėti, kad varžybos vyks viešajame eisme. Reikės pakankamai daug planuoti, gana tiksliai važiuoti ir tai daryti kuo racionaliau ir efektyviau. Praktinis važiavimas bus vertinamas pagal penkis kriterijus – sunaudotus degalus žalių sūkių zonoje, stabdymų skaičių ir nuriedėtą atstumą. Visi šie kriterijai sudarys dar po 10 balų bendro rezultato.
Didžiosios ir svarbiausios dalys bus degalų sąnaudos ir numatyto atstumo įveikimo laikas. Vairuotojui reikės labai tiksliai pasirinkti optimaliausią strategiją – aukso vidurį“, – kalbėjo „Renault Trucks Lietuva“ vairuotojų instruktorius Gediminas Stripeikis.
Gediminas Stripeikis atskleidė, kad prieš važiuojant į pasaulinį „Optifuel Challenge“ finalą kartu su Lietuvos atstovu Eriku Sadausku kelyje išbandė įvairias situacijas, kurios gali būti panašios į galimas varžybų metu.
„Kadangi nė vienas iš mūsų iki galo nežinome maršruto ir jį sužinosime tik varžybų dieną, sunku ruoštis konkretiems išbandymams. Taip, tam tikrus namų darbus mes darėme – išbandėme gana dideles įkalnes, miesto režimus, mėginome važiuoti ir lietingu oru. Bandėme, kiek galima riedėti, kada geriau grąžinti pavarą.
Išbandėme praktiškai visas gyvenimiškas situacijas, kurios pasitaiko vairuotojams ir pritaikėme visas šias funkcijas, už kurias šiose varžybose dalyviai gaus balus“, – pasakojo Gediminas Stripeikis.
Burtų nesureikšmina
Atrankinį etapą Lietuvoje laimėjęs Erikas Sadauskas papasakojo, kokios užduotys vairuotojams buvo paruoštos atrankinio etapo Lietuvoje metu.
„Konkursas vyko Kačerginės „Nemuno žiede“. Ne mieste, o uždaroje trasoje. Buvo daug kliūčių, greičio ribojimų. Nebuvo taip paprasta, kaip atrodo iš šono. Negalvojau apie pergalę. Tiesiog sėdau ir pravažiavau. Keturi dalyviai pateko į antrą etapą. Tarp jų buvau ir aš. Tai man jau buvo laimėjimas. Ir labai norėjau būti tarp trijų geriausių, nes patekus į trejetuką, prizas buvo paspirtukas. Labai jo norėjau. Na ir kai paskelbė ketvirtą, trečią vietas ir likome dviese su varžovu, tuomet jau pasidarė įdomu. Negi pavyks laimėti? Ir kai paskelbė, kad laimėtoju tapau aš, džiaugsmo buvo tikrai daug. Tik kitą dieną suvokiau, kur papuoliau, kur įsivėliau. Reikės atstovauti Lietuvai“, – prisiminęs Lietuvoje vykusią atranką su šypsena kalbėjo Erikas Sadauskas.
Vilkiką septynerius metus vairavęs, o dabar vadyba kompanijoje „MS Transport“ užsiimantis lietuvis svarsto, kad raktas į sėkmę šiose varžybose bus sugebėjimas greitai ir teisingai reaguoti į eismo situacijas.
„Tikiuosi, kad čia irgi lydės sėkmė, kaip lydėjo Lietuvoje. Manau, kad reikia atsisėsti ir tiesiog pravažiuoti. Nereikia kurti jokių papildomų strategijų. Nesakau, kad kaip bus, taip bus, bet reikia būti dėmesingam ir susikaupti tam važiavimui. Važiuosiu taip, kaip moku, kaip sugebu“, – kalbėjo Erikas Sadauskas.
Važiavimų eilės tvarka paaiškėjo antradienio vakarą organizatoriams ištraukus burtus. Lietuvis Erikas Sadauskas „Optifuel Challenge“ varžybas pradės pačioje paskutinėje grupėje, kartu su Ukrainos ir Estijos atstovais.
„Pliusas tame, kad važiuosiu po pietų, pavalgęs, nebūsiu piktas. O jei rimtai, tai penkiolikta valanda čia Prancūzijoje dar nėra eismo pikas. Matysime, kaip bus. Kokią poziciją burtai lėmė, tokia ir bus gerai. Svarbu gerai pasirodyti ir nedaryti klaidų“, – mintimis dalijosi Erikas Sadauskas.
Pasaulinėse „Optifuel Challenge“ varžybose savo sugebėjimus taip pat demonstruos Alžyro, Belgijos, Bulgarijos, Čilės, Čekijos, Estijos, Prancūzijos, Vengrijos, Izraelio, Italijos, Latvijos, Liuksemburgo, Maroko, Lenkijos, Portugalijos, Serbijos ir Juodkalnijos, Slovakijos, Šveicarijos, Ispanijos, Tuniso, Turkijos, Ukrainos ir Didžiosios Britanijos atstovai.
Šių varžybų nugalėtojo laukia neeilinis prizas – geriausiai „Optifuel Challenge“ pasirodęs vairuotojas laimės „Renault Trucks T High 480“ vilkiką.
Praėjusiais metais analogišką konkursą organizavo „Volvo Trucks“. Tuomet geriausiu pasaulyje vilkiko vairuotoju tapo Lenkijos atstovas Piotras Krahelis.