Pirmieji darbai, atstatant nudėvėtą ženklinimą, įvyko Lietuvos automobilių kelių direkcijai inicijavus paprastąjį dangos remontą. Pastarasis atliktas viename intensyviausių šalies kelių A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda, ruožo 74,915 - 80,504 km atkarpose.
Pasak „Kelių priežiūros“, taškinio kelio ženklinimo naudojimas Lietuvos keliuose reiškia ne tik geresnį matomumą, bet ir saugesnes keliones visiems eismo dalyviams. Neabejojama, jog ši naujovė prisidės prie daugiau išgelbėtų gyvybių kelyje, nes užtikrins geresnį linijų atspindį, kai matomumas kelyje sumažėja, pavyzdžiui, esant smarkiam lietui, ypač tamsos metu.
Bendrovės teigimu, taškinis kelio ženklinimas išskirtinis tuo, kad jo paviršius nėra lygus. Ant visų – iškilusių ir įdubusių ženklinimo vietų – užpurkšti specialūs stiklo rutuliukai.
Šis ženklinimas išsiskiria dar ir tuo, kad lyjant vanduo skersiniu bei išilginiu nuolydžiu greičiau nuteka nuo dangos dėl joje esančių kelių milimetrų tarpų tarp ženklinimo „taškų“.
Be to, nuo įprasto ženklinimo termoplastiku ši technologija pranašesnė tuo, kad automobilių šviesą atspindintys stiklo rutuliukai išsidėstę ne tik ant horizontalaus, bet ir vertikalaus ženklinimo paviršiaus. Galiausiai, pro tarpus tarp ženklinimo „taškų“ vanduo laisviau nubėga ir neapsemia šviesą atspindinčių stiklo rutuliukų.
Ši naujovė pasiteisino ir yra plačiai taikoma Estijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Vokietijoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Tikimasi, kad bandomojo ženklinimo rezultatai paskatins jo taikymą Lietuvoje.
Horizontalusis kelių ženklinimas – atsakingas ir kruopštumo reikalaujantis darbas, nuo kurio priklauso eismo dalyvių saugumas, todėl šia veikla rūpinasi patyrę AB „Kelių priežiūra“ specialistai, šioje srityje turintys ilgametę patirtį.
Kviečiame pamatyti iš arčiau, kaip vyko taškinio horizontaliojo kelio ženklinimo darbai 1 250 metrų ilgio ruože A1 (Vilnius-Kaunas) kelyje, kurį užfiksavo pasaulinio lygio kūrėjų komanda, kasmet bene milijardo vaizdo įrašų peržiūrų sulaukianti kompanija Crafty Panda How.