Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naudotų automobilių rinkoje to dar nebuvo: automobilių registracijos mokestis padėjo pasiekti rekordą

Šių metų gegužės pabaigoje Lietuvos naudotų automobilių rinkoje buvo fiksuojamas padidėjęs aktyvumas. Lankomiausios šalies transporto prekybos platformos Autoplius.lt duomenimis, naudotų automobilių rinkos aktyvumo indeksas buvo 4-8 proc. didesnis nei praėjusių metų gegužės pabaigoje – birželio pradžioje, rašoma pranešime.
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Per šių metų birželį įvykusių sandorių statistika parodo, kad naudotų automobilių rinkoje pirmąjį vasaros mėnesį buvo didelis sujudimas – tokio augimo naudotų automobilių rinkoje dar nebuvo fiksuojama.

Visa informacija apie automobilių registracijos (taršos) mokestį

„Per šių metų birželį Lietuvos naudotų automobilių rinka smarkiai išsipūtė. Remiantis oficialiais „Regitros“ duomenimis, užfiksavome trečdaliu pagausėjusias naudotų, į Lietuvą įvežtų automobilių pirmas registracijas. Skaičiuojant šalyje jau registruotų transporto priemonių perrašymo operacijas, jų skaičius padidėjo net 66 proc. Bendrai naudotų automobilių rinka per birželį paaugo net 55,2 proc.“, – tvirtina Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas teigia, jog per birželį galėjo įvykti didelė dalis tų sandorių, kurie karantino metu buvo atidėti vėlesniam laikotarpiui. Jis taip pat pabrėžia, kad liepos 1-ąją įsigaliojęs transporto priemonių registracijos mokestis birželį prisidėjo prie tokio staigaus sandorių augimo.

„Matėme, kokios eilės nusidriekė prie „Regitros“ padalinių paskutinėmis birželio mėnesio dienomis. Žmonės suskubo įregistruoti automobilius, o labiausiai – tokius, kurių CO2 emisija didesnė. Neretai viskas daroma paskutinėmis sekundėmis, todėl ir eilės susidarė iki registracijos mokesčio įsigaliojimo likus tikriausiai ne dienoms, o valandoms“, – pažymi M. Buzelis.

Autoplius.lt komunikacijos vadovas priduria, kad pagal „Regitros“ pateiktą sandorių informaciją, naujų automobilių rinka taip pat po truputį atsigauna.

„Fiksuojant visus M1 ir N1 tipo naujų lengvųjų automobilių sandorius, šių metų birželį buvo pastebėtas 42 proc. sandorių deficitas, tačiau Lietuvos naujų automobilių rinka yra stipriai paveikta reeksporto. Atmetę galimą naujų automobilių reeksporto dydį pastebėjome optimistiškus skaičius. Remiantis liepos 1 dienos duomenimis, per birželį naujų automobilių rinka nuo pernykščio rezultato atsiliko tik 24 proc. O juk kovą naujų transporto priemonių rinka sumenko 33 proc., balandį – 66 proc., o gegužę – 53 proc.“, – pokyčius rinkoje komentuoja Matas Buzelis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Matas Buzelis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Matas Buzelis

Pasak automobilių rinkos eksperto, 2020 metų birželį Lietuvoje įvyko daugiau naudotų automobilių sandorių nei per rekordinių 2018-ųjų metų tą patį mėnesį. Liepos mėnesio duomenys, anot M. Buzelio, gali būti kuklesni vien dėl šalyje įsigaliojusio registracijos mokesčio, kuris galimai labiausiai paveiks mažesnes pajamas turinčius vairuotojus.

Liepą bus ramiau

M.Buzelis priduria, jog šių metų liepą taip pat gali įvykti daugiau sandorių nei prieš metus. Autoplius.lt atstovo teigimu, birželį buvo fiksuojama 25–30 proc. daugiau skambučių dėl naudotų automobilių, o tai – tvirti visiškai atsigavusios rinkos požymiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius