Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas pražudė „Lada Niva“? Rusiškas visureigis traukiasi iš Europos

„Lada Niva“ (oficialiai, „Lada 4X4“) – tai rusiškas visureigis, gaminamas nuo 1977 metų. Kadangi „Niva“ buvo minimas kaip vienas iš „Suzuki Vitara“ įkvėpimo šaltinių, daug kas mano, kad „Lada Niva“ yra šiuolaikinių krosoverių pirmtakas. Su tuo galima lengvai pasiginčyti, bet dabar ne apie tai. Norime papasakoti apie šį tą, kas kai kuriuos nustebins, kitus nuliūdins, o trečius paliks abejingus – „Niva“ traukiasi iš Europos.
„Lada Niva“ gaminama nuo 1977 metų
„Lada Niva“ gaminama nuo 1977 metų / Wikimedia Commons nuotr.

„Lada Niva“ yra vienas iš tų labai retų komunistinėse šalyse pagamintų automobilių, kurie buvo neblogai įvertinti ir kitose šalyse. Kompaktiškas visureigis, pasižymintis puikiomis bekelės įveikimo savybėmis ir labai patrauklia kaina, buvo kuriamas nuo 1971 metų. Šio automobilio kūrėjai jį nesigėdydami vadino „Renault 5“ ant „Land Rover“ bazės. „Niva“ pasižymi kėbuline konstrukcija, kompaktišku ir pigiu dizainu ir labai tvirtais mechaniniais komponentais.

Pretendavo į rekordą

Kai 2016 metais baigėsi „Land Rover Defender“ gamyba, „Niva“ buvo apibūdinta kaip „ilgiausiai gaminamas nepakitęs keturiais ratais varomas modelis“. Didžiausios „Niva“ rinkos Europoje buvo Vokietija ir Švedija. Tačiau, kaip dabar skelbiama, mažieji rusiški visureigiai į Europą importuojami nebebus.

Priežasčių yra net kelios. Visų pirma, „Suzuki Jimny“. Antra, „Niva“ salonas menkai tepakito nuo tų laikų, kai M.Gorbačiovas derėjosi su George'u Bushu vyresniuoju. Trečia, šiuolaikiniai taršos ir saugumo standartai. Na, paprastai tariant, „Niva“ mažai ką bedomina, o ir rinkos sąlygos keičiasi.

„Renault“ prieš keletą metų padidino investicijas į „Autovaz“. 2017 metais buvo paskelbta, kad „Lada“ tampa penktąja „Renault“ grupės marke, šalia „Renault“, „Alpine“, „Renault Samsung Motors“ ir „Dacia“. Pastaroji markė irgi gamina vieną kompaktišką pigų visureigį – „Dacia Duster“ siūlo viską, ką siūlo „Niva“, ir dar daugiau.

Taigi „Lada Niva“ istorija po daugiau nei 40 metų Europoje baigiasi. Tačiau Rusijoje, kur kokybės problemos ir morališkai pasenęs dizainas nėra tokios didelės problemos, „Niva“ ir toliau gyvens.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius