Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Nissan“ į Europą atsivežė koncepcinį visureigį, kuris geba nuspėti, ko nori vairuotojas

Ženevos automobilių parodoje Japonijos „Nissan“ nusprendė parodyti, kaip gali atrodyti gatvės ateityje. Jų stende – elektrinis miesto visureigis „IMx Kuro“, kurio pavadinime esantis žodis „Kuro“ reiškia žodį „juoda“.
„Nissan“ į Europą atsivežė koncepcinį visureigį, kuris geba nuspėti, ko nori vairuotojas
„Nissan“ į Europą atsivežė koncepcinį visureigį, kuris geba nuspėti, ko nori vairuotojas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pirmą kartą koncepcinis modelis „IMx“ buvo parodytas pernai spalį Tokijo automobilių parodoje. Tačiau Europoje automobilis debiutavo su nauja juodos spalvos apdaila, naujais ratlankiais, priekinėmis grotelėmis ir naujos tamsiai pilkos kėbulo spalvos.

Automobilis, atskleidžia „Nissan“, turi įdiegtą „Brain-to-Vehicle“ (B2V) technologiją, kuri geba interpretuoti vairuotojo smegenų signalus ir padeda vairuoti. Tuo pačiu automobilio autonominės ir mechaninės sistemos mokosi iš vairuotojo.

Kaip aiškina gamintojas, išmanesniu „Nissan IMx Kuro“ paverčia naujausia „ProPilot“ sistemos versija, kurią įjungus paslepiamas vairas, prietaisų skydelis, sėdynės palenkiamos taip, kad vairuotojui ir keleiviams būtų daugiau vietos. Rankinis vairavimo režimas visus prietaisus grąžina į pradinę padėtį.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Nissan“ į Europą atsivežė koncepcinį visureigį, kuris geba nuspėti, ko nori vairuotojas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Nissan“ į Europą atsivežė koncepcinį visureigį, kuris geba nuspėti, ko nori vairuotojas

Analogų nėra

Visgi svarbiausia šiame automobilyje – technologija, padedanti automobiliui iššifiruoti vairuotojo smegenų signalus. Pavyzdžiui, automobilio sistemos pastebėjusios, kad vairuotojas ketina atlikti judesį, pvz., pasukti vairą ar spustelėti akceleratorių, gali padėti tą padaryti 0,2-0,5 sek. greičiau nei tą padarytų žmogus. Šitai, įsitikinę „Nissan“ atstovai, leistų pagreitinti vairuotojo reakciją ir pagerinti jo vairavimą.

Be to, sistemos stebėtų vairuotojo savijautą ir analizuotų momentus, kada automobilyje jis jaučiasi ne itin patogiai. Šituo remdamasis automobilis gebėtų, pavyzdžiui, pakeisti vairavimo konfigūraciją, važiavimo stilių ir t.t.

Tokia technologija, teigia japonai, pirmoji pasaulyje. Vairuotojas automobilyje dėvi įrenginį, matuojantį smegenų bangų aktyvumą, kurį analizuoja autonominės sistemos, numatančios vairuotojo reakciją į įvairias situacijas.

Tampa miesto dalimi

„Kuro“ sukurtas naudojant „Nissan“ EV platformą, skirtą elektra varomiems automobiliams.

Į priekį automobilį varo du elektros varikliai, drauge generuojantys 320 kW galią ir 700 Nm sukimo momentą. Teigiama, kad viena įkrova šiuo visureigiu galima būtų nuvažiuoti 600 km.

Japonijos automobilių gamintojas jau yra ne kartą kalbėjęs apie galimybę elektra varomiems automobiliams tapti miestų infrastruktūros dalimi, tad „Kuro“ – ne išimtis. Tad, pavydžiui, „Kuro“ galės jungtis prie vietos elektros tinklo ir veikti, kaip elektros energijos šaltinis, grąžinantis energiją tinklui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius