Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nors motociklininkai važinėja agresyviau, kalti dėl avarijų dažniau būna automobilių vairuotojai

Atšilus orams, kaip ir kiekvienais metais, į gatves išvažiuoja vis daugiau motociklų bei motorolerių vairuotojų. Ir nors kiti eismo dalyviai dažnai dviračių transporto priemonių vairuotojams klijuoja kelių erelių etiketę ir laiko juos eismo įvykių sukėlėjais, tačiau draudikų statistika rodo ką kita.
Rytinis policijos reidas Vilniuje
Rytinis policijos reidas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tik trečdalis praėjusiais metais užfiksuotų eismo įvykių, kuriose dalyvavo motociklininkai ar motorolerių vairuotojai, buvo sukelti jų pačių. Iš viso avarijos, kuriose dalyvavo motociklus vairuojantys asmenys, nesudarė nei 1 proc. visų draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ praėjusiais metais fiksuotų eismo įvykių.

„Tai, kad neva daugelis motociklų vairuotojų yra nedrausmingi, linkę pažeidinėti taisykles ir dažnai sukelia avarijas yra populiarus, tačiau klaidingas, mitas. Realybėje yra priešingai – šių transporto priemonių vairuotojai daug dažniau nukenčia dėl kitų eismo dalyvių neatidumo ar neatsargumo kelyje. Žinoma, kaip ir tarp kitų transporto priemonių vairuotojų, pasitaiko ir kelių eismo taisykles pažeidinėjančių motociklininkų, jie turbūt ir pastebimi labiau nei pavyzdingi vairuotojai. Vis tik pagal nedidelę dalį spręsti apie visus motociklininkus tikrai nebūtų teisinga“, – sako bendrovės Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Anot jo, pernai kovo-spalio mėnesiais draudimo bendrovė iš viso užfiksavo 54 eismo įvykius, kuriuose dalyvavo motociklininkai arba motorolerių vairuotojai. Tik 17 visų šių incidentų įvyko dėl prie motociklo ar motorolerio vairo sėdusiųjų kaltės.

Didžiausia pernai motociklo vairuotojo eismo įvykio metu patirta žala, R. Bieliausko teigimu, siekė daugiau nei 9600 eurų. Tąkart „Harley-Davidson“ motociklas nukentėjo po susidūrimo su lengvuoju automobiliu, kuris manevruodamas sankryžoje neužleido kelio pirmenybę turėjusiam motociklininkui. Iš viso už praėjusiais metais avarijose, kuriose dalyvavo motociklai ar motoroleriai, patirtas žalas eismo dalyviams jau išmokėta ir dar bus atlyginta 72 tūkst. eurų.

Didžiausia pernai motociklo vairuotojo eismo įvykio metu patirta žala siekė daugiau nei 9600 eurų.

„Dažniausiai incidentai, į kuriuos patenka motociklininkai, kyla dėl neatidaus kitų eismo dalyvių vairavimo. Saugaus atstumo nesilaikymas, dešinės rankos taisyklės nepaisymas, pagrindinio kelio nepasidalijimas yra dažniausiai pasitaikančios aplinkybės, dėl kurių įvyksta motociklų ir automobilių susidūrimai. Patys motociklų vairuotojai avarijas neretai sukelia neatsargiai lenkdami kitus eismo dalyvius“, – pagrindines eismo nelaimių priežastis vardina R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas sako, kad prasidėjus motociklų sezonui vairuotojai turėtų būti dar atidesni ir nepamiršti, kad visas transporto priemones – automobilius, motociklus, motorolerius, dviračius ir kitas – vairuojantys asmenys yra lygiateisiai eismo dalyviai. Automobilių vairuotojams šiltuoju metų laiku patariama būti dėmesingesniems, nepamiršti dažniau ir atidžiau žvilgtelėti į galinio vaizdo veidrodėlius, stebėti kelią ir eismą tiek automobilio priekyje, tiek gale, prieš įvažiuojant į sankryžą visuomet įsitikinti savo pirmumu.

Motociklininkai savo ruožtu, kaip ir kiti eismo dalyviai, turėtų laikytis kelių eismo taisyklių, nepamiršti, kad staigiai manevruodami ar elgdamiesi nenuspėjamai rizikuoja būti nepastebėti kitų vairuotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius