Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pretendentas tapti „Metų automobiliu“: elektrinis EQS iš „Mercedes-EQ“

Konkurse „Lietuvos metų automobilis 2023 m.“ dalyvauja 27 pretendentai. Abėcėlės tvarka pristatome visus automobilius, kovojančius dėl nugalėtojo karūnos.
Pretendentas tapti Metų automobiliu: elektrinis EQS iš „Mercedes-EQ“
Pretendentas tapti Metų automobiliu: elektrinis EQS iš „Mercedes-EQ“ / Gamintojo nuotr.

Visa informacija apie automobilius, komisiją, renginius

Savo balsą už TAUTOS AUTOMOBILĮ skirkite čia.

Elektra varomas „Mercedes-EQ“ sedanas EQS – prabangiausias ir aerodinamiškiausias elektromobilis pasaulyje, teigia gamintojai.

Šis modelis išsiskiria ne tik pažangiausiomis technologijomis, unikaliu dizainu ir išskirtiniu funkcionalumu, tačiau yra ir pirmasis modelis, pagamintas ant modulinės prabangių ir verslo klasės automobilių platformos.

Pirmieji rinkoje pasirodę modeliai – „EQS 450+“, išvystantis 245 kW galią ir „EQS 580 4MATIC“, pasiekiantis 385 kW galią.

EQS yra aerodinamiškiausias serijinis automobilis pasaulyje – pasipriešinimo koeficientas Cd tėra vos 0,20, tad abu modeliai pasižymi itin mažomis energijos sąnaudomis: vertinant pagal WLTP bandymų metodiką, „EQS 450+“ sąnaudos yra nuo 15,7 iki 20,4 kWh, o „EQS 580 4MATIC“ – nuo 17,4 iki 21,8 kWh.

„Mercedes-Benz“ planuoja pristatyti ir galingiausią EQS versiją, pasiekiančią iki 560 kW. Visi EQS modeliai bus siūlomi su gale sumontuotais elektros agregatais, o 4MATIC versijos bus aprūpintos ir papildomu priekyje sumontuotu eATS elektros varikliu.

Šio modelio rekuperacijos sistemos galia siekia iki 290 kW. „ECO Assist“ sistema padeda pasirinkti optimaliausią maršrutą pagal topografines ir eismo sąlygas, atitinkamai optimizuojama elektros variklio energija. Vairuotojas gali nustatyti tris energijos regeneravimo lygius arba pavarų perjungimo mentelėmis prie vairo pasirinkti riedėjimo funkciją.

EQS pasirodymas rinkoje taip pat žymi naujos kartos didesnės energijos talpos baterijų pradžią. Didesnė iš dviejų galimų baterijų yra 107,8 kWh talpos, o tai – maždaug 26 proc. daugiau nei „EQC 400 4MATIC“. Naujasis EQS aprūpintas pažangia programine baterijų valdymo įranga, kuri sudaro galimybę atnaujinimus įdiegti nuotoliniu būdu, pasinaudojant „Over-The-Air“ (OTA) technologija. Dėka šios sistemos energijos valdymas ir kitos funkcijos yra atnaujinamos važiavimo metu.

Gamintojas pasirūpino, jog greitojo įkrovimo stotelėse su nuolatine srove EQS baterijas galima krauti iki 200 kW greičiu ir per 15 min. gauti energijos tiek, kad pakaktų nuvažiuoti 300 kilometrų (pagal WLTP). Namuose ar viešosiose įkrovimo stotelėse EQS galima patogiai įkrauti iki 22 kW kintamosios srovės įkrovikliu.

„Mercedes-Benz“ pasirūpino „Plug&Charge“ technologija, kuri automatiškai aktyvuoja krovimą, užtenka tik pajungti laidą – ši funkcija bus aktyvi „IONITY“ tinkle visoje Europoje. Papildomai visiems Europos „Mercedes me Charge“ klientams, besinaudojantiems „IONITY Unlimited“ paslaugomis, sudaromos sąlygos nemokamai naudotis greitojo įkrovimo tinklu.

Inovatyvumas ir komfortas

Inovatyvus modelis aprūpintas ir kitomis išmaniosiomis technologijomis. Automobilio navigacija su „Electric Intelligence“ sistema, atsižvelgdama į eismą realiuoju laiku, padeda suplanuoti greičiausią ir patogiausią maršrutą. Dar viena nauja EQS ypatybė yra informacijos vizualizacija „MBUX“ sistemoje (angl. „Mercedes-Benz User Experience“), rodanti, ar esamų energijos atsargų pakaks grįžti į pradinį tašką be papildomo įkrovimo. Planuojant maršrutą pirmenybė teikiama įkrovimo stotelėms, kurios buvo pridėtos rankiniu būdu. Negana to, sistema apytiksliai apskaičiuoja, kokia bus vieno įkrovimo kaina.

Kaip papildoma įranga EQS automobilyje gali būti pasirenkamas automatinių durelių paketas. Vairuotojui priėjus prie automobilio, visų pirma išlenda durų rankenėlės, o priėjus dar arčiau, durelės atsidaro automatiškai. MBUX sistemos pagalba vairuotojas gali atidaryti ir automatines keleivio dureles, pavyzdžiui, įleisti iš mokyklos išėjusius vaikus.

Kuriant šį modelį daug dėmesio skirta nepriekaištingai salono oro kokybei. Ją užtikrina sistema „Energizing Air Control Plus“, kurios jutikliai tikrina salone esantį orą, rūpinasi filtravimu ir kondicionavimu. HEPA (angl. „High Efficiency Particulate Air“) filtras sulaiko smulkias daleles, mikrodaleles, žiedadulkes ir kitas medžiagas. Informaciją apie kietąsias daleles lauke ir viduje galima peržiūrėti specialiame automobilio informacinės sistemos oro kokybės meniu. Jei lauko oro kokybė prasta, sistema rekomenduoja uždaryti šoninius langus arba stoglangį.

Naujasis EQS yra išties intelektualus: priklausomai nuo pasirinktos įrangos, jis gali būti aprūpintas iki 350 įvairiausių jutiklių, fiksuojančių atstumą, greitį, apšvietimo sąlygas, kritulius, temperatūrą, užimtas sėdimas vietas, keleivių kalbėjimą ir kt. Šie jutikliai „Attention Assist“ sistemai padeda analizuoti vairuotojo akių vokų judesius ir įspėti apie nuovargio pavojų, o išorinės kameros leidžia stebėti automobilio aplinką bei patogiau judėti stovėjimo aikštelių teritorijose. Automobilis iš stovėjimo vietos gali išvažiuoti ir savarankiškai, telefonu valdant „Intelligent Park Pilot“ sistemą.

Unikalus išore ir vidumi

Nors yra artimas naujos S klasės giminaitis, EQS sukurtas pagal visiškai elektrinę koncepciją. Išsiskiria ne tik modelio linijos, bet ir priekinės dalies konstrukcija: vientisos „Black Panel“ grotelės ir naujoviški šviesos juosta sujungti priekiniai žibintai. Jie papildyti revoliucine „Digital Light“ technologija, kuri leidžia ant kelio suprojektuoti vairuotojui matomus kelio ženklus ar įspėjamuosius simbolius. Ši technologija kiekviename priekiniame žibinte turi šviesos modulį su trimis ypač galingais šviesos diodais, kurių šviesą atspindi ir nukreipia 1,3 milijono mikroveidrodžių.

Pažvelgus į saloną nelieka abejonių, kad pagrindinis interjero akcentas – išlenktas „MBUX Hyperscreen“ ekranas, kuris tęsiasi beveik nuo vieno statramsčio iki kito. Čia po apsauginiu stiklu sumontuoti trys ekranai susilieja į vieną. Priekinio keleivio patogumui sumontuotas atskiras 12,3 colių OLED ekranas. Įdomu tai, kad kamera nuolat tikrina, ar vairuotojo žvilgsnis nenukrypęs į keleivio ekraną, o tai užfiksavusi automatiškai jį pritemdo.

EQS išsiskiria manevringumu – dėl 4,5 laipsnio pasisukančių galinių ratų automobiliui apsisukti užtenka vos 10,9 metro.

Suprasti akimirksniu

  • Variklis: elektra, 523 AG / 385 kW.
  • Pavara: 4x4.
  • Bagažinės talpa l – 610-1770.
  • Ilgis/Plotis/Aukštis, mm – 5216/1926/1512.
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/val., sek. – 3,5.
  • Maksimalus greitis km/val. – 210.
  • Nuvažiuojamas atstumas viena įkrova, km – 581-692.
  • Baterijos panaudojama talpa (net), kWh – 108,4.
  • Elektros sąn. (WLTP), m/u/v, kWh/100 km – 21,3-17,7.
  • Pigiausio modelio kaina Eur – 117 007 EUR su PVM.
  • Pristatomo modelio kaina Eur – 181 560 EUR su PVM.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius