Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Prie kolektyvinio ieškinio „Volkswagen“ prisijungė 372 tūkst. vokiečių vairuotojų

Prie kolektyvinio ieškinio automobilių milžinei „Volkswagen“ prisijungė apie 372 tūkst. vokiečių vairuotojų, valdančių „Volkswagen“ markės automobilius, kuriuose buvo įrengti vadinamieji išderinimo įtaisai, kad šios transporto priemonės, atliekant taršos bandymus, atrodytų ekologiškesnės negu iš tikrųjų yra, parodė šią savaitę paskelbti oficialūs duomenys.
„Volkswagen“ logotipas
„Volkswagen“ logotipas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Nuo lapkričio pabaigos iki sausio 2 dienos prie kolektyvinio ieškinio prisijungė šimtai tūkstančių žmonių, agentūrai AFP pareiškė federalinės teisingumo tarnybos atstovė spaudai.

Lapkričio 1 dieną Vokietijos vartotojų teisių apsaugos asociacija VZBV Brunsviko teismui pateikė prašymą dėl kolektyvinio ieškinio.

Nors prie kolektyvinio ieškinio galima prisijungti iki teismo pirmojo posėdžio, kuris, kaip planuojama, įvyks vėliau šiais metais, VZBV automobilių savininkus paragino užsiregistruoti iki gruodžio 31 dienos, kad jų bylai nebūtų pritaikytas trejų metų senaties terminas.

„Volkswagen“ 2015 metais pripažino, jog išderinimo įtaisus buvo įrengusi 11 mln. dyzelinių automobilių, kurie buvo parduoti visame pasaulyje.

O 2018 metų lapkritį įsigaliojo įstatymas, kuriuo įteisinamas naujos formos kolektyvinis ieškinys ir kurį parlamentas priėmė po to, kai kilo vadinamasis dyzelgeito skandalas.

Pirmoje svarbioje vartotojų byloje prieš „Volkswagen“, kuri yra susijusi su šiuo skandalu, ieškovai siekia nustatyti, kad bendrovė, vartotojų automobiliuose įrengusi išderinimo įtaisus, sąmoningai jiems pakenkė, todėl jiems turi sumokėti kompensaciją.

Jeigu teisėjai šioje byloje stos ieškovų pusėn, „Volkswagen“ gali būti užversta panašiais ieškiniais.

Pati automobilių gamintoja nuolat tvirtino, kad tokie ieškiniai yra „nepagrįsti“.

„Dyzelgeitas“ „Volkswagen“ iki šiol atsiėjo daugiau kaip 28 mlrd. eurų, kuriuos bendrovei teko išleisti baudoms, automobilių atšaukimui ir kompensacijoms.

Tačiau didžioji dalis šios sumos buvo sumokėta Jungtinėse Valstijose – šioje šalyje „Volkswagen“ ne tik išpirko beveik 0,5 mln. automobilių iš jų savininkų, bet ir išmokėjo kompensaciją už kiekvieną automobilį, kuri sudarė iki 10 tūkst. JAV dolerių.

Tuo tarpu Vokietijoje bendrovė yra sumokėjusi dvi baudas, kurių bendra suma sudarė vos 1,8 mlrd. eurų.

Bendrovė tikisi vairuotojus Vokietijoje patenkinti pasiūlymais atnaujinti „dyzelgeito“ automobilių programinę įrangą ir nuolaidomis pirkėjams, „dyzelgeito“ automobilius keičiantiems į naujesnius ir ekologiškesnius modelius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius