Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Stasys Brundza: „Kai jaunas žmogus sėda į galingą ir techniškai netvarkingą automobilį, kyla didžiulė rizika“

Po tragiškos avarijos Kaune policijos pateiktą siūlymą vairuotojams iki 21 metų uždrausti vairuoti transporto priemones, kurių galia didesnė nei 70 kW, jaunimas vadina diskriminacija ir siūlo ieškoti kitų avaringumo mažinimo priemonių. Savo ruožtu vidaus reikalų ministro konsultantas saugaus eismo klausimais Stasys Brunzda tokį sprendimą sako pateikęs jau seniai.
Stasys Brundza
Stasys Brundza / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr

Automobilininkas atkreipė dėmesį į panašius reikalavimus, kurie galioja motociklininkams, taip pat pažymėjo, kad naudotų automobilių rinkoje galingą transporto priemonę gali įsigyti kone kiekvienas norintis. „Galingą, bet gerai papuvusį automobilį galima nusipirkt labai pigiai, o tai gali sukelti labai skaudžias eismo nelaimes“, – komentavo verslininkas.

Informacijos apie analogiškų ribojimų taikymą kitose Europos šalyse S.Brundza sakė neturįs, tačiau, anot jo, dėl itin blogos situacijos avaringumo požiūriu ir seno automobilių parko Lietuvoje tokie palyginimai nėra objektyvūs.

„Kada vienas automobilis lipdomas iš dviejų ar trijų skirtingų jis nebūna saugus. Teko ir pačiam matyti juos perpjautus ant priekabos – tai per vidurį, tai priekinę ar galinę dalis. Paskui tie per pačias „skaudžiausias“ dalis nupjauti automobiliai „lipdomi“... Tokia transporto priemonė yra labai nesaugi“, – komentavo S.Brunzda.

Anot verslininko, norisi sumažinti riziką, kylančią, kuomet jaunas žmogus sėda į galingą automobilį, kuris gali būti dar ir techniškai netvarkingas. Jaunųjų vairuotojų nepasitenkinimas, S.Brundzos teigimu, yra laikinas dalykas. Anot buvusio lenktynininko, savo laiku visi, o ypač anglai, ilgai prieštaravo prieš saugos diržų įvedimą.

„Keista, kad žmonės nesirūpina savo saugumu. Manau, vyresnio amžiaus vairuotojai turėtų tik sveikinti tokius siūlymus. Galbūt tai nepatinka jaunimui, kuris nori iškart sėst ir lėkt. O kuo tai baigiasi, mes visi žinome“, – kalbėjo automobilininkas.

S.Brundza apgailestavo, kad baudos balų skyrimo sistema buvo panaikinta. Anot jo, tokiose šalyse kaip Vokietija ji taikoma iki šių dienų. Taip pat verslininkas atkreipė dėmesį, kad viską perkėlus į elektroninę erdvę valdyti sistemą nebūtų sudėtinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius