-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Svajonių automobilis „Multivan“: kodėl „autobusas“ geresnis už krosoverius?

Daugelis, rinkdamiesi automobilį šiame „krosoverių“ amžiuje, ilgai negalvoja, vardydami būtinas automobilio savybes: paaukštintas, gražus, lengvai valdomas, ekonomiškas, talpus, pravažus... Visi šie bruožai puikiai tinka ne kokiam nors SUV, o kultiniam kelionių automobiliui „Volkswagen Multivan“. Rugpjūtį Europos žurnalistams suteikta proga pavairuoti atnaujintą „Multivan T6.1“. Jis salonus pasieks metų pabaigoje.
„Volkswagen Multivan T6.1“
„Volkswagen Multivan T6.1“ / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Pirmoji VW T1 karta pasirodė 1950 m. ir iškart buvo pakrikštyta hipių automobiliu.
  • „Transporter“, „Caravelle“, „Multivan“ – šie automobilių modeliai sudaro vieną šeimą.
  • „Multivan T6.1“ ilgis 4904 mm, aukštis – 1990 mm.
  • Šiais metais Baltijos šalyse buvo viešai pademonstruotas VW I.D. Buzz, kuris yra kultinio autobusiuko elektrinė koncepcija.

Atnaujinimo reikėjo ne tik norint variklius priderinti prie naujų ekologinių EURO 6 reikalavimų. Automobilis iš didesnių ir mažesnių savo brolių („Crafter“, „Golf“) paveldėjo daugybę naujų pagalbinių funkcijų. Be to, jis padidėjo.

Tačiau svarbiausia, kad „Multivan“ išlaikė svarbiausią savybę: nors važiuoji septynviečiu autobusiuku, jausmas, tarsi vairuotum lengvąjį automobilį: multivanas vikrus, dinamiškas, puikiai stoja ir paklusnus vairuotojo įgeidžiams. Atkreipėme dėmesį net į stiklų pakėlėjus: jie dirba tyliai, sklandžiai, minkštai, kaip premium (aukščiausios prabangos) lygio automobiliuose.

Žinoma, mūsų bandyti modeliai nebuvo prikrauti iki stogo kelionės rakandų. Bet tikėtina, kad, kaip ir ankstesni modeliai, „Multivan T6.1“ (arba, liaudiškai tariant, T6 faceliftas) puikiai jausis ir greitkeliuose, ir kalnų keliuose.

Todėl, žvelgiant iš funkcinės pusės, jį galima pagirti už tai, kad atitinka visus XXI a. pradžios vartotojo poreikius. Ir netgi patį netikėčiausią.

Žinote, kodėl kai kurie vairuotojai perka SUV (krosoverius)? Nes, kaip jie patys sako, iš jų patogiau išlipti, nei iš limuzino (o gal geriau būtų nueiti į sporto salę?). Tai „Multivanas“ tokiu atveju yra svajonių automobilis: ir įlipti ir išlipti iš ko galėtų net Sabonis.

Be to, sėdėsena yra be proto aukšta (tą patyrėme stovėdami Amsterdamo spūstyse, kai galėjome iš automobilio dairytis į visas puses). O apie galimybes transformuoti „Multivan“ sėdynes, apie įvairias daiktų dėtuves po jomis, jau ir iki šiol prirašyta kalnai straipsnių. Visi šie privalumai išliko ir T6.1.

Turint omeny, kad automobilio forma labiau primena plytą nei pleištą ir kad jis sveria daugiau nei 2 tonas, tai yra puikus rezultatas.

Ekologiniai reikalavimai variklio nesugadino

2 l TDI 110 kW modelius, varomus visų ratų pavara, su DSG ir mechanine pavarų dėžėmis bandėme mišriu režimu, kurio didžioji dalis driekėsi Amsterdamo gatvėmis. Taigi itin ekonominiu režimu važiavome nedaug. Degalų sąnaudos maloniai stebino, jos svyravo nuo 7,7 iki 8,2 l/100 km. Turint omeny, kad automobilio forma labiau primena plytą nei pleištą ir kad jis sveria daugiau nei 2 tonas (o pakrautas – 3 t), puikus rezultatas.

Navigacija (ne)patiko

Žinoma, turiu pasakyti, kas man nepatiko. Tai – multimedija. Žinoma, skaitmeninis prietaisų skydelis yra gėris. Bet jau navigacija tai ne XXI a. Vairavome „preproduction“ (dar negaminamus serijiniu būdu) modelius, kurie, tikėtina, bus dar derinami, o mūsų bandyti bus sutraiškyti preso – į rinką jie nepateks.

Esminis niuansas, kuris erzino – navigacija važiavimo kryptį itin painiose sankryžose rodo kaip vieną juostą, nors važiuoji aštuonių juostų keliu. Vaizdo didinimas – vėlgi sudėtingas reikalas. Turi padaryti net kelis veiksmus. Arba dar: jei nustatinėji radijo stotį ir nori staigiai grįžti į navigaciją, vėlgi reikia atlikti mažiausiai du papildomus veiksmus.

Su tokia problema susidurti praktiškuose vokiškuose automobiliuose – kiek netikėta. Kita vertus, tikėtina, kad galutinėje versijoje bus ne tik multimedijos ekranas, bet ir fiziniai mygtukai, kurie padės šiuos veiksmus atlikti greičiau ir patogiau.

multivan T6.1 naujovės:

  • „Multivan“ šeimos kaina prasideda nuo 31 000 Eur, tačiau geresnės komplektacijos automobilis su 2.0 TDI 150 AG (110 kW) varikliu ir 7 pavarų DSG automatine transmisija kainuos nuo 41 970 Eur (su PVM).
  • Dyzeliniai 2 l TDI varikliai: 66 kW (90 AG), 81 kW (110 AG), ir biturbo 146 kW (199 AG) varikliai. Taip pat planuojamas ir elektrinis 82 kW (112 AG) variklis su 37,4 kWh baterija.
  • Naujas skaitmeninis prietaisų skydelis, iki 9,2 colių dydžio liečiamas ekranas, belaidis telefono krovimas, integruota eSIM kortelė, trys skirtingi junglumo lygiai We Connect.
  • Nauja spalvų paletė, MQB platforma (ant jos bus surenkami ir elektromobiliai).
  • Elektromechaninė vairo pavara, kuri leidžia instaliuoti daugiau pagalbinių funkcijų.
  • 20 pagalbos sistemų iš kurių 9 yra naujos: šoninio vėjo stabilizacijos, automatinio parkavimo, juostos palaikymo, ženklų atpažinimo ir daugybė perspėjimo apie šonines, galines ar priekyje esančias kliūtis sistemos.

Pašviesėjęs salonas ir pagražėjęs veidas

Interjeras ir eksterjeras, kaip ir reikėjo tikėtis, keitėsi nedaug. Bet gal ir nereikia? Juk svarbiausia kokybė? Pasak automobilio kūrėjų, buvo atsižvelgta į vairuotojų pageidavimus geriau apšviesti ir kelią, ir automobilio vidų. Todėl išskirtinį dėmesį „Multivan T6.1“ konstruktoriai skyrė priekinių žibintų dizainui. Priekiniai LED ir H7 bei galiniai žibintai nauji, galingesni. Viršutinė radiatoriaus grotelių dalis yra siauresnė nei ankstesniame modelyje. Naujovė yra ir dviguba chromuota juostelė per visą automobilio ilgį, stilizuoti modelio pavadinimai ties priekiniu žibintu.

Na, ir didžiausias atnaujinimas – pagalbinės funkcijos, implantuotos iš kitų VW modelių. Pasižiūrėkite, kaip veikia priekabos pastatymo važiuojant atbuline eiga sistema, kai vairo sukioti nereikia. Vienintelis valdiklis – veidrodėlio valdymo rankenėlė.

VIDEO: „VW Multivan“ testas: kaip veikia priekabos parkavimo funkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius