Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Tesla“ neištikima baterijų gamintojui „Panasonic“: žvelgia į Kiniją?

„Panasonic“ yra vienintelis baterijų tiekėjas, užtikrinantis „Tesla“ kompanijos gaminamiems elektromobiliams reikalingas baterijas, tačiau situacija keičiasi. Pranešama, kad „Tesla“ kompanija užsitikrino susitarimą su didžiausiu Kinijos baterijų gamintoju „CATL“. Nuo pat „Tesla“ kompanijos įkūrimo, „Panasonic“ buvo vieninteliai jų baterijų tiekėjai.
„Tesla“ greitojo įkrovimo stotelės „Supercharger“
„Tesla“ greitojo įkrovimo stotelės „Supercharger“ / „Scanpix“ nuotr.

„Panasonic“ baterijas gamino Japonijoje ir jas eksportavo į Kaliforniją, kur buvo įgyvendinamos „Model S“ ir „Model X“ elektromobilių programos.

Tuo pačiu „Tesla“ su „Panasonic“ pradėjo dar labiau bendradarbiauti ir Japonijos kompanija baterijas „Model 3“ elektromobiliams pradėjo gaminti „Gigafactory 1“ gamykloje, Nevadoje.

Per pastaruosius kelerius metus stacionariems energijos kaupimo produktams „Tesla“ pradėjo naudoti ir „Samsung SDI“ bei „LG Chem“ baterijas, tačiau „Panasonic“ visada turėjo išskirtinę teisę tiekti baterijas „Tesla“ elektromobiliams. Dabar ši padėtis keičiasi.

Prieš keletą mėnesių „Tesla“ skelbė apie pasirašytą baterijų tiekimo sutartį su „LG Chem“. Šios baterijos bus tiekiamos į Kinijoje pastatytą „Gigafactory 3“ gamyklą ir naudojamos čia gaminamiems „Model 3“ elektromobiliams.

O dabar panašu, kad „Tesla“ jau susitarė ir su „CATL“ baterijų gamintoju. „Bloomberg“ praneša, kad „Tesla“ ir „CATL“ bendrovės „pasiekė preliminarų susitarimą“. Oficialiai jis dar nėra pasirašytas, bet manoma, kad iki 2020-ųjų metų vidurio viskas turėtų tapti oficialu:

„Remiantis kelių žmonių, nenorėjusių būti įvardintais, tvirtinimais, po to, kai Elonas Muskas rugpjūčio mėnesį Šanchajuje susitiko su CATL pirmininku Zengu Yuqunu, vyko keleto mėnesių derybos ir bendrovės pasiekė preliminarų susitarimą.

Šaltiniai teigia, jog tikimasi, kad oficialus susitarimas bus pasirašytas iki 2020-ųjų metų vidurio, bet nėra garantijų, jog taip iš tikrųjų įvyks.“

Šis „preliminarus susitarimas“ apima „CATL“ baterijų tiekimą į Šanchajuje pastatytą „Gigafactory 3“ gamyklą ir būtų naudojamos „Model 3“ elektromobilių gamyboje, tačiau pranešama ir apie tai, jog vyksta diskusijos dėl galimybių tiekti baterijas ir į kitas „Tesla“ gamyklas.

Tokios kalbos apie „CATL“ ir „Tesla“ susitarimą yra neatsitiktinės. Pastaruoju metu „CATL“ padidino savo pajėgumus, pastačiusi kelias naujas baterijų gamyklas bei pasirašė naujas baterijų tiekimo sutartis su automobilių gamintojais.

Kinijos bendrovė pasirašė tiekimo sutartį su Švedijos „National Electric Vehicle Sweden“ (NEVS), perėmusiai teises į „SAAB“ ir ketinančiai per metus pagaminti šimtus tūkstančių elektromobilių.

Kitą stambią 1 mlrd. dolerių vertės tiekimo sutartį „CATL“ pasirašė su „BMW“ kompanija.

Taip pat jau pasirašyta sutartis ir su „Honda“ automobilių gamintoju – ketinama patiekti tokį kiekį baterijų, kad jų užtektų pagaminti 1 mln. elektromobilių.

„CATL“ teigia, kad jos metiniai gamybos pajėgumai siekia 17,5 GWh, tačiau jau kitais metais darbą pradės nauja gamykla, kurios pajėgumai sieks 24 GWh.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius