Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tolerancija pažeidėjams baigėsi: kas laukia nedeklaravusių SDK automobilių savininkų?

Rugsėjo 1-ąją, kaip anksčiau skelbė Valstybinė mokesčių inspekcija, įmonė „Regitra“ ir vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, baigiasi tolerancijos laikotarpis transporto priemonių savininkams, nedeklaravusiems SDK. Tai – savininko deklaravimo kodas, kurio tikslas – padėti išvengti piktnaudžiavimo slepiant sandorius ir mokesčius. Taip pat ir nurodant sumažintas automobilių kainas.
SDK kodas, Regitra
SDK kodas, Regitra / Regitros nuotr.

Primename, kad šių metų gegužės 1 d. startavo nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema, kuri numato, kad visi pirkimo–pardavimo sandoriai privalo būti fiksuojami per numatytus terminus. Atsižvelgiant į pokyčių mastą, iki rugsėjo 1 d. buvo taikomas tolerancijos laikotarpis. Tai reiškia, kad VMI kontrolieriai nedeklaravusių SDK laiku nebaudė – suteikė reikiamą informaciją, konsultavo.

TAIP PAT SKAITYKITE: Dažniausi klausimai apie SDK

Remdamasi Latvijos pavyzdžiu, iš šešėlio tokiu būdu ištraukusi 27 mln. eurų, Lietuvos valdžia turi dar didesnių lūkesčių, nes mūsų šalies rinka intensyvesnė. Tačiau Latvija ėjo šiek tiek kitokiu keliu, plačiau apie tai skaitykite čia.

Taip jau sutapo, kad SDK įvedimas suparalyžiavo ir taip sulėtėjusią „Regitros“ veiklą šiek tiek sušvelninus karantiną pavasarį. Štai kokia sumaištis buvo kilusi:

Beje, kai kurių ekspertų nuomone SDK nėra esminis faktorius, kovojant su kauferių kultūra ir mokesčių slėpimu. Svarbiausia – efektyvus kontrolės mechanizmas.

Todėl VMI pasiteiravome, kaip keisis šis mechanizmas nuo rugsėjo pirmosios, kaip ruošiamasi įvesti tvarką automobilių rinkoje?

VMI: nesąžiningi pardavėjai sulauks sankcijų

„Pirmiausia sankcijų sulauks nesąžiningi automobilių pardavėjai, t. y. tie asmenys, kurie automobilius į Lietuvos Respublikos teritoriją įveža be SDK, taip pat pardavėjai, nenurodantys SDK viešo siūlymo įsigyti automobilį metu“, – sakė VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Puncevičius. Pasak jo, kiekvienas atvejis bus vertinamas individualiai. „Tikrai būsime tolerantiški tokiems atvejams, kai gyventojai nespėjo laiku deklaruoti transporto priemonių, kurioms anksčiau jau buvo suteiktas SDK, ar įsigyjant jas lizingo būdu“, – pažymėjo R. Puncevičius.

VMI primena, kad kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė nuo gegužės 1 d. privalo turėti unikalų SDK. Parduoti ir registruoti jas galima tik turint šį kodą. Savininkas, siūlantis įsigyti transporto priemonę, privalo skelbti SDK pardavimo skelbimuose, eksponavimo aikštelėse/prekyvietėse matomoje vietoje.

„Tolerancijos laikotarpiu VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų darbuotojai atliko patikrinimus automobilių pardavimo aikštelėse, keliuose, analizavo internetinėje erdvėje talpinamus skelbimus. Tvarkos nesilaikančius transporto priemonių pardavėjus įspėdavome. Pasibaigus šiam laikotarpiui patikrinsime, kaip elgėsi mūsų įspėti asmenys“, – sakė VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas R.Puncevičius, pažymėdamas, kad nepasitaisiusių vertinimas bus griežtas.

„Jau dabar matome tam tikras tendencijas, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai bando išvengti VMI ir kitų kontroliuojančių institucijų dėmesio. Pavyzdžiui, fiksuojame atvejus, kai skelbimuose nurodomas melagingas SDK. Tokie automobilių pardavėjai tikrai neliks be dėmesio“, – teigė R. Puncevičius.

Pastaraisiais metais naudotų automobilių prekybos sektoriaus kontrolei VMI skyrė išskirtinį dėmesį. 2018 – 2021 m. I pusm. atliekant kontrolės veiksmus šiame sektoriuje, buvo nustatyta apie 5,8 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių. Remiantis Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro ir Kauno technologijos universiteto atliktu 2018 metų Lietuvos PVM atotrūkio vertinimu, automobilių prekybos srityje PVM atotrūkis siekė 38 mln. eurų.

„Regitros“ darbas nesikeis

Įmonės Regitra atstovė ryšiams su visuomene Emilija Bardauskienė sako kad „Regitros" darbui šie pokyčiai didelės įtakos neturės:

„Tolerancijos laikotarpį taiko kontroliuojančios institucijos, kurios būtent ir prižiūri, kaip transporto priemonių pirkėjai bei pardavėjai laikosi Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nustatytų pareigų.

Mes savo ruožtu norime priminti, kad deklaruoti nuosavybės pasikeitimą yra itin svarbu. Pirkėjas tai turi padaryti tam, jog gautų naują savininko deklaravimo kodą (SDK), kuris bus būtinas norint įregistruoti transporto priemonę bei dalyvauti viešajame eisme. Tuo metu pardavėjui tai aktualu dėl to, jog nebebūtų siejamas su jam nebepriklausančia transporto priemone.

Primename, kad pagal naująją tvarką įsigijus transporto priemonę pirmasis į „Regitrą“ turi kreiptis pirkėjas ir pateikti įgijimo deklaraciją, o tuomet pardavėjas turi patvirtinti pirkėjo pateiktus duomenis.

Tik pirkėjui pateikus, o pardavėjui patvirtinus duomenis, naujajam savininkui suteikiamas naujas SDK ir sistemoje jis tampa deklaruotu transporto priemonės savininku. Tik abiem pusėms atlikus nuosavybės pasikeitimo deklaravimo žingsnius, naujasis savininkas gali kreiptis dėl registracijos. Atkreipiame dėmesį, kad abi pusės deklaruoti nuosavybės pasikeitimą turi per 5 d. d. nuo sandorio sudarymo (terminas skaičiuojamas bendrai). Tai galima padaryti paprasčiausiai internetu“.

Daugiau informacijos pagal konkrečias situacijas galima rasti „Regitros“ interneto svetainėje ČIA.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius