-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Užmojis Klaipėdoje – dvigubai pabranginti automobilio statymą senamiestyje

Klaipėdoje svarstoma pabranginti automobilių statymą senamiestyje, apmokestinti ir platesnę teritoriją. Dėl tokių planų jau užvirė ginčai: vieni sveikina iniciatyvą, nes miesto centras perpildytas automobilių, kiti įsitikinę, kad tai naudos neduos.
Klaipėdos senamiestis automobiių statymas tapo rimta problema
Klaipėdos senamiestyje automobilių statymas virto rimta problema. Srautams sureguliuoti norima pakelti rinkliavos mokestį, kuris nebuvo didinamas penkerius metus. / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Šiuo metu Klaipėdos senamiestyje, raudonoje zonoje, automobilį pastatyti valandai kainuoja 90 ct, kiek atokesnėje geltonojoje zonoje – 60 ct, pajūryje esančiojoje žaliojoje zonoje – 30 ct. Pigesnėje – mėlynojoje – zonoje valandai palikti automobilį atsieina 15 ct. Kainos nekito nuo 2015-ųjų.

Klaipėdos Finansų ir ekonomikos komitete nuskambėjo planai kainas padvigubinti, raudonojoje zonoje rinkliavą taikyti ir savaitgaliais, pratęsti nuo 18 val. iki 22 val.

Uostamiesčio savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pristatė planus išplėsti mokamų automobilių stovėjimo zonų ribas: apmokestinti Sportininkų gatvę iki Malūnininkų gatvės, dalį Kauno gatvės, Poilsio parko prieigas.

Jau paskaičiuota, kad dėl tokių pokyčių miestas per metus gautų 1 mln. eurų daugiau.

Darbo grupės atliktas tyrimas parodė, kad dabartinės kainos neskatina vairuotojų iš asmeninių automobilių persėsti į visuomeninį. Senamiestis užgrūstas automobilių, neretai sunku rasti laisvos vietos.

Nepatenkinti ir senamiesčio gyventojai: gatvės paverstos automobilių aikštelėmis, sunku praeiti ir pėstiesiems.

Tarybos narys Audrius Petrošius išreiškė poziciją, jog kainų peržiūra – būtina. Esą tai padės sureguliuoti transporto srautus, senamiestį pavers patrauklesne erdve pėstiesiems. Surinktas lėšas siūloma panaudoti daugiabučių namų kiemų tvarkymui, įrengti aikšteles vaikams, suteikti viešojo transporto lengvatas senjorams. „Tyrimas rodo, kad kartais automobilių Klaipėdos centre yra daugiau nei yra vietos. Užstatymas – 120 proc. Statoma ten, kur negalima“, – pažymėjo jis.

Tačiau su pokyčiais nesutinka senamiestyje verslus turintys klaipėdiečiai, esą dabar bus dar sunkiau konkuruoti. Čia juvelyrikos parduotuvę turinti Jurga Lago pastebėjo, kad net Barselonoje automobilį statyti pigiau nei Klaipėdoje, paprastą dieną čia vaikšto vos keli žmonės.

Kitas tarybos narys – Edvardas Kvederis – įsitikinęs, kad rinkliava „turėtų virsti ekologija“. „Dabar tai primena tik pasipinigavimą“, – teigė jis.

Dabar šis siūlymas kelti kainas svarstomas komitetuose. Ar bus pakeltos kainos, nuspręs miesto taryba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius