Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Vilniaus rajono gyventojai kenčia patys ir gadina automobilius: teks apsišarvuoti kantrybe

Vilniaus rajono gyventojai, važiuodami kelio Tumosai –Savičiūnai–Šumskas atkarpa nuo Savičiūnų iki Slabados kaimo (kelias nr. 5211), jau kurį laiką kenčia patys ir kankina savo automobilius. Pasak 15min skaitytojo, šių apylinkių gyventojai net nebesvajoja apie asfaltuotą kelią, o tiesiog tikisi padoraus žvyrkelio. Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad kelio tvarkymui daug įtakos turi ir esamos oro sąlygos, todėl gyventojams teks dar kiek palūkėti.
Kelias Vilniaus rajone
Kelias Vilniaus rajone / 15min skaitytojo nuotr.

Gyventojas skundžiasi, kad žvyrkeliu greideris važiuoja labai retai, o ir jam čia apsilankius kelio būklė pagerėja tik minimaliai ir labai trumpam laikotarpiui.

„Kelio danga – žvyras, kurio niekas neturi noro bent taisyti. Greideris važiuoja itin retai. Paskambinus į Lietuvos automobilių kelių direkciją, ir paprašius padėti dėl susiklosčiusios situacijos, prižada, bet padaro ne staigiai – neskuba taisyti užregistruoto kelio gedimo. O po greiderio „pravažiavimo“, kelias pasidaro šiek tiek geresnis parai.

Tokia situacija tęsiasi jau daug metų ir niekas nieko nedaro. Asfalto prašyti beprasmiška, nors jau visur aplinkui keliai asfaltuoti, o šitame kelyje mes, mokesčių mokėtojai, esame maitinami pažadais, kad viskas bus sutvarkyta artėjančiais metais“, – teigia skaitytojas.

Jo teigimu, didžiausia problema yra padažnėję eismo įvykiai.

„Per visą kelio ilgį nėra nei vienos „gyvos“ vietos. Kiekviename metre kažkada buvo avarija, ir bus toliau, jeigu niekas nieko nedarys. Mes nereikalaujame asfalto, tegul bent sutvarko esamą žvyro dangą“, – teigia skaitytojas.

Vilties yra, bet teks palaukti

LAKD teigia, kad minėtas kelias yra tarp planuojamų asfaltuoti kelių, tačiau gyventojams teks dar palūkėti.

„2018-2020 asfaltuojamų žvyrkelių programoje yra įtrauktas kelio Nr. 5211 ruožo nuo 2,000 iki 2,215 km asfaltavimas.

Kiti šio kelio ruožai t.y. nuo 4,270 iki 5,854 km ir nuo 8,288 iki 16,243 km nepateko į 2018-2020 m asfaltuojamų ruožų sąrašą. Vilniaus rajono savivaldybės sąraše šie objektai užima 12 ir 13 vietas, o pagal 2018 - 2020 m. programą asfaltuojama iki 9 vietos. 12 ir 13 vietoje esantys ruožai bus asfaltuojami po 2020 metų“, – rašome LAKD atsakyme 15min.

„Norėtume atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje yra apie 6 300 kilometrų valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga, tad puikiai suprantame gyventojų nepasitenkinimą dėl susidariusios situacijos.

Normatyvuose, be kitų kelių priežiūros reikalavimų, yra nustatomi ir žvyro dangos priežiūros reikalavimai, pagal kuriuos yra skiriamas finansavimas. Kad būtų pašalintos pažaidos, esančios žvyro važiuojamojoje dalyje, žvyrkeliai turi būti profiliuojami tokiu dažnumu, kad nesusidarytų nelygumai, didesni negu 8 cm“, – teigia LAKD.

Atkreipiamas dėmesys į tai, kad technologiškai nėra galimybės žvyrkelių tinkamai suprofiliuoti esant per daug sausai ar permirkusiai kelio dangai. Šiuo metu yra rengiami nauji kelių priežiūros normatyvai, kuriems įsigaliojus bus keliami aukštesni žvyrkelių priežiūros reikalavimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius