-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Volkswagen Touareg“ – visureigis, kuris gali garaže stovėti vietoje sedano

Vardą jis gavo pagal Šiaurės Afrikos genties pavadinimą „tuaregai“, surenkamas yra Slovakijoje ir dalimi detalių dalijasi su „Porsche Cayenne“ bei „Audi Q7“. Tai – „Volkswagen Touareg“. Dienos šviesą išvydęs 2002-aisiais, antros kartos modelis pasirodė 2010-aisiais. Šiandien Lietuvoje pristatomas antros kartos atnaujinimas – vadinamasis „feisliftas“.
Atnaujintas „Volkswagen Touareg“
Atnaujintas „Volkswagen Touareg“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prieš pusmetį tokį atnaujinimą gavo „Porsche Cayenne“, o dar po kelių mėnesių atnaujintas „Audi Q7“ atvyks į Lietuvos prekybos salonus. „Volkswagen“ yra pigiausias šioje kompanijoje ir ne vienoje vietoje atsilieka nuo konkurentų-kolegų. Tik vienoje srityje jis stipriai pirmauja – pardavimų. 2014-ųjų pabaigoje buvo galima suskaičiuoti 2 276 „Touareg“, 471 „Cayenne“ ir 1264 Q7, įregistruotus Lietuvoje.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Volkswagen Touareg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Volkswagen Touareg“

Atsinaujinusį „Touareg“ pagriebė ir GAZAS.LT žurnalistai. Tai nėra visiškai naujas modelis, kaip ir nėra pats geriausias visureigis pasaulyje. Bet nuo pat 2002-ųjų jis yra lyderis savo segmente, ką įrodo ir jo pardavimai – šių modelių jau parduota netoli milijono.

Galima užsinorėti visureigio

Visureigiai yra vertinami skeptiškai dėl kelių priežasčių. Bene svarbiausia – jis daugiau sveria, yra prasčiau valdomas ir vartoja daugiau degalų negu universalas, nors erdvė – panaši. Skiriasi ir kaina – visureigis paprastai kainuos daugiau nei to paties gamintojo, panašaus dydžio universalas. 

Kokie jo privalumai? Keturių varomų ratų privalumu daugiau nei kartą metuose pasinaudoja vienas iš penkiasdešimties tokių mašinų savininkų. Prošvaisos aukščio skirtumas visureigio naudai nėra didelis – „parketnikas“ ją turi vos vienu ar dviem centimetrais didesnę nei eilinis sedanas.

Apsvarsčius daugelį aspektų, didelis visureigis gali pasirodyti nereikalingas. Kol nepravažiuoji „Touareg“. Nėra jis technikos stebuklas ir „high-end“ produktas, komfortu niekada neprilygs prieš dešimtmetį pagamintam prabangiam sedanui, tačiau visa kita jis atlieka puikiai. Kaip ir kai kurie kiti „Volkswagen“ modeliai.

Kaip ir „Passat“ ar „Golf“, taip pat ir „Touareg“ pretenduoja į lyderio gretas savo klasėje. „Toyota Land Cruiser“ ar „Jeep Grand Cherokee“, be abejonės, geriau elgiasi bekelėje, tačiau užlipus ant asfalto „Volkswagen“ kūrinys elgiasi smagiau. BMW X5 ar „Mercedes-Benz ML“ yra komfortiškesni, tačiau ir gerokai brangesni. O jeigu pažiūrime į kainoraštį, tai su „Volkswagen“ varžytis gali mažai kas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Volkswagen Touareg“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Volkswagen Touareg“

Vis tik nieko nenustebintų, jei pagrindinis „Touareg“ konkurentas būtų „Phaeton“ – to paties gamintojo reprezentacinis sedanas. Atvyksti į „Volkswagen“ atstovybę, pamatai abu modelius, pravažiuoji su jais ir... Už tą pačią sumą nusiperki butą Kaune. Ne, toks scenarijus nerealus. Tačiau tarp šių dviejų modelių besirenkantis žmogus rastų nedaug argumentų, kurie priverstų vietoje „Touareg“ pirkti „Phaeton“. Nepaisant to, kad didžioji dalis „Touareg“ per savo gyvenimą purvo taip ir neišvys, jis nenulipant nuo asfalto dažnai yra malonesnis nei „Phaeton“.

Naujienos – visko po truputį

Išskirti pagrindinę „Volkswagen Touareg“ naujieną sunku – patobulintų dalykų yra ne vienas. Pagrindinis – V6 TDI varikliai, kurie gavo daugiau galios, tapo labiau ekologiški ir ekonomiški. Na, standartiškai. Vis tik 90 proc. Europoje parduodamų „Touareg“ iš prekybos salonų išvažiuoja po variklio dangčiu turėdami būtent V6 dyzelines jėgaines. V8 dyzeliai ir hibridiniai „Touareg“ susirenka likusius 10 proc. Beje, atnaujinti varikliai jau atitinka „Euro 6“ taršos normas.

Visi jie komplektuojami su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, o visi „Touareg“ vis dar yra varomi keturiais ratais. Tad šitas automobilis dar turi galimybę įlysti ten, kur vien geros padangos išvažiuoti nepadės.

Pats silpniausias „Touareg“ jau peržengia 200 AG kartelę – jis turi 206 AG. Kiek galingesnis V6 dyzelis išvysto 262 AG, o V8 – 340 AG. Jis dar gali pasigirti ir nežmonišku sukimo momentu – 800 Nm. Hibridas mažai kam įdomus, bet ir jo techninius duomenis galima paminėti – 380 AG ir 580 Nm.

Automobilio važiuoklė nestipriai patobulinta – padidintas vairo jautrumas ir pakabos pagalvių veikimo principas kiek pagerintas. Pagalvės pakaboje – vis dar papildoma opcija, kuri leidžia „Touareg“ leistis į stiprią bekelę ir pakelti visureigį iki 30 cm nuo žemės. Prie didesnių greičių, nuo 140 km/val., šios pagalvės veikia priešingai ir automatiškai padaro visureigį žemesniu – taip pagerinama aerodinamika ir „Touareg“ vartoja mažiau degalų. Ironiška, bet jeigu greitkelyje važiuojate 138 km/val., padidinkite greitį iki 140 – sutaupysite.

Lygiai taip pat ironiškai gali skambėti sakinys, kad jei jums reikia sedano ir dairotės į „Phaeton“ – užmeskite akį į „Touareg“. Stipriai tikėtina, kad šis automobilis paliks teigiamą įspūdį nei gyvenimo pabaigą pasiekęs sedanas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius