Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Boeing“ problemos nesibaigia – keli „787 Dreamliner“ galėjo pradėti byrėti ore

Jei įsigytumėte brokuotas ausines, tikriausiai labai susinervintumėte ir bandytumėte jas pakeisti kokybiškomis. Tai jums kainuotų laiko ir nervų, bet tikriausiai net nesugadintų jūsų dienos. Gamybos defektų pasitaiko, nors kompanijos ir stengiasi sukurti efektyvias kokybės kontrolės sistemas. Visgi, ką tik nustatyti „Boeing“ gamybos defektai yra kur kas rimtesnė problema – keli „787 Dreamliner“ lėktuvai galėjo pradėti byrėti ore.
„Boeing 787 Dreamliner“
„Boeing 787 Dreamliner“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Aviacija Boeing

„Boeing“ aštuonių „787 Dreamliner“ savininkams pranešė, kad būtina nutraukti jų naudojimą ir atlikti būtinus patikrinimus. Apie tai informuoja ir JAV Federalinė aviacijos administracija. Ir paveikti lėktuvai dabar tikrai negali skraidyti - gamintojo žodis tokiais atvejais yra lemiamas.

Problema yra gana rimta, nors „Boeing“ dar aiškinasi situaciją. Galinėje fiuzeliažo dalyje viena iš sekcijų gali būti pažeidžiama įprastoms skrydžio metu patiriamoms apkrovoms. Paprastai tariant, paveikti „Dreamliner“ lėktuvai gali prarasti konstrukcinį vientisumą - jie gali pradėti byrėti ore. „Boeing“ šiuose lėktuvuose surado du tokius defektus. 8 lėktuvai su jais jau pasiekė pirkėjus ir dabar turės laukti būtinų patikrinimų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 787 Dreamliner“ surinkimas
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Boeing 787 Dreamliner“ surinkimas

Žinoma, „Boeing“ situacijos nedramatizuoja. Tai, kad defektai buvo pastebėti, yra geras ženklas, rodantis, kad kokybės stebėjimas veikia. Be to, patikrinimo metu gali paaiškėti, kad defektai nėra tokie rimti, kad keltų tikrą riziką. Juk tie lėktuvai jau skraido.

Aviacijos žurnalistai teigia, kad problemos paveikė vienos galinės fiuzeliažo dalies sekcijos jungtį su likusia lėktuvo dalimi. Tam, kad tarp atskirų segmentų būtų tolygi jungtis, gerai paskirstanti apkrovas (juk fiuzeliažas yra didelis slėginis indas), „Boeing“ naudoja intarpus, kad siūlės tarp skirtingų segmentų būtų tvarkingos. Kažkodėl keliuose lėktuvuose tie intarpai buvo sudėti neteisingai, todėl gali susidaryti nevienodos apkrovos, kurios gali pakenkti fiuzeliažo konstrukciniam vientisumui.

Tačiau „Boeing“ teigia, kad problemą galima išspręsti. Tik tai nebus lengva ir pigu. Kiekvienam lėktuvui teks skirti po dvi savaites, o tuomet jie galės grįžti į darbą. Neskelbiama, ar ši problema paveikė tik jau pristatytus orlaivius, ar ir „Boeing“ gamykloje Čarlstone dar yra tokius defektus turinčių „787 Dreamliner“ lėktuvų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius