Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dviračių pardavėjai tokio sezono kaip šis jau seniai neregėjo: pirko ir atostogoms, ir dėl kompensacijos

Dviračių pardavėjai tokio sėkmingo sezono Lietuvoje neregėjo jau kone dešimtmetį. Lietuviai šiemet dviračius aktyviai perka ir laisvalaikiui, nes atostogas šiltuosiuose kraštuose pakeitė poilsis „Baltijos burbule“. Pardavimus skatino ir pažadėta valstybės kompensacija atsisakant taršių automobilių. Užsienyje dviračiai šluojami bandant išvengti viešojo transporto dėl COVID-19 grėsmės.
Dviračių parduotuvė „Vasarė“
Dviračių parduotuvė „Vasarė“ / Įmonės nuotr.

Nuspėti, kokie įvykiai po metų gali sudrebinti rinką, – viena sudėtingiausių užduočių verslininkui. O dar kebliau numatyti, kaip į tuos įvykius gali sureaguoti klientai.

Ne išimtis ir dviračių pardavėjai, kurie per šį, 2020 metų, sezoną, pažymėtą COVID-19 pandemijos žyme, išgyveno visą amplitudę emocijų – nuo baimės dėl ateities staiga prieš pat sezono pradžią uždarius parduotuves iki džiaugsmo dėl netikėtai į viršų šovusios dviračių paklausos, kuri lems vieną sėkmingiausių pastarojo dešimtmečio sezonų.

Vadina dešimtmečio sezonu

Dviračių parduotuvių „Vasarė“ direktorius Rytis Paulikaitis 15min pasakojo, kad nuo 2008 metų dviračių pardavimai Lietuvoje po truputį traukėsi – tam įtakos turėjo ir emigracija, dėl kurios mažėjo rinka, ir įvairios mados – išpopuliarėję paspirtukai, didelė konkurencija.

Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Dviračių takai Vilniuje
Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr./Dviračių takai Vilniuje

„Keletą metų iš eilės rinka traukėsi, pardavimai po truputį vis leidosi žemyn, nes didelė dalis gyventojų išvažiuodavo iš Lietuvos, tad žaidėjai išsidalindavo mažesnius pardavimus“, – pastarųjų metų neigiamas tendencijas apibūdino R.Paulikaitis.

Jam pritarė ir dviračių parduotuvių „Prosport.lt“, veikiančių Vilniuje ir Kaune, vadovas Edvinas Paulauskas.

„Labai daug metų šitas verslas buvo labai sunkus, nes reikėjo konkuruoti su šešėline rinka, tad labai daug metų dviračių pardavimo tendencija buvo mažėjanti – pernai pasiekta apatinė riba“, – 15min pridūrė E.Paulauskas.

Labai daug metų šitas verslas buvo labai sunkus, nes reikėjo konkuruoti su šešėline rinka, tad labai daug metų dviračių pardavimo tendencija buvo mažėjanti, – sakė E.Paulauskas.

Tačiau šiemet situacija apsivertė aukštyn kojom – visi 15min kalbinti prekybininkai patvirtino, kad dviračių pardavimai taip smarkiai šoko į viršų, kad įmonės net pritrūko kai kurių modelių.

R.Paulikaitis skaičiuoja, kad šiemet pardavimai galėjo išaugti apie 30–40 proc. Prekyba pašoko net ir Vilniaus parduotuvėje, kur paprastai dėl vasarą ištuštėdavusio miesto pirkėjų srautai sumažėdavo.

Įmonės nuotr./Dviračių parduotuvė „Vasarė“
Įmonės nuotr./Dviračių parduotuvė „Vasarė“

Tik penktą sezoną dviračiais prekiaujantis E.Paulauskas mini dar įspūdingesnius skaičius.

„Mums nebuvo netikėta, nes planavome augimą. Aišku, visoje Europoje dėl susiklosčiusios situacijos žmonių noras judėti gamtoje labai padidėjo ir tai paskatino dviračių kategorijos augimą. Vilniuje užaugome 2,5 karto – reikia būti labai dideliu optimistu, kad suplanuotum tokį augimą. Tai yra smagu“, – džiaugėsi E.Paulauskas ir pridūrė, kad iš viso šiemet parduota jau apie 1200 dviračių.

Užplūdo Lietuvoje atostogauti likę tautiečiai

Įvairiose Europos šalyse šiemet taip pat stebimas dviračių pardavimo bumas – žmonės, ypač iš tankiai gyvenamų Europos didmiesčių, dviratį renkasi kaip saugesnę susisiekimo priemonę dėl COVID-19 plitimo vengdami viešojo transporto.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dviračiai Palangoje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Dviračiai Palangoje

Tačiau Lietuvoje pagrindinė šiemetinio dviračių bumo priežastis visai kita – labiausiai dviračių atgimimą paskatino išaugęs vietinis turizmas.

Atostogauti į užsienį negalintys išvykti lietuviai poilsiauti liko Lietuvoje ir ieškojo būdų, kaip paįvairinti laisvalaikį. O svarstydami, ką veikti pernelyg nekontaktuojant su kitais, laisvalaikiu rinkosi važinėjimąsi dviračiu.

Paklausa šovė į viršų, kai žmonės suvokė, kad kelionės, laisvalaikio galimybės bus apribotos. O ką turime nuostabaus aplink kiekvieną miestą, tai daug gamtos, – pastebi G.Umaras.

„Paklausa šovė į viršų, kai žmonės suvokė, kad kelionės, laisvalaikio galimybės bus apribotos. O ką turime nuostabaus aplink kiekvieną miestą, tai daug gamtos“, – pastebi dviračių parduotuvių „Umarai“ bendrasavininkas, olimpinis čempionas Gintautas Umaras.

Jurgos Anusauskienės nuotr./Gintautas Umaras
Jurgos Anusauskienės nuotr./Gintautas Umaras

O R.Paulikaitis atkreipia dėmesį, kad dėl tautiečių atostogų Lietuvoje padidėjęs vidaus vartojimas išgelbėjo daug verslo šakų.

„Užsidaryti per karantiną, prieš pat sezono pradžią, buvo netikėtumas – buvome išsigandę ir sunerimę, nes sezonininkams tai ypač jautru. Kai atsidarė parduotuvės, pamatėme, kad žmonės liko Lietuvoje ir leido pinigus čia. Tai akivaizdžiai matėsi visoje ekonomikoje – BVP kritimas nebuvo didelis, nes vidinis vartojimas išaugo“, – pabrėžia R.Paulikaitis.

Užsidaryti per karantiną, prieš pat sezono pradžią, buvo netikėtumas – buvome išsigandę ir sunerimę. Kai atsidarė parduotuvės, pamatėme, kad žmonės liko Lietuvoje ir leido pinigus čia, – sako R.Paulikaitis.

Tad dviračių parduotuves užplūdo tiek dviračių entuziastai, tiek jau seniai šia transporto priemone nevažiavę lietuviai. G.Umaras atskleidžia, kad šiemet labiausiai padaugėjo klientų, prisipažinusių 10–20 metų nesėdėjus ant dviračio.

Antroji priežastis, atgaivinusi dviračių prekybą, – kompensacija už parduotą seną automobilį. Nuo gegužės seną taršų automobilį pridavę lietuviai gali prašyti kompensacijos, jei nori įsigyti metinį viešojo transporto bilietą, elektrinį mopedą arba motociklą, elektrinį ar paprastą dviratį, elektrinį paspirtuką. Šiai priemonei iš viso numatyta 5 mln. eurų. Už paprastą dviratį gyventojai gali gauti iki 400 eurų kompensaciją, už elektrinį – iki 700 eurų.

R.Paulikaitis tvirtina, kad dėl įvairių kompensacijų ir finansinio paskatinimo dviračių pardavimai augo ir Europos didmiesčiuose – Stokholme, Paryžiuje, Amsterdame. Pavyzdžiui, darbuotojas gali iš darbdavio išsimokėtinai įsigyti neapmokestintą dviratį ar gauti premiją, jei dviračiu vyksta į darbą.

123RF.com nuotr./Dviratininkai Amsterdamo eisme
123RF.com nuotr./Dviratininkai Amsterdamo eisme

„Europos Sąjunga ir toliau aktyviai nori skatinti judėjimą dviračiais ir skiria pinigų. Reikia, kad valdžios žmonės padirbėtų ir pasiimtų šiai sričiai skirtus pinigus, nes jie atsiperka visokeriopai – ir aukštesni laimės indeksai, ir ekologija, ir sveikata“, – įsitikinęs R.Paulikaitis.

Išrankesniam skoniui dviračių galėjo pritrūkti

Dviračių pardavėjai neslepia, kad patenkinti kilusį bumą nebuvo paprasta, nes iš tiekėjų sandėlių prekes šlavė ne tik Lietuva, bet ir visa likusi Europos dalis.

Tad, kaip atskleidžia G.Umaras, itin išaugus klientų srautams, daugeliui pardavėjų pritrūko daugelio prekių.

Paklausa buvo užgožianti, ir prekių trūkumas bus juntamas ir per ateinančius metus, – mano G.Umaras.

„Patenkinti paklausą nebuvo paprasta, nes turime ypatingą sezoną – kaip ir visas pasaulis, gal tik švelniau viskas vyksta pas estus ir latvius, kurie lauko laisvalaikio sporto priemonėms visuomet skiria daug didesnį dėmesį nei lietuviai. Paklausa buvo užgožianti, ir prekių trūkumas bus juntamas ir per ateinančius metus“, – mano olimpinis čempionas G.Umaras.

15min kalbinti dviračių pardavėjai tikino, kad dėl šios priežasties teko suktis greičiau, ieškoti papildomų prekių tiekėjų sandėliuose.

Labiausiai pasisekė tiems, kurie turėjo sukaupę atsargų. Pavyzdžiui, „Vasarė“ turėjo pakankamai didelių rezervų, todėl perkamiausių dviračių nepritrūko – pritrūko tik su specifinių modelių.

„Tam tikrų rūšių, modelių dviračių sumažėjo iki minimumo – analogų turėjome, todėl patenkinti klientų poreikį sugebėjome, bet tam tikrais momentais, kai reikėjo specifinio dydžio ar modelio ir jų neliko Europos tiekėjų sandėliuose, negalėjome įgyvendinti užsakymo. Jis nusikėlė į kitus metus, nes yra tokių klientų, kurie laukia, jei reikia gero dviračio“, – pasakojo R.Paulikaitis.

Įmonės nuotr./Dviračių parduotuvė „Vasarė“
Įmonės nuotr./Dviračių parduotuvė „Vasarė“

Didžiąją dalį klientų dviračiais pavyko aprūpinti ir „Umarai“ parduotuvėms, kurios spėjo laiku iš tiekėjų užsisakyti papildomų prekių.

„Sunku patenkinti paklausą – tenka daugiau dirbti, kad spėtum tai padaryti. Jei turi klientui sakyti, kad „atsiprašau, užeikite kitų metų pavasarį ar spalį“, tai nėra tas atsakymas, kuris man, kaip pardavėjui, besirūpinančiam savo klientu, patinka. Bet kai kuriais atvejais teko taip atsakyti, nes buvo situacijų, kai neturėjome ką pasiūlyti. Visgi 90–95 proc. paklausos buvo patenkinta“, – sakė G.Umaras.

Jei nebūtų pritrūkę kai kurių prekių, dar labiau pardavimai būtų augę ir „Prosport.lt“ parduotuvėse.

„Kai kurių prekių grupių , hibridinių dviračių ar vaikiškų, būtume pardavę tikrai daugiau, bet iš esmės negalime skųstis. Rugpjūtį tokio asortimento, kuris buvo iki birželio vidurio, tikrai nėra, bet visiškai nebūtina turėti pasiūloje 150 dviračių, kad galėtume parinkti vartotojui jam puikiai tinkantį produktą“, – mano „Prosport.lt“ vadovas ir užsiminė, kad visgi lietuviai mėgsta turėti pasirinkimo galimybę.

Įmonės nuotr./„Prosport.lt“ dviračių parduotuvė
Įmonės nuotr./„Prosport.lt“ dviračių parduotuvė

Nors sezonas į pabaigą, prekybininkai tikina, kad dviračių dar likę, tad užsukusiems pirkėjams rastų ką pasiūlyti.

„Nėra taip blogai, kad iššluota, bet baltų dėmių ar grindų daugiau nei įprasta, pradedame tiekti 2021 m. modelius, gaudome kiekvieną žvirblį tiekėjų sandėliuose ir vežame į parduotuves“, – atskleidžia G.Umaras.

Nėra taip blogai, kad iššluota, bet baltų dėmių ar grindų daugiau nei įprasta, pradedame tiekti 2021 m. modelius, gaudome kiekvieną žvirblį tiekėjų sandėliuose ir vežame į parduotuves, – atskleidžia G.Umaras.

Verslininkai mano, kad dviračių pristatymas pasaulyje gali vėluoti ir kitąmet, tačiau Lietuvos prekybininkai, perkantys mažais kiekiais, to neturėtų pajusti. Pasak R.Paulikaičio, dėl sutrikusios tiekimo grandinės, kai fabrikai dėl pandemijos Kinijoje nedirbo, gamintojams gali vėluoti tam tikros detalės.

Pastebi hibridinių ir sulankstomų dviračių paklausos augimą

Nors kiti prekybininkai neišskyrė ypač augusios dviračių kategorijos, „Prosport.lt“ parduotuvėse šį sezoną labiausiai augo hibridinių dviračių, skirtų tiek judėti mieste, tiek miško keliukais, kategorija.

E.Paulauskas tai sieja su gerėjančia dviračių takų infrastruktūra, nes anksčiau populiariausių viršūnėje buvo įsitaisę kalnų dviračiai, su kuriais galima važiuoti bet kur.

Prie populiariausių šį sezoną E.Paulauskas priskyrė ir sulankstomus dviračius, kurie visoje Europoje populiarėja kaip susisiekimo priemonė.

15min.lt skaitytojos Gintarės B. nuotr./Sulankstomas dviratis
15min.lt skaitytojos Gintarės B. nuotr./Sulankstomas dviratis

„Didžiulis patogumas visiems, kas neturi namuose per daug vietos, nes sulankstomas dviratis užima ypač mažai vietos. Be to, tai labai patogi judėjimo priemonė, nes galima ir į autobusą, ir į taksi, ir į biurą įsinešti, o važiavimo prasme komfortas toks pat, kaip važiuojant klasikiniu dviračiu“, – mano E.Paulauskas.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Edvinas Paulauskas
Asmeninio archyvo nuotrauka/Edvinas Paulauskas

Šiuo metu jų poreikis tiek išaugęs, kad per dvi parduotuves likę tik 3 tokie dviračiai.

„Paprastai ekspozicijoje turime apie 50 dviračių. Kitus atsivešime tik lapkritį, o dar kitus – tik vasarį–kovą, nes gamintojas nespėja patenkinti taip išaugusio sulankstomų dviračių poreikio“, – atskleidė E.Paulauskas.

Suaktyvėjo rūbų ir aksesuarų pardavimai

Didžiausias dviračių pirkimo ažiotažas kilo po karantino parduotuvėms vėl atvėrus duris ir tęsėsi iki pat rugpjūčio pradžios.

Pasak R.Paulikaičio, kol parduotuvės buvo uždarytos, išaugo dviračių pardavimai internetu, tačiau tokiu būdu apsipirko nekantriausi pirkėjai, nenorėję laukti parduotuvių atidarymo. „Umarai“ internetinės prekybos neturi, nes laikosi požiūrio, kad klientui reikia patarti, tad vykdė telefoninius užsakymus.

Baigiantis vasaros sezonui mažėja ir dviračių paklausa, tačiau šių metų rugpjūčio pabaiga, palyginti su pernai, gerokai sėkmingesnė. Be to, verslininkai tikina pastebintys išaugusius aksesuarų ir specializuotų drabužių pardavimus.

Įmonės nuotr./Prosport.lt Kaune
Įmonės nuotr./Prosport.lt Kaune

„Aišku, nebėra ažiotažo, kuris buvo pirmą vasaros pusę – iki liepos pabaigos–rugpjūčio pradžios. Bet pradžioje buvo ažiotažas dėl dviračių, juos įsigijusieji greitai suprato, kad dar reikia bent žibinto, toliau – šalmo, o galiausiai – specialios aprangos. Tad antras bumo etapas – dviratininko apranga“, – pasakojo E.Paulauskas.

Pasak jo, įmonė liepos pabaigoje užsakė papildomai aprangos prekių – dar daugiau nei per pavasario užsakymą.

Netikėtą dviračių atgimimą išgyvenantys verslininkai kitąmet ketina užsipirkti šiek tiek daugiau prekių, tačiau ateitį vertina atsargiai – niekas negali prognozuoti, ar šio sezono sėkmė pasikartos ir kitąmet.

Tiesa, įmonės ketina plėsti serviso ir remonto paslaugas, nes šiemet įsigijusiems dviračius jų tikrai prireiks.

„Visiems, kas turi automobilį, ir visiems, kas turi dviratį, tai neatsiejama dalis. Daugėjant automobilių, didėja ir serviso paslaugų poreikis. Su dviračiais tas pats, nes daug kas mėgsta juos minti, bet nedaug kas – prižiūrėti“, – apibendrina E.Paulauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius