„Mūsų tyrimu siekiama įvertinti, ar duomenų, surinktų per nešiojamus prietaisus, kontrolės perdavimas „Google“ neiškreips konkurencijos“, – teigė už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos (EK) narė Margrethe Vestager.
Praėjusių metų lapkritį „Google“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl „Fitbit“, kuri gamina nešiojamus kūno rengybos stebėjimo įtaisus ir išmaniuosius laikrodžius, susiejamus su sveikatos stebėjimo programėlėmis, įsigijimo.
Visgi „Google“ taip pat kuria išmaniųjų laikrodžių operacinę sistemą, o Briuselis nerimauja, kad per „Fitbit“ įtaisus surinkti vartotojų duomenys sustiprins jos jau ir taip stiprią poziciją tikslinės reklamos rinkoje.
„Manoma, kad per ateinančius metus vis daugiau vartotojų Europoje naudos nešiojamus prietaisus“, – teigė M.Vestager Europos Komisijos pranešime, kuriame skelbiama apie pradėtą tyrimą.
„Tai bus neatsiejama nuo spartaus duomenų, surinktų naudojant šiuos įrenginius, srauto augimo. Šie duomenys suteiks esminių įžvalgų apie prietaisų naudotojų gyvenimą ir sveikatos būklę“, – pridūrė M.Vestager.
„Google“ pažadėjo nenaudoti „Fitbit“ surinktų sveikatos ir sveikatingumo duomenų „Google“ reklamai, tačiau sandoris sukėlė vartotojų grupių ir Australijos konkurencingumo komisijos nerimą.
Dabar Europos Komisija turi 90 darbo dienų (iki gruodžio 9 dienos) atlikti tyrimą ir nuspręsti, ar nustatyti naujas sąlygas „Google“.
Briuselis pripažino, kad „Google“ sukūrė duomenų saugyklą, skirtą vartotojų sveikatos duomenis atskirti nuo reklamos platformų.
Visgi jis perspėjo, kad „Google“ pasiūlyto įsipareigojimo vykdyti duomenų saugojimą nepakanka, jog būtų galima neabejotinai paneigti šiame etape nustatytas rimtas abejones dėl sandorio padarinių.
„Be kita ko, taip yra todėl, kad duomenų tvarkymo įsipareigojimas neapėmė visų duomenų, prie kurių „Google“ turėtų prieigą įvykdydama sandorį, ir būtų naudingi reklamos tikslais“, – teigiama pranešime.
Reaguodamas į šį sprendimą, „Google“ vyresnysis viceprezidentas Rickas Osterlohas bendrovės tinklaraščio įraše teigė, kad bendrovė įsigijo „Fitbit“ norėdama gauti prieigą prie nešiojamųjų įtaisų technologijų, o ne prie vartotojų kūno rengybos duomenų.
„Šis sandoris susijęs su įrenginiais, o ne su duomenimis. Mes nuo pat pradžių žinojome, kad nenaudosime „Fitbit“ duomenų apie sveikatą ir sveikatingumą „Google“ reklamose“, – atsakė jis.