Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Investuotojų asociacija siūlo išsamiai tirti visas „Lietuvos geležinkelių“ investicijas

Investuotojų asociacija siūlo nuodugniai ištirti pastarųjų 7 metų „Lietuvos geležinkelių“ investicijas.
Parodos akimirka
Lietuvos geležinkeliai / BFL nuotr.

„Valstybės valdomi “Lietuvos geležinkeliai„ per pastaruosius septynerius metus investavo daugiau nei 4 mlrd. litų, tačiau jų grąža – mažesnė net už valstybės skolinimosi kainą, o įmonė mažina dividendų mokėjimą. Investuotojų asociacijos Kompetencijų Centras siūlo išsamiai nagrinėti visas “Lietuvos geležinkelių„ investicijas“, – rašoma pranešime spaudai.

„2007 metais „Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 53,5 mln. tonų krovinių, o atlikus daugiau nei 4 mlrd. litų investicijų šiemet krovinių srautas bus apie 10 proc. mažesnis nei prieš septynerius metus.  2007-aisiais „Lietuvos geležinkelių“ pelnas buvo 133,6 mln. litų, o šiemet – nesieks nė 100 mln. litų. Prisidengti socialine keleivių vežimo fukcija taip pat nepavyks, nes grynasis pelnas iš komercinės veiklos taip pat mažėjo dešimtimis milijonų litų. Privačiame sektoriuje tiek investuojantys, tačiau mažiau pelno uždirbusiais vadovais būtų rimtai suabejota“, – sakė Investuotojų asociacijos Kompetencijų Centro steigėjas Vaidotas Rūkas.

Neseniai paskelbta, kad Specialiųjų tyrimų tarnyba atliko apie 30 kratų ir sulaikė 7 asmenis dėl įtarimų, kad viešųjų pirkimų konkursai vyko iš anksto susitarus su konkrečių bendrovių atstovais dėl jų laimėjimo.

„Atsižvelgdami į tai, kad Seimas veržiasi sudaryti komisijų dėl suskystintų dujų terminalo statybų, o “Lietuvos geležinkeliai„ kasmet investuoja daugiau nei po 650 mln. Lt arba tiek, kiek kainuoja visas terminalas bei panašiai koks būtų kasmetinis Lietuvos įnašas atominei elektrinei statyti, manome, kad būtų prasminga atidžiai pasižiūrėti į visas “Lietuvos geležinkelių„ investicijas ir jų naudą. Juolab, kad “Lietuvos geležinkeliai„, prisidengdami didelėmis investicijomis, 2014 metais ruošiasi sumažinti į valstybės biudžetą mokamus dividendus“, – teigė V. Rūkas.

Pačių „Lietuvos geležinkelių“ duomenys rodo, kad 2011 metais investicijų grąža sudarė 3,3 proc., 2012-aisiais – 2,6 proc., o šiemet nesiekia 2 proc. "Tai – itin maži skaičiai net ir atsižvelgiant į tai, jog investuojama į ilgiau atsiperkančius infrastruktūros projektus, kai alternatyvios investicijos pvz. į šilumos ūkį galėtų duoti geresnę grąžą", – sakė V. Rūkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius