Minėta 400 mln. eurų paskola – tai „neatidėliotina priemonė“ užtikrinti „Alitalia“ veiklą iki 2020 metų gegužės 31 dienos, sakoma ministrų tarybos pranešime.
Vyriausybė jau ištiesė „Alitalia“ pagalbos ranką 2017 metais, kai suteikė 900 mln. eurų paskolą, tačiau didžiausia šalies oro vežėja ir toliau patiria lėšų stygių.
„Alitalia“, kuriai nuo 2017 metų taikomas specialusis administravimas, pateko į aklavietę po to, kai potencialių pirkėjų konsorciumas praėjusią savaitę nepateikė pasiūlymo prieš pasibaigiant paskutiniam terminui.
Europos Komisija pradėjo tyrimą, ar 2017 metų paskola padidino valstybės pagalbos apimtis, kurias ES reguliuoja siekdama užkirsti kelią nesąžiningai konkurencijai.
„Alitalia“ daugelį metų dirbo nuostolingai, o jos verslui didelį spaudimą daro kylančios degalų kainos bei pigių skrydžių bendrovių ir prabangių oro linijų bendrovių iš Artimųjų Rytų konkurencija.
Kadangi „Alitalia“ ir toliau neturi aiškaus plano dėl ateities, profsąjungos ėmėsi organizuoti streiką gruodžio 13 dieną, nerimaudamos dėl restruktūrizacijos, galinčios lemti darbo vietų mažinimą ar bankrotą.
Praėjusią savaitę ekonomikos ministras Stefanas Patuanelis teigė, kad po to, kai „Atlantia“, valdanti Romos oro uostus, pasitraukė iš galimos partnerystės su JAV oro bendrove „Delta“, valstybine geležinkelių operatore „Ferrovie dello Stato“ ir Italijos iždu, nėra jokio „verslo sprendimo“ dėl įmonės gelbėjimo.
S.Patuanellis neatmetė galimybės, jog „Atlantia“ gali būti nacionalizuota.