Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kaip prekiauti internete ir užsidirbti: detalus 2021 m. sėkmės planas pradedantiesiems (I dalis)

Tyrimų prognozėmis, 2023 m. elektroninės komercijos (el.komercijos) rinka užims 22 % visos komercinės rinkos. Jai prognozuojamas net 6,5 % augimas, lyginant su situacija 2020 m. Ši statistika įrodo, kad dabar yra pats metas pradėti el.komercijos verslą. Sėkmingas jo strategijas ir taktikas atskleisime šiame straipsnyje.
Darbas iš namų
Darbas iš namų / 123RF.com nuotr.

Žingsnis po žingsnio supažindinsime jus su šios rinkos subtilybėmis ir genialiomis pardavimų internete strategijomis, kurias sužinojus beliks išsirinkti savo verslo idėją. Jeigu nori prekiauti internete, bet nežinai, nuo ko pradėti, čia rasi visus rūpimus atsakymus.

Nuo ko pradėti: verslo planas ir modeliai

Joks verslas neegzistuoja be verslo plano. Pirmiausia apgalvokite, kokiais produktais norite prekiauti, kas galėtų būti jūsų tikslinė auditorija bei kokias komunikacijos priemones pasitelksite savo komunikacijai.
Pradėkime nuo verslo modelių. Yra daugybė el.komercijos modelių. Kaip iš jų išsirinkti tinkamiausią? Viskas priklauso nuo jūsų parduodamo produkto ir rinkos.

Verslas – verslui („B2B“) modelis

Pavadinimas išduoda, kad šiame modelyje prekyba vyksta tarp skirtingų verslų („B2B“). Pardavimo procesas šiose rinkose yra sudėtingesnis, tačiau užsakymų vertė yra žymiai didesnė. Šiuo klausimu iškalbinga ir statistika: 2019 m. net 18,2 % visų el.komercijos pardavimų sudarė „B2B“ verslai. Tų pačių metų duomenimis, šie verslai uždirbo 1,3 trilijonus Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) dolerių.

Verslas – vartotojui („B2C“) modelis

Tai yra labiausiai paplitęs modelis, kuriame prekyba vyksta tarp įmonių ir fizinių asmenų. 2027 m. tokio tipo verslams yra prognozuojama 6,2 trilijonų JAV dolerių vertė. Jei prognozės išsipildys, šis verslo modelis bus pripažintas pelningiausiu. Šioje rinkoje užsakymų vertė nėra tokia didelė, tačiau užsakymų kiekiai milžiniški. Be to, kadangi pardavimai yra orientuoti į galutinį vartotoją, labai efektyvu naudoti rinkodaros strategijas.

Vartotojas – verslui („C2B“) modelis

„C2B“ verslo modelyje vartotojai parduoda prekes ar paslaugas verslams. Geras šio modelio pavyzdys yra įvairios laisvai samdomų darbuotojų paslaugos, kuomet verslai jiems sumoka už atliktus darbus.

Vartotojas – vartotojui („C2C“) modelis

Itin paprastas verslo modelis, kuriame prekyba vyksta tarp atskirų vartotojų tokiose platformose kaip eBay, Amazon ir Airbnb.

El.komercijos verslo strategijos

Verslo strategija nurodo, kokius produkcijos valdymo ir pardavimo modelius taikysite savo versle. Apačioje pateikiame populiariausias verslo strategijas.

Tiesioginė („D2C“) verslo strategija

Veikiant pagal šią verslo strategiją, produktai yra parduodami vartotojams tiesiogiai, neįtraukiant dalyvių iš trečiųjų šalių. Pasirinkę šią strategiją, jūs būsite atsakingi už visus pardavimo etapus: užsakymų priėmimą, pardavimą, pakavimą bei prekių pristatymą.
„D2C“ verslo strategija geriausiai veikia prekiaujant rankdarbiais arba produktais, kurių jūs patys negaminate.

Didmeninė prekyba

Šiuo atveju pardavinėsite produktus dideliais kiekiais itin žema kaina. Dažniausiai ši strategija naudojama „B2B“ rinkoje, tačiau kartais galima rasti didmeninių pasiūlymų ir „B2C“ rinkoje.

Nepamirškite, kad, naudodami šią verslo strategiją, jūs būsite atsakingas už atsargų valdymą bei stambių užsakymų pristatymą (žinoma, galite pasinaudoti logistikos įmonės paslaugomis). Pelningiausi didmeninės prekybos produktai yra papuošalai, drabužiai bei žaislai.

„White Labeling“ ir „Private Labeling“

Tai yra skirtingos bendradarbiavimo su gamintoju strategijos. Strategijos esmė paprasta: gamintojas pagamina prekes, kurios yra parduodamos su jūsų prekės ženklo etikete. „White Labeling“ strategiją naudojančios įmonės bendradarbiauja su daugeliu kitų prekybininkų, tad galiausiai ta pati produktų linija yra parduodama su kelių skirtingų prekės ženklų etiketėmis. „Private Labeling“ įmonės pasirašo sutartį tik su vienu gamintoju ir prekiauja tik jo produkcija. Tai reiškia, kad rinkoje nebus tokio paties produkto su kito prekės ženklo etikete.

„Dropshipping“

Tai yra viena iš sparčiausiai augančių el.komercijos strategijų. 2018 m. ši rinka buvo verta 102,2 milijardų JAV dolerių, o 2019–2025 m. rinkai prognozuojamas 28,8 % kasmetinis augimas. Pagal „Dropshipping“ strategiją jūs parduodate produktą, tačiau už jo gamybą ir pristatymą yra atsakingas tiekėjas. Vadovaujantis šiuo modeliu, galite sukurti elektroninę parduotuvę (el.parduotuvę), prekiaudami trečiosios šalies produkcija. Po užsakymo gavimo turėsite susisiekti su tiekėju ir perduoti jam visą informaciją, kad vartotojui būtų pristatytas jo užsakymas. Ši verslo strategija yra beveik nerizikinga, kadangi nereikės didelių investicijų bei kapitalo. Dėl šių priežasčių, dauguma el. komercijos verslų veikia šiuo principu.

Prenumeratos strategija

Prenumeratos strategijos esmė – užsiimti pakartotine (kassavaitine, kasmėnesine ar kasmetine) prekyba. Šis verslo planas geriausiai veikia prekiaujant programinės įrangos paslaugomis. Taip pat sėkmingi yra personalizuoti kosmetikos rinkiniai ar maisto pristatymo paslaugos.

Kaip pasirinkti pelningiausią produktą?

Apžvelgus el.komercijos verslo modelius ir strategijas, metas nuspręsti, kokį produktą norėsite parduoti. Štai keturios idėjos pradžiai: problemas sprendžiantys produktai, hobiai ir mėgstami užsiėmimai, madingi bei, galiausiai, nišiniai produktai. Pakalbėkime apie šias idėjas detaliau.
Produktai, kurie išsprendžia vartotojų problemas, yra labai pelningi. Atkreipkite dėmesį į tai, kas žmones erzina arba kas sukelia kasdieninių problemų. Tuomet beliks sugalvoti, koks produktas gali lengvai išspręsti minėtąsias problemas. Pavyzdžiui, „Verilux“ siūlo dienos šviesą skleidžiančius šviestuvus, kurie energizuoja bei pagerina žmogaus paros ritmą. Ši problema yra ypač aktuali žiemą, kuomet nemažai laiko praleidžiame tamsoje. Tai neigiamai veikia mūsų organizmą, dėl to žiemos metu dažnai jaučiame nuovargį. Šią problemą „Verilux“ išsprendė sukurdami apšvietimą, kuris padeda organizmui išskirti melatoniną ir tokiu būdu gerina paros ritmą. Šis produktas padeda lengviau atsikelti, suteikia organizmui daugiau energijos bei padeda greičiau užmigti naktį.

Vertėtų pasidomėti ir populiariausiais žmonių hobiais. 2020 m. žaislų, hobių bei rankdarbių rinkų pajamos JAV siekė 88 206 milijonus JAV dolerių. Tą puikiai iliustruoja elektroninė parduotuvė „Magellan Models“. Joje galima rasti surenkamus laivų, lėktuvų bei automobilių modelius. Šios el.parduotuvės metinės pajamos siekia 109 010 JAV dolerių.

Ko gero mažiausiai rizikinga idėja yra prekiauti madingais bei populiariais produktais. Vienintelis šios idėjos trūkumas – mados keičiasi dažnai, tad reikia ieškoti efektyviausio būdo pasipelnyti.

Populiariausius produktus apžiūrėti galite „Amazon“, „Ebay“ ir „Etsy“ platformose. Naujausias tendencijas taip pat galite sekti su „Google Trends“ bei „Trend Hunter“ įrankiais. Naudodamiesi šiais įrankiais ir platformomis, tikrai nepraleisite jokių naujienų. Štai, pavyzdžiui, 2017 m. itin išpopuliarėjo vienaragiai. Nors iš pradžių šis pasakų veikėjas buvo populiarus tik tarp vaikų, greitai vienaragiai užkariavo ir suaugusiųjų rinką. „The unicorn store“ pasinaudojo šia tendencija ir atidarė el.parduotuvę, dedikuotą produktams su vienaragių atributika. Jų asortimente yra daugybė įdomybių vienaragių mylėtojams. Ši el.parduotuvė yra puikus verslo, sugebėjusio pasinaudoti mados tendencijomis, pavyzdys.Tačiau ne visi produktai yra orientuoti į plačią auditoriją. Kita prekių kategorija – nišiniai produktai, orientuoti į labai siaurą tikslinę auditoriją. Šių produktų nešamas pelnas dažnai yra daug didesnis negu įprastinių produktų. Pasinaudojus unikaliomis rinkodaros strategijomis, šioje rinkoje galima tikėtis didesnių konversijų bei vartotojų įsitraukimo. Dauguma verslų persiorientuoja į nišines rinkas tada, kada jiems nepavyksta pasiūlyti produktų plačiajai auditorijai. Norite išvengti nesėkmės? Tokiu atveju privalote turėti daug informacijos apie savo tikslinę auditoriją. Geras pavyzdys yra visame pasaulyje žinomas prekės ženklas „Spanx“. Šio prekės ženklo metinės pardavimų pajamos viršija 40 milijonų JAV dolerių.

Pasinaudojus unikaliomis rinkodaros strategijomis, prekės ženklui pavyko sukurti tikrą ryšį su vartotoju. Tokia sėkmė nebūtų įmanoma, jeigu prekės ženklas nepažinotų savo tikslinės auditorijos.

O galbūt susikurti savo el.parduotuvę?

Kada kalba pasisuka apie prekybą internetu, neįmanoma nepaminėti el.parduotuvės galimybės. Ją susikurti galima keliais būdais – su „WooCommerce“ ar svetainių kūrimo įrankiu, prekiaujant jau sukurtose elektroninės prekybos platformose bei prekiaujant socialiniuose tinkluose. Panagrinėkime kiekvieną iš jų šiek tiek detaliau.

„WooCommerce“ el.parduotuvė

„WooCommerce“ yra nemokama el.komercijos platforma, kurioje galima rasti tiek nemokamų, tiek mokamų papildinių, padedančių sukurti išskirtinę svetainę. Kuriant svetainę, „WooCommerce“ įrankis suteikia daug lankstumo, ypač – kai kalbama apie svetainės funkcionalumą bei dizainą. Tiesa, svetainės kūrimo procesas su šiuo įrankiu yra sudėtingesnis negu su kitais įrankiais.
Pirmiausia turėsite pasirūpinti savo el.parduotuvės svetainės talpinimo arba kitaip – hostingo – paslaugomis. Hostinger“ siūlomi „web hostingo“ planai puikiai tinka mažesnėms el.komercijos platformoms, o planų kainos prasideda vos nuo 0,99 Eur už mėnesį. Didesnės „WooCommerce“ el.parduotuvės pareikalaus galingesnių išteklių, ir tam idealiai tiks „Hostinger“ planas, sukurtas vidutiniams ir dideliems verslams. Šio plano kaina yra 2,99 Eur mėnesiui.

Pasirūpinę hostingo paslaugomis, taip pat turėsite nusipirkti domeną. Jei kol kas neturite gerų idėjų domeno pavadinimui, rekomenduojame pasinaudoti domeno pavadinimo generatoriumi. Galvodami apie domeną, nepamirškite, kad domeno pavadinimas turi būti susijęs su jūsų prekės ženklo pavadinimu. Kuo šie pavadinimai bus panašesni, tuo paprasčiau vartotojams bus jus įsiminti, be to, tai sukuria patikimo verslo įvaizdį.

„WooCommerce“ el.parduotuvė suteikia unikalaus dizaino galimybes, yra lengvai tobulinama ir siūlo daugybę nemokamų papildinių. Vis dėlto el.komercija nėra rekomenduojama naujokams, be to, pasirinkę šį įrankį, turėsite patys pasirūpinti hostingo paslaugomis.

Egzistuoja nemažai sėkmingų „WooCommerce“ įrankiu sukurtų svetainių pavyzdžių. „Singer“ yra gerai žinoma JAV įmonė, gaminanti siuvimo mašinas. Jų metinės pajamos siekia 161,08 milijonus JAV dolerių, o dalį šios sumos sudaro pardavimai internetu. „Airstream“ yra dar vienas populiarus prekės ženklas, naudojantis „WooCommerce“. 2018 m. jų metinės pajamos siekė 90,56 milijonus JAV doleriųdidžiąją dalį šios sumos sudarė elektroniniai pardavimai.

Svarstote, kaip sukurti el.parduotuvę su „WooCommerce“? Į šį tikslą veda keli nesudėtingi žingsniai. Pradžioje susiraskite hostingo paslaugų tiekėją ir įsigykite domeną. Po to įdiekite „WooCommerce“ įskiepį į savo „WordPress“ svetainę. Išsirinkite svetainės išvaizdos temą, kuri jums atrodo patraukliausiai. Į savo el.parduotuvę sukelkite produktus, juos aprašykite, pridėkite mokėjimo metodus. Ištestuokite savo naują el.parduotuvę ir ją paskelbkite.

Jeigu norite detalesnio gido apie „WooCommerce“, kviečiame paskaityti šį straipsnį.

Pasinaudokite svetainės kūrimo įrankiu

Jeigu neturite didelio techninių žinių bagažo, rekomenduojama savo el.parduotuvę susikurti su svetainės kūrimo įrankiu. Su inovatyviais įrankiais bei dizainerių kurtais šablonais susikursite el.parduotuvę be didesnio vargo. „Zyro“ yra puikus pasirinkimas el.komercijos naujokams. Šia intuityvia svetainės kūrimo platforma yra itin paprasta naudotis, o su dirbtinio intelekto įrankiais el.parduotuvę susikursite akimirksniu. „Zyro“ el.komercijos planai siūlo begalę dizainerių kurtų svetainės šablonų, įvairius mokėjimo metodus, inventoriaus valdymo sistemas bei daugybę kitų el.komercijos funkcijų.

Visiems planams yra taikoma 30 dienų pinigų grąžinimo garantija, o įsigijus bet kurį planą svetainės hostingą gausite nemokamai. „Zyro eCommerce“ planas kainuoja vos 7,90 Eur mėnesiui ir puikiai tinka smulkiems verslams. Be to, gausite nemokamą domeną, neribotą srauto pralaidumą, „Google Analytics“ prieigą. Su šiuo planu savo el.parduotuvėje galėsite siūlyti iki 100 prekių.

Didesniems verslams „Zyro siūlo“ „eCommerce+“ planą, kurio kaina yra vos 13,90 Eur mėnesiui. Su šiuo planu gausite visas paprasto „eCommerce“ plano funkcijas, o papildoma vertė – galimybė prekiauti neribotu prekių kiekiu, apleisto krepšelio atkūrimo funkcija. Negana to, jūsų svetainėje bus galima įdiegti papildomas kalbas. Taip pat galėsite prekiauti „Facebook“, „Instagram“ bei „Amazon“ platformose.
Svetainės kūrimo įrankis – puikus pasirinkimas el.komercijos naujokams su technine pagalba 24/7. Kūrimo procesas – itin paprastas ir greitas. Tiesa, įrankio lankstumo galimybės – šiek tiek ribotos, o ir hostingo paslaugų tiekėją pakeisti gana sudėtinga.

Ribotos lankstumo galimybės nesutrukdo kurti sėkmingo verslo internete. Štai „Allbirds“ gamina tvarius, ekologiškus batus vyrams, moterims bei vaikams. 2020 m. šios įmonės vertė siekė 1,6 milijardus JAV dolerių – tai yra viena sėkmingiausių el.parduotuvių visoje rinkoje. „Bombas“ prekiauja išskirtinio dizaino kojinėmis. Su kiekviena nupirkta kojinių pora, įmonė labdarai paaukoja vieną kojinių porą. Naujausiais duomenimis, „Bombas“ metinės pajamos viršijo 100 milijonų JAV dolerių. Tokie skaičiai įrodo, kad, prekiaujant netgi nišiniais produktais, galima tapti sėkmingu.

Susikurti profesionalią el.parduotuvę su svetainių kūrimo įrankiu padės 5 žingsniai. Pradėkite nuo svetainės kūrimo įrankio pasirinkimo. Sugalvokite domeno pavadinimą ir susiekite jį su savo el.parduotuve. Išsirinkite el.parduotuvės dizaino šabloną – pakoreguokite jį pagal savo poreikius. Į sukurtą el.parduotuvę sukelkite produktus bei jų aprašymus. Išbandykite sukurtą parduotuvę ir ją paskelbkite.

Parduotuvė – skaitmeninėje prekybvietėje

Susikurti el.parduotuvę skaitmeninėje prekybvietėje yra itin lengva. Jums nereikės rūpintis hostingo paslaugomis bei kurti svetainės patiems. Tokios skaitmeninės prekybvietės kaip „Amazon“, „eBay“ ir „Etsy“ suteikia visus reikalingus įrankius lengvai el.komercijos pradžiai. Jeigu norite pradėti prekiauti, tereikia susikurti paskyrą vienoje iš šių platformų.

Deja, toks paprastas procesas negali užtikrinti geriausių el.parduotuvės dizaino sprendimų. Visi pardavėjai skaitmeninėse prekybvietėse savo produktus pateikia labai panašiai, tad susikurti unikalų įvaizdį gali būti arti neįmanomo. Be to, elektroninės prekybvietės labai apriboja kliento ir pardavėjo santykius. Visiems pardavėjams dalijantis ta pačia auditorija, konkurencija tampa labai didelė.

Tokie apribojimai gali sulėtinti verslo augimą bei sumažinti prekės ženklo matomumą. Tiesa, jeigu norite sukurti el.parduotuvę išvengdami didesnių iššūkių, o santykių su vartotojais palaikymas nėra jūsų prioritetas, šis sprendimas – kaip tik jums.

El.parduotuvės mokestis skirtingose platformose labai varijuoja. Pavyzdžiui, „Amazon“ turi du prekybos planus – profesionalus kainuoja 33,66 Eur mėnesiui, taikomas ir papildomas mokestis už atskiras prekes, kuomet su individualiu planu turėsite mokėti 0,83 Eur mėnesiui už vieną prekę bei papildomą mokestį už individualias prekes. „Ebay“ platformoje už kiekvieną produktą turėsite sumokėti 10 % mokestį. Jeigu prekiausite daugiau nei 200 produktų, taip pat turėsite sumokėti papildomą 0,29 Eur už vienetą mokestį. Už kiekvieną prekę „Etsy“ platformoje turėsite sumokėti 0,17 Eur, o už pardavimą – papildomus 5 % nuo pardavimo sumos.

Šis metodas vis tik pasižymi daugiau trūkumų negu privalumų. Taip, pastangų pradėti prekybą išties prireiks tik minimalių, techninė priežiūra nereikalinga, o vartotojų auditorija jau egzistuojanti. Kita vertus, skaitmeninės prekybvietės nėra pritaikytos verslo augimui, teikia ribotas dizaino galimybės, jose vyrauja didelė konkurencija, pelningumas yra mažesnis, be to, negalima paieškos sistemų optimizacija (SEO).
Vis dėlto turime ir sėkmingų svetainių el.prekybvietėse pavyzdžių. 2019 m. elektroninių prekybos platformų pardavimai siekė 2,03 trilijonus JAV dolerių. Tai tik įrodo, kad net mažesnio pelningumo rinkose veikiantys verslai gali būti sėkmingi. Tarkime, „ModParty“ – vienas iš sėkmingų prekės ženklų, kurio produkciją – dekoracijas įvairioms šventėms, pradedant mergvakarių ir baigiant krikštynų atributika – galima rasti „Etsy“ platformoje. „ModParty“ įvykdė jau 770 000 užsakymus, o jų pardavimų pajamos siekia 10 milijonų JAV dolerių. „MusicMagpie“ yra dar vienas sėkmingo verslo el.prekybos platformose pavyzdys. Tai – populiari įmonė, perparduodanti senus žaidimus, CD diskus, knygas ir panašias gėrybes. Įmonės prekių pardavimo pajamos „Amazon“ ir „eBay“ platformose siekia 125 milijonus JAV dolerių.

Jeigu vis tik manote, kad įsitraukimas į skaitmeninę prekybvietę yra geriausias variantas, įvykdyti tai nebus sunku. Tiesiog išsirinkite tinkamiausią el.prekybos platformą, susikurkite pardavėjo paskyrą, sukelkite parduodamus produktus ir jų aprašymus į platformą. Na o tada tiesiog pradėkite prekiauti.

Prekyba socialiniuose tinkluose

Nors dauguma verslų socialinius tinklus naudoja rinkodaros tikslams, jais galima pasinaudoti ir norint prekiauti internete. „Facebook“ ir „Instagram“ turi integruotas prekybos platformas, kuriose galite pardavinėti savo produkciją be jokių didesnių pastangų. Tiek „Facebook“ , tiek „Instagram“ yra nustatytas 5 % pardavimo mokestis. Taip pat už kiekvieną produktą turėsite sumokėti 0,34 Eur, taigi jūsų biudžetas tiesiogiai priklausys ir nuo jūsų parduodamų prekių kiekio.

Šis būdas norintiems prekiauti internete – itin greitas ir paprastas. Tinkamas el.komercijos naujokams beigi nereikalauja techninės priežiūros. Vertėtų įsigilinti ir į tai, kad socialinių tinklų prekybvietėse dizaino galimybės ribotos, o unikalumo laipsnis – žemas. Kadangi negalima SEO optimizacija, sunkiai tikėtinas ir jūsų verslo augimas.

Vis tik ir šioje vietoje turime į ką lygiuotis. Sėkmingai „Instagram“ ir „Facebook“ platformose prekiauja „Sephora“ – puikiai žinomas kosmetikos ir odos priežiūros priemonių prekių ženklas. Pagrindinius socialinius tinklus pardavėjas naudoja tiek rinkodaros, tiek el.komercijos tikslams. Prekės ženklo „Sephora“ klientų bendruomenė yra didžiulė. „Instagram“ platformoje sukaupta net 20 milijonų sekėjų, „Facebook“ auditorija taip pat tuoj pasieks 20 milijonų ribą. Toks prekės ženklo matomumas prisideda prie didelių pardavimo pajamų, siekiančių 500 milijonų JAV dolerių per metus.

Pasiryžote pradėti prekybą socialiniuose tinkluose? „Facebook“ tinkle parduotuvę susikurti yra itin paprasta: prie savo prekės ženklo paskyros pridėkite parduotuvės (ang. – „Shop“) sekciją, prijunkite savo „Stripe“ paskyrą, į sukurtą parduotuvę sukelkite produktus, jų aprašymus, ir pradėkite prekiauti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius