Atsižvelgia ir į kritikų nuomonę
Pasak kino teatrų tinklo „Forum Cinemas“ vadovo Gintaro Plytniko, lietuviai dažniausiai renkasi tuos filmus, apie kuriuos tarptautinėje erdvėje yra daug kalbama, jie gausiai reklamuojami, tad su mažiau žinomais eksperimentuoja rečiau.
„Tai blogas ženklas mažesniems filmams“, – 15min paminėjo jis.
„Apollo kino“ rinkodaros vadovo Donato Ivoškos teigimu, daugiausia dėmesio sulaukia veiksmo, fantastiniai ir šeimoms skirti filmai. Tačiau jis atkreipė dėmesį ir į tai, kad lietuviai ieško naujų ir dar nematytų istorijų, tad „veiksmo filmo aštunta dalis – jau nebesudomina šiuolaikinio žiūrovo“.
Gyventojai dažnai renkasi ir lietuvių kalba sukurtus filmus, visgi nėra taip, kad dėmesio sulaukia visi iš eilės. Kai kurie surenka mažą susidomėjusiųjų skaičių, tad jie kino teatruose rodomi trumpiau nei kiti.
„Planus, kada kuri premjera startuos, sprendžia filmų platintojai, o štai filmų rodymo trukmę lemia žiūrovai – kiekvieno savaitgalio individualaus kino teatro statistika lemia, kas bus rodoma kitą savaitę ir savaitgalį.
Visuose miestuose detalės skiriasi, nes filmų rodymo trukmė priklauso nuo einamųjų rezultatų ir kino teatro dydžio – kuo daugiau salių, tuo daugiau filmų telpa. O mažesni kino teatrai apsiriboja mažesniu jų kiekiu.
Tad būna, kad filmai išsilaiko kino teatre 6 mėnesius, o būna ir akivaizdžių nesėkmių“, – kalbėjo G.Plytnikas.
Pastaruoju metu siaubo filmų žanras sulaukia mažiau žiūrovų, bet tai, D.Ivoškos nuomone, labiau lemia Lietuvoje itin griežta ir konservatyvi amžiaus cenzo sistema.
„14–15 metų paaugliai nebeįleidžiami net į lengvesnius siaubo filmus, anksčiau jie buvo pagrindiniai šio žanro žiūrovai“, – paminėjo pašnekovas.
Kartais surinkti žiūrovus sunkiau sekasi ir dramoms, Holivudo komedijoms, Europos kino atstovams, nors išimčių būna.
„Apskritai greičiausiai pasiekėme tokį lygį, kai kino žiūrovų skonį itin veikia viešojoje erdvėje, socialiniuose tinkluose pasiekiama informacija. Net jei filmas ir kainavo kelis šimtus milijonų dolerių, jis nebūtinai bus pasirinktas žiūrovų.
Žmonės jau susikūrė įprotį prieš eidami į kiną „patikrinti“ filmą, pažiūrėti įvertinimus „IMDb“ ar „Rotten Tomatoes“ svetainėse, peržiūrėti, ką kalba kritikai užsienyje ir Lietuvoje“, – 15min komentavo D.Ivoška.
Tad kurie filmai žiūrimiausi ir kurie pilnų kino teatrų salių nesurinkę iš ekranų dingo vos po savaitės?