Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LBA sukūrė vieningą kliento patikrinimo standartą

Baltijos regione nuvilnijus pinigų plovimo skandalams, Lietuvos bankų asociacijai (LBA) priklausančios finansų ir kredito įstaigos sukūrė vieningą kliento patikrinimo standartą. Juo siekiama suvienodinti rinkos dalyvių prevencinių veiksmų procesus, siekiant aiškumo ir paprastumo finansų paslaugomis besinaudojantiems gyventojams.
Pinigai
Pinigai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Dokumentas sukurtas bendradarbiaujant su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT), Lietuvos banku (LB) bei teisės specialistais, pranešė LBA.

Standartas skirtas pagrindinei pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos sričiai – kliento tapatybės nustatymui. LBA Atitikties komiteto vadovo Vytauto Dantos teigimu, jis leis stiprinti sektoriaus skaidrumą ir reputaciją, suteikdamas tarptautiniams partneriams galimybę įvertinti Lietuvoje veikiančių finansų įstaigų taikomas priemones.

„Pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo grėsmės finansų sektorių skatina suvienyti pajėgas bei turimas žinias ne tik kovai, bet ir prevencijai. Sudarytas standartas – vieningas LBA narių įsipareigojimas savo veikloje vadovautis geriausiomis šios srities praktikomis, turėsiantis ilgalaikį poveikį rinkai“, – pranešime sakė V.Danta.

„Labai svarbu, kad turėdami aiškias ir visiems suprantamas taisykles, galėtume užtikrinti sklandų ir greitą procesą – pinigų plovimo prevencija yra itin svarbi, tačiau tokios procedūros neturi tapti kliuviniu normaliam banko ir kliento bendravimui“, – pridūrė jis.

Lietuvoje veikiantys bankai turi apie 3 mln. klientų – fizinių bei juridinių asmenų, kurie finansų įstaigose turi sąskaitas ir naudojasi kitomis paslaugomis. Vadovaujantis teisės aktais, finansų įstaigos privalo surinkti duomenis apie savo klientus bei užtikrinti jų aktualumą.

Standarte nurodyta, kokius veiksmus finansų įstaiga privalo atlikti nustatydama kliento tapatybę, kaip rinkti ir atnaujinti informaciją. Taip pat išdėstyti procedūrų teisiniai pagrindai ir galimi technologiniai sprendimai, pavyzdžiui, nuotolinis tapatybės patvirtinimas.

Pažinti savo klientus bankus bei kitas finansų įstaigas įpareigoja teisės aktai. Šiuo metu pagrindinis finansų įstaigų įrankis – asmens duomenų anketos, kurias klientai prašomi reguliariai atnaujinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius