Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos oro uostus siūloma atleisti nuo pelno įmokos

Valstybės įmonę Lietuvos oro uostai šiemet siūloma atleisti nuo pelno įmokos į valstybės biudžetą mokėjimą. Anot Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų pelno įmoka į biudžetą turėtų sudaryti 4,045 mln. eurų (85 proc. paskirstytinojo pelno), todėl ją sumokėjusi įmonė taptų nemoki.
Lietuvos oro uostai
Lietuvos oro uostai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 2 Verslas Oro uostas

Vyriausybė trečiadienį svarstys Susiekimo ministerijos siūlymą nustatyti, kad Lietuvos oro uostų į valstybės biudžetą mokama pelno įmoka šiemet būtų 1 euras.

Ministerijos teigimu, dėl COVID-19 sukeltos pandemijos ir suprastėjusių rezultatų, sumokėję 4 mln. eurų pelno įmoką Lietuvos oro uostai neturėtų galimybės atsiskaityti su visais kreditoriais – darbuotojais, paslaugų teikėjais, prekių, darbų tiekėjais, kurie tiekia prekes ir vykdo darbus ne tik įgyvendinant įmonės strateginius projektus, bet ir užtikrinant nuolatinę kasdienę operatyvinę veiklą.

„Sumokėjus nurodytą pelno įmoką ir esant kitoms aplinkybėms, jau 2021 metų spalio mėnesį Įmonės pinigų srautai taptų neigiami ir Įmonė susidurtų su likvidumo problemomis. (...) Pažymėtina, kad dėl besitęsiančios COVID-19 pandemijos ir krizės aviacijos sektoriuje Įmonės finansinė padėtis artimiausiu metu, kaip prognozuojama, reikšmingai negerės“, – nurodo ministerija.

Lietuvos oro uostai dėl COVID-19 pandemijos ir suprastėjusių rezultatų pernai atliko turto vertės sumažėjimo testą, kurio rezultatas neigiamai atsiliepė 2020 metų rezultatui. Įmonė pernai patyrė 9,807 mln. eurų nuostolių, o jos sukauptas nepaskirstytas, kuris metų pabaigoje siekė 4,758 mln. eurų, susidarė dar iš prieškrizinių veiklos metų.

Bendrovė prognozuoja, kad šiemet jos pajamos, palyginti su 2019 metais, vis dar bus gerokai mažesnės ir sudarys vos 47 proc. tuometinio srauto, arba 23 mln. eurų.

„Jeigu 4 mln. eurų pelno įmoka vis dėlto būtų numatyta (...), įmonei tektų stabdyti šiuo metu pradėtus įgyvendinti strateginius tarptautinių oro uostų rekonstrukcijos projektus ir skolintis iš komercinių bankų apyvartinėms lėšoms, siekiant padengti einamuosius mokėjimus“, – nurodo ministerija.

Tris šalies oro uostus valdantys Lietuvos oro uostai šių metų pirmąjį pusmetį patyrė 4,67 mln. eurų grynojo nuostolio – 2,4 karto daugiau nei pernai tuo pat metu. Įmonės pajamos pirmąjį pusmetį mažėjo 22 proc. iki 9,07 mln. eurų: vien aviacinės veiklos pajamos smuko 23 proc. iki 5,57 mln. eurų, kitos pajamos sumenko 20 proc. iki 3,5 mln. eurų.

Lietuvos oro uostų nuostolis prieš palūkanas, mokesčius ir nusidėvėjimą (EBITDA) sausio-birželio mėnesiais buvo 0,62 mln. eurų. Pernai tuo pačiu metu EBITDA pelnas buvo 1,32 mln. eurų.

Pernai Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln., 2019 metais – 6,5 mln. keleivių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius