Ieškinys buvo pareikštas Apeliaciniame konkurencijos teisės teisme (CAT), o jo suma yra didžiausia Didžiosios Britanijos teismų praktikoje, rašo agentūra „MarketWatch“.
2014 metais Europos Sąjungos Teisingumo Teismas patvirtino Europos Komisijos (EK) 2007 metais priimtą sprendimą, kuriame buvo nustatyta, jog 1992–2007 metais tarptautiniams atsiskaitymams „MasterCard“ kortelėmis Europos ekonominėje erdvėje tarpbankinius mokesčius taikiusi „MasterCard“ pažeidė Europos Sąjungos (ES) konkurencijos teisės aktus. Šio teismo sprendimas yra privalomas ir neskundžiamas.
Kolektyvinis ieškinys „MasterCard“ pareikštas pagal 2015 metų vartotojų teisių apsaugos įstatymą, pagal kurį ieškinius dėl kolektyvinės žalos galima teikti visų vartotojų vardu. Tokiu atveju į žalos atlyginimą automatiškai pretenduoja visi vartotojai, nebent jie aiškiai to atsisakytų.
Didžiosios Britanijos vartotojams atstovaujanti teisinių paslaugų įmonė „Quinn Emmanuel Urquhart & Sullivan“ anksčiau teigė, kad dėl „MasterCard“ taikomos tarpbankinių mokesčių praktikos mažmenininkai patiria nemažas išlaidas, kurios, ekspertų nuomone, užkraunamos kortelių naudotojams didinant prekių ir paslaugų kainas.
„Dėl neteisėto „MasterCard“ elgesio visko, ką mes pirkome 1992–2008 metais, kainos buvo aukštesnės negu turėjo būti“, – pareiškė už vartotojų kolektyvinį ieškinį atsakingas buvęs Didžiosios Britanijos finansų ombudsmenas Walteris Merricksas.
„Quinn Emmanuel“ žalą vertina 14 mlrd. svarų. Šią sumą, į kurią įskaičiuotos ir palūkanos, įmonė apskaičiavo išnagrinėjusi viešai prieinamą informaciją apie vartotojų sandorius Didžiojoje Britanijoje ir maždaug 40 mln. žmonių tarptautines operacijas, pvz., apsipirkimą internetu, per daugiau kaip 15 metų.
Tuo tarpu „MasterCard“ atstovas pareiškė, kad įmonė, „kaip ir anksčiau, kategoriškai nesutinka su tuo, kuo grindžiami šie reikalavimai“ ir rengiasi kovai teisme.