-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sėkmingam pardavimui internete sukūrė skaitmeninę produktų bazę: siūlo pagalbą nuo A iki Z

Netikėtai užklupusi pandemija paralyžiavo daugelį veiklų ir verslus privertė ieškoti alternatyvių prekybos būdų. Tie, kurie dar neturėjo elektroninių prekybos platformų, suprato, kad tokiose situacijose tai gali būti išsigelbėjimas ir įvairiais būdais bandė ten patekti. Kodėl verslui svarbu būti elektroninėje erdvėje ir kaip padaryti kuo mažiau klaidų, ten perkeliant veiklą, šiandien kalbamės su IT produktų įmonės NEO-CONNECT vadovu V. Taraška.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.

Pamokos, kurias turime išmokti

Bendrovės atstovo teigimu, viruso Covid-19 įtaka verslo bendruomenei puikiai iliustruoja, kodėl verslui apskritai svarbu būti internete. Juk verslui svarbiausia aktyviai vykdyti pardavimus, o kai prekyba fizinėse parduotuvėse sustabdyta, internetas tampa vienintele erdve, kurioje galima pasiekti pardavimo apyvartą, prilygstančią atliekamai fizinėse parduotuvėse.

Visgi nemaža dalis verslų šiuo metu elektroninių parduotuvių neturėjo ir sustabdžius fizinę veiklą visais būdais bandė atsidurti elektroninėje erdvėje. Vieni klientus bandė pasiekti el. paštu, kiti veiklą perkėlė į soc. tinklus, treti – „per naktį“ sukūrė el. parduotuves.

„Pastarieji įvykiai pasaulyje puikiai parodo, jog strategija „svarbiausia fizinės parduotuvės, o el. erdvė nereikalinga“ skaudžiai atsiliepė daugeliui verslų. Tai nuvedė prie skubių sprendimų ir neapgalvoto migravimo į el. erdvę. Visi to rezultatas – turime daug prastos kokybės el. parduotuvių, kuriose mažai vaizdinės medžiagos bei apskritai trūksta informacijos. Vartotojams jose sunku naršyti, jos dažnai „nulūžta“ arba neveikia atsiskaitymo funkcinė dalis“, – pastebi IT produktų įmonės vadovas.

Jo manymu, nereiktų atmesti tikimybės, kad ateityje panašios pandemijos gali pasikartoti ir karantino priemonės gali tapti dar griežtesnės, dažnesnės, kai gyventojai visai negalės išeiti iš namų, todėl įsigyti reikalingų produktų galės tik el. erdvėje.

Organizatorių nuotr./Skaitmeninė produktų bazė
Organizatorių nuotr./Skaitmeninė produktų bazė

Kodėl verslui svarbu būti ir elektroninėje erdvėje?

Į šį klausimą atsakymas, anot V. Taraškos, yra labai paprastas: verslui svarbiausia būti ten, kur lankosi klientai. Ir visose erdvėse tai yra kova dėl kliento dėmesio.

„Mūsų gyvenimo ritmas pasikeitė ir skaitmenizavimas užima vis didesnę vartotojų laiko dalį. Vidutiniškai statistinis gyventojas internetu naudojasi apie 7 val., naudojantis išmaniuoju telefonu – apie 4 val. ir kiekvienais metais pokytis auga. Antra, įvairiose amžiaus grupėse nuolat daugėja vartotojų, kurie labai retai lankosi arba iš viso nebesilanko fizinėse parduotuvėse“, – sako pašnekovas.

Reiktų nepamiršti ir laiko bei kaštų sąnaudų: turint reguliarų apsipirkimų krepšelį, apsipirkti el. erdvėje tampa vis paprasčiau, greičiau ir efektyviau. Be to, el. parduotuvę galima pasiekti ištisą parą bet kuriomis savaitės dienomis ir tam visiškai neturi reikšmės Jūsų gyvenamoji vieta. Ir žinoma, labai svarbus verslui faktas, kad el. erdvėje prisitaikyti prie besikeičiančių apsipirkimo įpročių yra kur kas lengviau, greičiau ir pigiau.

Kas gi dažniausiai stabdo el. parduotuvių kūrimą – finansų trūkumas, strategijos nebuvimas, nežinojimas, nuo ko pradėti. Anot V. Taraškos, didieji prekių ženklai susiduria su el. prekybos strategijos ir jos valdymo iššūkiais. Verslui, kuris fizinėse parduotuvėse kasdien aptarnauja šimtus tūkstančių pirkėjų, pasikeitus gyvenimo situacijai staiga pakeisti verslo modelį, persiorientuojant į elektroninę erdvę, reikia milžiniškų laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių.

Klaidos, kurias dažniausiai daro skubantys „įšokti“ į el. erdvę

„El. erdvėje svarbiausia yra greitis ir patikimumas. Fizinėje parduotuvėje Jūs prie kasos ar savitarnos palauksite eilėje. Deja, internetinėje erdvėje eisite pas konkurentą, kuris atsakys, pakonsultuos, pristatys greičiau ar pasiūlys konkurencingesnę kainą“, – teigia IT produktų įmonės vadovas.

Tad vienas svarbiausių dalykų, kuriant el. parduotuvę, yra kokybiškas visokeriopos informacijos pateikimas bei vartotojui patogi platforma.

„Pagrindiniai elektroninės prekybos iššūkiai yra kokybiškas ir tinkamas šiai erdvei produktų skaitmenizavimas, t. y. kokybiškos ir vientisos nuotraukos, prekių aprašymai, charakteristikos, sudėtis ir pan. Ne mažiau svarbu greitas ir lengvas naršymas, apmokėjimo patikimumas, logistika, pristatymo greitis, lengvas prekių grąžinimo mechanizmas. Ir visa tą norisi turėti kiek įmanoma daugiau išnaudojant technologijas ir kuo mažiau – žmogiškuosius resursus“, – poreikius vardija V. Taraška.

Ar visada tai pavyksta kuriantiems el. parduotuves? Deja, ne. Dažniausiai pašnekovas sako pastebintis šias produktų skaitmenizavimo problemas. Produktų nuotraukos neturi vientisumo, sunkiai „užsikrauna“, jos nepritaikytos prie skirtingų ekranų. Kitaip tariant – tai nuotraukos, kurias naudojant tikėtis parduoti prekę yra gana naivu.

Kitas aspektas, anot pašnekovo – aiškus ir vientisas produktų aprašymas. „Pamačius Jums žinomą produktų nuotrauką, suprantate, kad tai pienas, 1 l, 3,5% riebumo, o kalbant, pvz., apie dviratį, kur nepateikiamas jo svoris ir kitos svarbiausios savybės, Jūs arba siųsite užklausą dėl trūkstamos informacijos, arba tiesiog eisite į kitą el. parduotuvę, kur viskas bus aprašyta aiškiai ir paprastai“, – aiškina IT produktų įmonės vadovas.

Gera produkto vizualizacija ir išsamus aprašymas – būtina sąlyga sėkmingam pardavimui

Daugeliui vartotojų teko pirkti dėvėtą automobilį, todėl tikrai prisimenate, kurie automobiliai Jūsų akį „patraukė“, jau nekalbant apie naujus automobilius, kurie – ne. Tas galioja kalbant apie įvairius produktus.

Pasak pašnekovo, šiuolaikiniai vartotojai greitai naršo el. erdvėje, ieškodami aiškumo, patikimumo ir paprastumo. Verslui norint prisitaikyti prie šios elgsenos reikalinga profesionali vizualinė medžiaga bei išsamūs aprašymai. Tai vartotojui suteikia lengvą ir pozityvią apsipirkimo patirtį bei mažina grąžinimų tikimybę.

„Reiktų įvertinti, kaip retai vartotojai perskaito produktų aprašymus fizinėse parduotuvėse, dažniausiai perskaitoma dalis būna kainos lipdukas, o el. erdvėje labai svarbu produktų savybių vientisumas ir aiškumas. Atsižvelgdami į šį poreikį, sukūrėme skaitmeninę produktų bazę „Content Bank“, skirtą tiek smulkiam verslui, tiek mažmeninės ar didmeninės prekybos lyderiams, kartu ir gamintojams, tiekėjams bei platintojams“, – naują produktą pristato NEO-CONNECT atstovas.

Pasak eksperto, skaitmeninis produktų katalogas skirtas visoms prekių kategorijoms – maisto, ne maisto, statybinėms, vaistams, kosmetikos, technikos ir t.t. Jame automatizuotai pateiktos visos fizinės produktų savybės – nuo vieno prekės vieneto svorio iki kiekio paletėje. Produktų aprašymas pateikiamas keliomis kalbomis, nurodoma sudėtis, alergenai, laikymo sąlygos, gamintojas ir t.t. Profesionali, automatizuota, stacionari ir kilnojama foto studija, kur prekės fotografuojamos įvairiais kampais, aukšta kokybe, suteikia galimybę prekes fotografuoti 360 laipsnių kampu ir išgauti 3D fotografijos efektą.

Specialistas pastebi, kad išsamūs, aiškūs ir vientisi prekių aprašymai maksimaliai sumažina pirkėjų nepasitenkinamą dėl nepateiktų alergenų, netoleruojamos prekių sudedamųjų dalių ir pan. Profesionalios prekės fotografijos iš visų pusių taip pat efektyviau sprendžia grąžinimo ir išsamaus vizualinio nuotolinio susipažinimo su preke klausimus.

Tikslūs išmatavimai palengvina logistiką, lengva nustatyti siuntų dydį naudojantis siuntimu per paštomatus. Prekių matavimai atliekami profesionaliai ir automatizuotai, tam naudojant specialų prietaisą. Žinant svorį ir išmatavimus, galima ne tik tiksliai paskaičiuoti pristatymo ir transporto išlaidas, bet ir suprasti, kiek vietos ar lentynų prekės užims sandėlyje. Taip pat galima suvesti informaciją, kiek dėžių galima dėti viena ant kitos ar galima sunkius daiktus dėti ant viršaus.

„Informacija talpinama į vieningą duomenų bazę, kuri integruojama su išorinėmis sistemomis. Duomenų apsikeitimo mechanizmas yra pilnai automatizuotas, tad reguliariai atnaujinama visa informacija apie produktą – nuo pakuotės fotografijos iki savybių ar dydžių pasikeitimų. Logistikos sektoriui taip pat siūloma profesionali informacija, leidžianti efektyviai valdyti laiko sąnaudas ir žmogiškuosius resursus“, – sako NEO-CONNECT atstovas ir įvardija pagrindinius „Content Bank“ privalumus:

  • Visa informacija vienoje vietoje;
  • Nuolat atnaujinamas turinys ir informacija apie produktus;
  • Galimybė sukurti prieigą darbuotojams pagal jų funkcijas;
  • Kontrolinis produktų svoris savitarnos sistemoms;
  • Galimybė apmokyti vaizdo atpažinimo sistemas;
  • Automatizuoti duomenų mainai;
  • Produktų pateikimas galutiniam vartotojui;
  • Rankinio darbo sumažinimas;
  • Tikslios produktų charakteristikos (matmenys, svoris);
  • Tiksli informacija tiekimo grandinės dalyviams (logistikos įmonėms, sandėliams ir t.t.);
  • Galimybė importuoti/eksportuoti informaciją norimu formatu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius