Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2015 05 11 /17:16

Teismas: Kauno valdžios ir „Reklamos arkos“ sutartis dėl stotelių stoginių įrengimo – neteisėta

Kauno valdžios ir bendrovės „Reklamos arka“ koncesijos sutartis dėl transporto stotelių stoginių įrengimo ir priežiūros yra neteisėta, galutinai nutarė teismas.
Kaune pradėtos įrenginėti stoginės tose stotelėse, kur jos buvo nuardytos.
Kaune pradėtos įrenginėti stoginės tose stotelėse, kur jos buvo nuardytos.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) balandžio 17 dieną patenkino vienos didžiausių lauko reklamos agentūrų „JCDecaux“ skundą ir panaikino Lietuvos apeliacinio teismo pernai gruodį priimtą nutartį.

„JCDecaux“ teisme ginčijo koncesijos sutarties pakeitimus, susijusius su stoginių vietų keitimo tvarka, remonto laiku, vietine rinkliava bei papildoma konkurso nugalėtojo apsauga nuo konkurencijos. Nurodoma, kad naujai suderėtos sutarties nuostatos nebuvo viešintos ir anksto, o konkurso dalyviai dėl jų nesivaržė.

Koncesijos įstatyme nurodoma, kad į derybas kviečiamas tik geriausią pasiūlymą pateikęs dalyvis, o kitų dalyvių kvietimas galimas, bet neprivalomas. LAT nuomone, toks reguliavimas turėtų reikšti, kad draudimas nukrypti nuo konkurso techninių, komercinių ir finansinių reikalavimų negali būti suprantamas tik kaip ribojimas derybomis pakeisti pasiūlymų vertinimo kriterijus.

„Priešinga pozicija suponuotų iškraipytos konkurencijos situaciją, kai su vieninteliu ūkio subjektu institucija derėtųsi dėl pirminėse konkurso sąlygose neįtvirtintos ekonominių interesų pusiausvyros. Tai, be kita ko, galėtų lemti ūkio subjektų siekį institucijai dirbtinai teikti ekonomiškai nepagrįstus pasiūlymus, kad vėliau su ja galėtų derėtis dėl sau palankesnių koncesijos sutarties vykdymo sąlygų“, – teigiama LAT nutartyje.

Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas BNS teigė, kad LAT nutartis bus vykdoma – po savaitės ketinama pradėti derybas su „Reklamos arka“.

„Sudarysim komisiją, sėsim su tuo, kas ten laimėtojai („Reklamos arka“ – BNS) ir derėsimės, kaip toliau vykdyti projektą. Grįžtame į derybų etapą, laimėtojas yra, turime su juo derėtis“, – BNS teigė G.Petrauskas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno stotelės
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno stotelės

Ginčas dėl beveik 350 stotelių stoginių įrengimo kilo 2014-ųjų gegužę, kai Kauno valdžios skelbtame konkurse laimėjo vienintelė jo dalyvė „Reklamos arka“. „JCDecaux“ pasiūlymo nepateikė, nes, anot jos, konkurso sąlygose numatytos sutarties detalės neatitinka realybės.

Pagal 20 metų trukmės sutarties sąlygas visas stogines už savo lėšas turėjo įrengti ir prižiūrėti „Reklamos arka“. Preliminariais skaičiavimais, vien stoginių įrengimas kainuotų iki 1,6 mln. eurų. Be to, sutartyje buvo nurodyta, kad „Reklamos arka“ savivaldybei mokėtų koncesijos mokestį, kuris per visą sutarties laiką būtų daugiau nei 290 tūkst. eurų.

Be to, įmonė visą sutarties galiojimo laiką būtų atleista nuo vietinės rinkliavos už išorinės reklamos leidimų išdavimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius