Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 08 01 /16:26

Teismas sustabdė Lokomotyvų remonto depo vagonų dalių konkursą

Teismas sustabdė valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių dalių konkursą. Vilniaus apygardos teismas liepos 31 dieną patenkino Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ prašymą laikinai stabdyti konkurso procedūras, BNS pranešė teismo atstovė Rūta Trimailovienė.
Krovininiai vagonai
Krovininiai vagonai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak konkurse dalyvavusios „Skinest Baltijos“ vadovo Valdo Rasimo, įmonė prašė konkursą stabdyti, nes VLRD jį skelbė ne pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, tai yra konkursas nebuvo viešas. Tačiau VLRD jį skelbė savo interneto svetainėje.

„Mes, vadovaudamiesi Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) išvadomis, kreipėmės į teismą, kad VLRD skelbtų viešuosius pirkimus. Mes prašome, kad teismas įpareigotų juos ir šios bylos pagrindu pasakytų, kad tai yra perkančioji organizacija“, – BNS sakė V.Rasimas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS teigė, kad įmonė nesutinka su „Skinest Baltijos“ argumentais.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Mantas Dubauskas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Mantas Dubauskas

„Iš principo nesutinkame su argumentu dėl perkančiosios organizacijos, nes VLRD konkuruoja rinkoje ir perka pagal savo patvirtintas taisykles (...). Be to, VLRD su „Skinest“ turi negeros praktikos – vieną anksčiau sudarytą sutartį „Skinest“ pažeidė, laiku nepristatė prekių ir ta sutartis buvo nutraukta“, – BNS sakė M.Dubauskas.

„Skinest Baltijos“ prašymu dėl tų pačių priežasčių praėjusią savaitę sustabdytas 30 mln. eurų vertės kitos „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LG Cargo“ vagonų pirkimo konkursas. Skirtingai nei VLRD konkurse, uždarame vagonų pirkime „Skinest Baltija“ nedalyvavo, nes nebuvo į jį pakviesta.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) birželį pareiškė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir VLRD turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis – jų pirkimai turi būti skelbiami pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad komercines paslaugas teikiančias grupės įmones pripažinus perkančiosiomis organizacijomis, joms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, jog šios įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir trys antrinės įmonės VPT išvadą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui – jo prašoma pripažinti neteisėta ir panaikinti VPT tikrinimo ataskaitą. Liepos 16 dieną teismas skundą priėmė nagrinėti, tačiau posėdžio data dar nepaskirta.

Portalo freedata.lt duomenimis, nuo 2005 iki 2017 metų „Skinest Baltija“ yra laimėjusi maždaug 6,5 mln. eurų vertės VLRD ir „Lietuvos geležinkelių“ prekinių vagonų dalių tiekimo konkursų, taip pat ji yra pardavusi geležinkeliams vagonų už maždaug 27 mln. eurų.

Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius