Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„KlasJet“ stiuardesių mokymų dalyvės jaučiasi apgautos, įmonė tikina, kad jos nepraėjo atrankos

Užsakomieji lėktuvai pandemijos metu atrodo saugi vieta keliauti ir dirbti. Tačiau ne visiems – eilinę darbuotojų atranką ir mokymus surengusi lietuviška aviacijos įmonė „KlasJet“ šįsyk sulaukė viešo pasipiktinimo. Su dalimi skrydžių palydovėmis norėjusių tapti ir daugiau nei mėnesį pirmojo skrydžio laukusių merginų buvo nutrauktos sutartys, o dar labiau jas suglumino naujas bendrovės darbo skelbimas. „KlasJet“ atstovai teigia, kad kandidatės neatitiko aukštų įmonės reikalavimų, o nauja atranka esą su šiuo įvykiu nesusijusi.
„Klasjet“ lėktuvas
„Klasjet“ lėktuvas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lapkričio pabaigoje Gerda M. susidomėjo vienos iš Lietuvoje veikiančių skrydžių bendrovių – „KlasJet“, kuri priklauso lietuviško kapitalo koncernui „Avia Solutions Group“, darbo skelbimu. „KlasJet“, teikianti užsakomųjų privačių ir verslo skrydžių paslaugas turtingiems klientams, ieškojo naujų skrydžių palydovių.

Tą patį mėnesį, sėkmingai įveikusi pirmąją atranką, su „KlasJet“ ji pasirašė paslaugų teikimo sutartį.

Po sutarties pasirašymo, gruodžio mėnesį, Gerda M. dvi savaites, įskaitant šeštadienius, vykdavo į mokymus Vilniuje. Kartu su ja mokėsi dar 11 merginų.

„Mokymų metu buvo pranešta, jog aš „įsivedinėsiu“ pirma. Tai reiškia, jog kilsim lėktuvais dar prieš Kalėdas. Sakė pradėti kalbėti su esama darboviete dėl atleidimo. Einant paskutinėms mokslų dienoms, viskas apsivertė: pradėjo merginas išmetinėti paskaitų metu. Likusios buvo nuramintos, neva taip reikėjo, daugiau nieko neišmes. Po kursų parvykusi į namus, gavau skambutį, jog gruodį skrydžių neturėsiu, reikės laukti sausio. Sausio 22 dieną mums paskambino ir pasakė, jog skrydžių nesant, su mumis nutraukiamos sutartys. Pradėjome bruzdėti, kaip taip neatsakingai pasielgta – kodėl žinant, jog skrydžiai nevyksta, mus darbino ir žadėjo tiek daug?“ – 15min pasakojo mergina.

123rf.com nuotr./Lėktuvo palydovė
123rf.com nuotr./Lėktuvo palydovė

Vis tik Gerda M. iš pradžių sakė susitaikiusi su neišsipildžiusiais lūkesčiais. Mergina pasakojo suprantanti, kad aviacijos padėtis šiandien yra sunki, tačiau iki dabar mano, kad pačiai įmonei tai irgi neturėjo būti naujiena.

Tačiau po kelių dienų po nutrauktos sutarties, pamačiusi naują „KlasJet“ skelbimą internete, kuriuo ieškoma naujų skrydžio palydovų naujiems mokymams, ji tokio sprendimo nesupratusi ir savo istoriją papasakojo socialiniuose tinkluose.

Pasak merginos, jai labiausiai gaila laiko – ji pati ir dalis jos bendramokslių skrydžių laukė gruodį ir didžiąją dalį sausio, bet lėktuvu taip ir nepakilo. Gerda M. teigia, kad kai kurios jos kolegės atsisakė esamų darbų arba nieko nesiimdamos laukė, kol galės pradėti dirbti skrydžių palydovėmis.

Mokymų dalyvė: mano sutarties net nespėjo pasirašyti

Gerdos bendramokslė Monika K. taip pat sutiko papasakoti apie savo patirtį. Anot pašnekovės, jos sutarties net nespėjo pasirašyti atsakingas asmuo, kai mokymus ji ne savo noru užbaigė dar gruodį.

„Man atsiuntė sutartį, sakė atnešti pasirašytą ir paduoti žmogiškųjų išteklių vadovei, kai ją sutiksiu. Antrąją mokymų savaitę davė uniformą, ją parsivežiau į namus. Kitą dieną per mokymus pamačiau vadovę ir pasakiau, kad noriu perduoti pasirašytą sutartį. Ji man pranešė, kad manęs atsisako, o sutartis – negalioja. Uniformą liepė grąžinti greitu metu. Ant mano sutarties net nebuvo vadovo parašo, tik vardas ir pavardė“, – sakė ji.

Monika K. sakė, kad jos atsisakymo motyvacija buvo reikalavimų neatitikimas. „Man pasakė: su tavim viskas gerai, tinki aviacijai, bet tu ne klasjetinė. Nežinau, ką tai tiksliai reiškia, galima įvairiai interpretuoti", – teigė pašnekovė.

Pasak jos, tą pačią dieną buvo atsisakyta ir dar vienos merginos. Ji teigė žinanti mažiausiai keturias mokymų dalyves, kurių paslaugų per pastaruosius du mėnesius buvo atsisakyta.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Klasjet“ lėktuve
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Klasjet“ lėktuve

Sėkmingai praėjusios mokymus ir sulaukusios galimybės pakilti, šviežiai iškeptos skrydžių palydovės prieš pirmąjį skrydį turėjo įregistruoti individualią veiklą ir tuomet už darbą gauti atlyginimus.

Patys mokymai dalyvėms nekainavo, juos padengė bendrovė, tačiau galimybės užsidirbti jos turėjo gerokai palaukti, daliai ji taip ir neatėjo. „Pinigų nė viena negavo. Esu ne vilnietė, tad pasiėmiau neapmokamas atostogas ir kasdien važinėjau į Vilnių, kas galiausiai sudarė nuostolį“, – sakė Monika K.

Pašnekovė taip pat buvo nepatenkinta tuo, kad mokymosi metu jos ir bendramokslių atvaizdai buvo naudojami bendrovės reklaminėje medžiagoje, nors nė viena įmonėje dar nedirbo. „Mus kasdien fotografavo, net kai paprašėme, kad nefotografuotų. Mūsų nuotraukos buvo kaip socialinė reklama pačiai įmonei už dyką. Mums sakė, kad reikės susitvarkyt visus socialinius tinklus pagal įmonės standartus ir kur tik įmanoma dalintis „KlasJet“ postais, dėti grotažymes“, – pasakojo mergina.

KlasJet“ atstovė: sutartys nutrauktos tik su dviem kandidatėmis

„Avia Solutions Group“ atstovė spaudai Vilma Vaitiekūnaitė 15min sakė, kad skrydžio palydovų paieškas įmonė vykdo periodiškai ir itin didelį dėmesį skiria kandidačių kvalifikacijai.

„Gruodžio mėnesį ieškojome skrydžio palydovių, turinčių darbo patirties. Po pirmo atrankos etapo specializuotus „KlasJet“ mokymus“ – tai antrasis atrankos etapas – pradėjo keletas kandidačių. Šio atrankos etapo pradžioje su visais kandidatais pasirašoma paslaugų teikimo sutartis, kuria aptariamos paslaugų teikimo sąlygos ir abiejų pusių įsipareigojimai. Ir tik tuomet pradedamas mokymų etapas. Nepaisant to, pasirašyta sutartis apibrėžia, jog įmonė nesuteikia kandidatui garantijų sėkmingai baigti mokymus ir pradėti skraidyti“, – sakė ji.

V.Vaitiekūnaitė teigė, kad Gerda M. ir neįvardinta kita mergina neatitiko bendrovės keliamų kokybės standartų. „Klasjet“ vykdo užsakomuosius VIP skrydžius ir aptarnauja valstybines, verslo delegacijas, sporto, kultūros ir pramogų žvaigždes iš viso pasaulio – todėl skrydžio palydovams keliami ypač aukšti reikalavimai“, – sakė ji.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Klasjet“ lėktuvas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Klasjet“ lėktuvas

V.Vaitiekūnaitė taip pat pabrėžė, kad dalis paslaugų teikimo sutartis pasirašiusių kandidatų nepradeda skraidymo ir tai yra įprasta praktika. „Taip nutiko ir minimu atveju: su dviem kandidatėmis atrankos procesą nutraukėme. Kitos kandidatės sėkmingai baigė visus mokymo etapus ir pradėjo dirbti, tapo „Klasjet“ įgulų narėmis arba dar laukia pagal tvarkaraštį suplanuotų praktinių mokymų bei pagal reikalavimus privalomų atrankos etapų skrydyje“, – sakė V.Vaitiekūnaitė.

Paklausta apie Gerdą M. pasisakyti paskatinusį naująjį įmonės darbo skelbimą, „KlasJet“ atstovė sakė, kad ši nauja atranka yra skirta neturintiems darbo patirties palydovams. Su gruodžio atranka, kuomet įmonė ieškojo darbo patirties jau turinčių kandidatų, ji neturi nieko bendra.

„KlasJet“ įkurta 2013 m. Bendrovė savo parke turi 8 lėktuvus – 7 įvairių specifikacijų „Boeing“ ir vieną „Bombardier“.

Darbo inspekcija: mokymai turi vykti pasirašius darbo sutartį

Gerdai M. savo istoriją išdėsčius socialiniame tinkle, komentaruose pasirodė spėjimų, kad taip įmonė neva gali siekti naudos už naujų darbo vietų bedarbiams sukūrimą.

Visgi Užimtumo atstovė spaudai Milda Jankauskienė 15min.lt patvirtino, kad tokiomis sąlygomis bendrovė jokių panašių išmokų negalėtų gauti, kadangi norint jas gauti už darbuotojus, esančius prastovose, būtina, kad darbuotojas būtų įdarbintas iki karantino.

Apie susidariusią situaciją paklausus Valstybinės darbo inspekcijos, šios įstaigos Darbo teisės skyriaus vedėjas Šarūnas Orlavičius sakė, kad įprastai mokymų atveju turėtų būti sudaryta ne paslaugų, o darbo sutartis. Vadinasi, „KlasJet“ negalėjo mokyti darbuotojų nesudarius darbo sutarties.

„Mokyti darbdavio iniciatyva galima tik sudarius darbo sutartį, o sutarties nutraukimas priklauso nuo daug dedamųjų. Mokymų laikas yra įskaitomas į darbo laiką, už kurį mokamas darbo užmokestis. Nutraukti darbo sutartį galima bendraisiais pagrindais ir priklausomai nuo darbo sutarties nutraukimo priežasčių, turi būti atitinkamai įspėjamas darbuotojas ir išmokama išeitinė išmoka“, – bendrąją tvarką komentavo darbo teisės specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius