-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žvilgsnis į naujojo „McDonald's“ Kaune virtuvę: mėsainiuose – ir lietuviškos produkcijos pėdsakas

„McDonald's“ į naujojo restorano Kaune statybas ir įrengimą investavo beveik milijoną eurų. Vietos naujajai maitinimo įstaigai laikinojoje sostinėje ieškota net šešerius metus. Iš kur į šį unikalų savo dizainu restoraną atkeliauja jautiena ar daržovės? Kaip vyksta gaminimo procesas? Ar ateityje „BigMac“ bus galima užsisakyti į namus? 15min ieškojo atsakymų į šiuos klausimus.
Restoranas iš vidaus
Restoranas iš vidaus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Karaliaus Mindaugo pr. atidarytas „McDonald‘s“ restoranas yra trečiasis Kauno mieste ir pirmasis, kuriame yra „McCafé“. Desertai į šią maitinimo įstaigą atkeliauja iš Vokietijos, itališkais aparatais gaminama „Paulig“ kava.

Lietuvoje trylikoje „McDonald‘s“ restoranų per metus apsilanko maždaug 9 mln. svečių, o štai naujoje vietoje Kaune per dieną vien bulvyčių nuperkama apie 200 kg.

„Šie metai „McDonald‘s“ Lietuvoje yra labai svarbūs – atidarėme du savo restoranus didžiausiuose Lietuvos miestuose – rugpjūtį Vilniuje ir dabar Kaune. Jau veikiančiuose restoranuose diegiame pasiteisinusią lankytojų aptarnavimo sistemą – savitarnos kioskus. Atnaujinome 4 restoranus, kuriuose įdiegti savitarnos kioskai ir atskirtos užsakymo pateikimo ir atidavimo vietos. Vienas šių restoranų vos prieš kelias dienas vėl atvėrė duris svečiams Kaune, kiti trys – Vilniuje. Iš viso šiais metais Lietuvoje investavome 2,8 mln. eurų. Iki 2018 m. pabaigos visuose restoranuose Lietuvoje bus įrengti tokie savitarnos kioskai“, – sakė restoranų tinklo „McDonald‘s“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimiras Janevskis.

Lietuvoje trylikoje „McDonald‘s“ restoranų per metus apsilanko maždaug 9 milijonai svečių, o štai naujoje vietoje Kaune per dieną vien bulvyčių nuperkama apie 200 kg.

Technologijos keičia ne tik žmonių kasdienybę, bet ir jų vartojimo, lankymosi restorane įpročius, todėl pagrindinis įmonės prioritetas šiuo metu – skaitmeninių sistemų diegimas restoranuose. Naujajame „McDonald‘s“ Kaune įrengti savitarnos kioskai, kuriuose restorano svečiai gali peržiūrėti visą meniu ir savarankiškai užsisakyti norimą maistą bei gėrimus. Kai maistas paruošiamas, svečio užsakymo numeris atsiranda švieslentėje.

Maisto užsakymo ir atsiėmimo vietų atskyrimas leidžia optimizuoti restorano darbuotojų darbą, dėl to svečiai aptarnaujami dar greičiau.

Dar viena naujovė – „McDrive“ paslaugos mėgėjams. Įrengta speciali laukimo zona, kurioje norimą maistą bei gėrimus užsisakę svečiai patogiai lauks užsakymo atidavimo. Kol bus vykdomas vienas užsakymas, bus priimamas naujas užsakymas iš kito restorano svečio. Taip pirkėjai trumpiau lauks prie aptarnavimo langelio ir greičiau gaus savo maistą.

Iš vienos pusės restoranas įsikūręs vienoje judriausių miesto vietų – Karaliaus Mindaugo pr., priešais Nemuną, iš kitos – visiškai tylioje ir ramioje miesto dalyje – Kauno senamiestyje.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./McDonald's restoranas iš vidaus
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./McDonald's restoranas iš vidaus

„Vietos restoranui Kaune ieškojome tikrai ilgai. Pastarąjį kartą maitinimo vietą laikinojoje sostinėje buvome atidarę prieš šešerius metus. Norėjome, kad tai būtų išskirtinė vieta. Renkantis ją svarbūs buvo du kriterijai: prieinamumas ir matomumas. Duris atvėręs restoranas Kaune yra išskirtinio dizaino, kurį kūrė lietuviai architektai. Restoranas įsikūręs miesto senamiestyje, dėl to kartu su Kauno miesto valdžia turėjome rasti sprendimą, kad pastatas derėtų prie Kauno senamiesčio: būtų išlaikytas istorinis paveldas, tačiau jis būtų naujoviškas ir modernus. Prabangaus interjero įspūdį padeda kurti pasirinktos šviesios spalvos, medžio detalės“, – pridūrė V.Janevskis.

Restorano plotas yra 373 kv. m, iš kurių 135 kv. m – svečių zona. Kitas plotas – virtuvė, poilsio zona darbuotojams ir pagalbinės patalpos.

Prie restorano yra įrengta beveik 80 kv. metrų dydžio terasa. Esant geram orui ir galimybei įsikurti lauke, restorane vienu metu gali patogiai valgyti 118 svečių – 86 vietos įrengtos viduje, likusios 32 – lauko terasoje.

Naujajame restorane įdarbinta 60 darbuotojų, kurie maistą gamina remdamiesi konvejerine sistema: vienas pila padažą, kitas deda daržoves ir t.t.

Naujajame restorane įdarbinta 60 darbuotojų, kurie maistą gamina remdamiesi konvejerine sistema: vienas pila padažą, kitas deda daržoves ir t.t. Vilniuje šiemet žadama sukurti 50 naujų darbo vietų, tad iš viso Lietuvoje per metus „McDonald's“ bus įdarbinęs 110 žmonių.

Pasak V.Janevskio, Lietuvai skiriama daugiausia dėmesio ir investicijų iš visų Baltijos šalių. Iš viso Latvijoje, Estijoje ir Lietuvoje veikia 35 „McDonald's“ restoranai. Mūsų šalyje, kaip minėta – net 13: 8 Vilniuje, 3 Kaune ir po 1 Klaipėdoje bei Šiauliuose. Mobiliąją programėlę „McDonald's Baltics“ turi daugiau nei 100 000 restorano lankytojų.

„Lietuva yra viena iš svarbiausių mūsų rinkų. Kasdien restoranuose aptarnaujame vidutiniškai po 23 000 klientų. Šiuo metu Lietuvoje turime 750 darbuotojų. Šie metai investicijų prasme buvo rekordiniai. Beveik pusę investicijų, kurios skirtos Baltijos šalims, 2017 m. atkeliavo į Lietuvą – daugiau nei 2,8 mln. eurų. Pernai Baltijos šalims skirta 4,7 mln. Kitąmet investicija Lietuvoje turėtų siekti 1,4 mln. eurų. Šiuo metu renkamės vietą, kurioje galėtų iškilti naujasis restoranas jūsų šalyje. Duris jis turėtų atverti 2018 m.“, – patikino V.Janevskis.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./McDonald's restoranas iš vidaus
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./McDonald's restoranas iš vidaus

„Rumunija yra didžiausia mūsų rinka šiuo metu. Šiemet žadame atidaryti 7 restoranus: 2 bus atidaryti Lietuvoje, 4 Rumunijoje, 1 Graikijoje. Virtuvėje įgyvendiname „pagaminta tau“ koncepciją, – maistas gaminamas konkrečiam klientui, tik jam užsakius. Ateityje planuojame pasiūlyti galimybę užsisakyti maistą ir atsiskaityti už jį mobiliuoju telefonu. Tai prilygs maisto pristatymui į namus. Šiuo metu ieškome partnerių, kas galėtų tai padėti atlikti. Manoma, kad ši paslauga startuotų 2018 m. pabaigoje.

Baltijos šalyse visi restoranai bus modernizuoti iki 2018 metų pabaigos. Galime pasidžiaugti, kad šie metai pajamų atžvilgiu, yra geriausi metai, kokius kada turėjome“, – teigė „Premier Capital“, licencijuoto „McDonald's“ prekės ženklo plėtotojo Estijoje, Graikijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Maltoje ir Rumunijoje, vadovas Victoras Tedesco.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vladimiras Janevskis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vladimiras Janevskis

Iki 2020 m. iš viso, pasak jo, žadama atidaryti 33 restoranus. Tam prireiks 90 mln. eurų investicijos. Kaune per ateinančius 3 metus turėtų atsidaryti dar vienas ar du restoranai.

15min žurnalistams surengtos ekskursijos po gamybines patalpas metu paaiškėjo, kad į virtuvę žaliava atkeliauja daugiausia iš Lietuvos ir Lenkijos. Štai bandelės, naudojamos mėsainių gamybai, bei bulvės – lenkiškos, pienas – estiškas, o didžiąją dalį jautienos paplotėlių tiekia lietuviškoji „Biovela“. Darbuotojai teigia, jog naudojama šimtaprocentinė jautienos mėsa, kuri tik apibarstoma druska ir pipirais.

VIDEO: „Macdonald's“ Lietuvoje: kas vyksta jų virtuvėje?

Iš viso „McDonalds“ bendradarbiauja su keturiais tiekėjais iš Lietuvos. Babtų „Salpronė“ tiekia daržoves, Panevėžio UAB „Alvas ir co“ – cukrų, o vandenį – „Neptūnas“.

Iš viso „McDonalds“ bendradarbiauja su keturiais tiekėjais iš Lietuvos. Babtų „Salpronė“ tiekia daržoves, Panevėžio UAB „Alvas ir co“ – cukrų, o vandenį – „Neptūnas“.

Kaip tikina darbuotojai, gamybai naudojamas tik šimtaprocentinis rapsų aliejus, kuris keičiamas kas 4–6 dienas. Tam naudojami specialūs testai, parodantys, ar aliejus dar tinkamas naudoti.

V.Tedesco tikina, jog „McDonald's“ sieks, jog visi jautienos paplotėliai būtų lietuviškos kilmės.

Šalia naujojo „McDonald's“ restorano veikia net keletas mokyklų. Ar šios maitinimo įstaigos vadovybė nesusilaukė pasipriešinimo iš mokyklų bendruomenės, jog nemaža dalis klientų – moksleiviai, o švietimo įstaigose juk stengiamasi kovoti prieš greitą maistą, diegiamos sveikatinimo sistemos. V.Janevskis į šį klausimą atsakė neigiamai: pasipriešinimo nebuvo, o ir pačiame restorane stengiamasi atsižvelgti į bet kokius maitinimosi įpročius turintį klientą – tam siūloma ir salotų, obuolių skiltelių bei morkyčių.

„Mūsų rinkodara atitinka ES reikalavimus dėl reklamos vaikams. Yra numatyta, kur ir kada galime reklamuotis. Meniu yra pasirinkimas, tinkamas ir vaikams. Ateityje žadame pasiūlyti ir sveikus gėrimus. Mokyklos pageidauja ekskursijų po mūsų virtuvę. Planuojame tai įgyvendinti. Taigi pabrėšiu, jog turime bet kokios mitybos poreikius atitinkantį meniu. Ar Kauno ir Vilniaus klientas skiriasi? Ne, poreikiai panašūs. Kauno išskirtinumas, jog tik čia siūlome „Žalgirio“ rinkinį. Esame šios komandos rėmėjai“, – patikino „McDonalds“ atstovas.

Sėkmingiausi „McDonalds“ restoranai Lietuvoje, anot jo, yra keturi: veikiantys Vilniaus Gedimino pr., prie Vilniaus geležinkelio stoties (pirmasis restoranas mūsų šalyje, duris atvėręs 1996 m.), Savanorių pr. Kaune ir Klaipėdoje. Vilniaus Gedimino pr. ir stoties restoranai išsiskiria dar ir tuo, kad tik juose įėjimas į tualetus yra ribojamas kliento kodu.

Net 50 proc. lietuvių užsakymų priimame per „McDrive“ sistemą. Jaunimas labiausiai mėgsta klasikinius mėsainius su sūriu. Populiariausias tarp lietuvių „McDonald's“ patiekalas – „BigMac“ mėsainis.

Iš viso pasaulyje yra apie 36 000 šio greitojo maisto tinklo restoranų.

VIDEO: „Macdonald's“ Lietuvoje: kas vyksta jų virtuvėje?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius