Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Klaipėdos nafta“ tikisi iki 2030-ųjų tapti penkių SGD terminalų operatore

Valstybės valdoma naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) operatorė „Klaipėdos nafta“ planuoja per dešimt metų tapti bent penkių SGD terminalų pasaulyje operatore ir keturių terminalų dalininke.
„Klaipėdos nafta“
"Klaipėdos nafta"

„Klaipėdos nafta“, kuri operuos Brazilijos Acu uoste esantį terminalą, skelbia ketinanti iki 2030 metų tapti visame pasaulyje pageidaujama naujų SGD importo terminalų projektų vystymo ir operavimo partnere.

„Tikslas yra papulti į plaukiojančių importo terminalų bendrovių trejetuką, operuojančių šitus terminalus. Na, ir skaičiais, iki 2030 metų, be Asu, dar norime turėti keturis panašius operuojamus terminalus ir būti ne mažiau kaip keturių terminalų dalininke“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo bendrovės vadovas Darius Šilenskis.

„Klaipėdos nafta“ ketvirtadienį išsamiau pristatė vasarį patvirtintą naują strategiją, kurioje numatyta, kad per dešimt metų į besiplečiančią SGD importo terminalų rinką investuos 140 mln. eurų.

D.Šilenskis, motyvuodamas komercine paslaptimi, neatskleidė, su kuo vyksta derybos dėl naujų SGD terminalų operatoriaus paslaugų.

„Yra tikimybių teorija, kad jeigu tu nori gauti vieną realų objektą, tu turi turėti dešimt potencialių savo, vadinkime, tunelyje projektų. Tai iš šito gali išeiti ir atsakymas. Be abejo, mes stebime, galėčiau pasakyti, visus įmanomus pasaulyje atsirandančius ar bręstančius plaukiojančios technologijos terminalus (...) Galiu tik patikinti, kad turime gerus santykius su didžiausiais šios rinkos žaidėjais“, – sakė D.Šilenskis.

Komentuodamas Asu terminalo projekto eigą, jis sakė, kad Brazilija turi iššūkių kovojant su koronaviruso pandemija, tačiau ženklų, jog būtų atsiliekama nuo planų, kol kas nėra, projektas dabar yra „paleidimo stadijoje“.

„Klaipėdos naftos“ laikinoji Komercijos direktorė Jurgita Šilinskaitė-Venslovienė pridūrė, kad laivas su išdujinimo įrenginiu jau yra Asu uoste.

„Klaipėdos nafta“ vasarį pranešė kartu su partneriais laimėjusi SGD terminalo operatoriaus konkursą Asu uoste. Tuomet skelbta, kad terminalas pradės veikti 2020 metais kartu su pirmąja uoste dujomis kūrenama elektrine.

Susitarimas pasirašytas tarp „Klaipėdos naftos“, jos įsteigtos įmonės Brazilijoje ir projektą įgyvendinančios bendros „Prumo Logistica“, taip pat BP ir „Siemens“ įmonės „Gas Natural Acu“ (GNA).

GNA naujame Asu uoste įgyvendina didžiausią Lotynų Amerikoje dujų jėgainių ir SGD terminalo projektą. Dviejų dujinių elektrinių bendra galia sieks 3 gigavatus (GW), o SGD terminalo išdujinimo pajėgumai – 21 mln. kubinių metrų per dieną.

„Klaipėdos nafta" kartu siekia per dešimtmetį tapti pagrindiniu ir efektyviausiu regiono krovos ir saugojimo paslaugų centru, kuriame kraunami ir saugomi naftos produktai, žaliavos viso pasaulio naftos perdirbimo gamykloms, prekybininkams ir kitiems klientams.

„Mūsų tikslas yra turėti 46 mln. eurų siekiančias metines pajamas iš šito verslo segmento, įsilieti į naujus segmentus, tokius, kaip naftos chemija arba kitokie produktai, tai yra tai, ko įprastai mes nekraudavome“, – sakė D.Šilenskis.

Bendrovė planuoja, kad naftos chemijos ir kitų naujų produktų krova po dešimtmečio generuos įmonei 12 proc. naftos verslo pajamų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius