-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ar Kinija išgelbės pasaulio ekonomiką?

Kai kurių įmonių vadovai ir profesionalūs investuotojai prieš eidami miegoti, ko gero meldžiasi, kad kas nors apsaugotų rinkas ir akcijų kainas nuo sąmyšio. „Pirk, Kinija, – šnabžda jie, – pirk“.
Svarbiam debiutui „Porsche“ pasirinko ne krizės krečiamą Vokietiją, o Kiniją.
Svarbiam debiutui „Porsche“ pasirinko ne krizės krečiamą Vokietiją, o Kiniją. / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Ekonomika Kinija

Kinija yra lyg gelbėjimosi ratas, kurio tarptautinės bendrovės griebiasi visai ne be reikalo. Tą įrodė neseniai Šanchajuje vykusi automobilių paroda. Joje dalyvavo 1500 automobilių gamintojų, kurių produkciją apžiūrėti panoro daugiau nei pusė milijono žmonių, rašo CNN interneto svetainė.

Automobilių gamintojai parodoje pristatė 13 naujų modelių. „Porsche“ čia pristatė pirmąjį keturių durų sedaną Panamera. Svarbiam debiutui kompanija pasirinko ne gimtąją Vokietiją, krečiamą finansinės krizės, o Kiniją.

Didysis trejetas iš Detroito – „General Motors“, „Ford Motor Company“ ir „Chrysler Corporation“ taip pat kovoja dėl išlikimo. Tuo tarpu Kinija turi daugiau nei šimtą vietinių automobilių gamintojų, kovojančių dėl vietos po saule. Per pirmąjį šių metų ketvirtį Kinijoje buvo parduota 2,7 mln. automobilių.

„General Motors“ balanso lentelėse yra vienas šviesus taškas – Kinija. Kompanijos atstovas Kinijoje Kevinas Wale'as tikisi, kad čia kompanijos pardavimai šiemet augs 17 procentų. Analitikai pranašauja, kad šiemet automobilių pardavimai pasaulyje smuks 8 proc., o Kinijos vyriausybė tikina, kad pardavimai šalyje kovą augo 10 procentų.

Viltis į Kiniją deda ne tik automobilių gamintojai. Nielseno vartotojų pasitikėjimo indeksas rodo, kad vartotojai šioje šalyje yra optimistiškesni nei bet kur kitur. Pasitikėjimo indeksas čia siekia 89 balus. Tuo tarpu pasaulinis vidurkis yra 77 balai.

Vis dėlto Kinijoje nėra taip gerai. Finansininkai kelia klausimą, ar pajėgs besivystanti Kinijos rinka pakelti eksporto nuosmukį ir padidėjusį vidinį vartojimą. Kitas klausimas, ar užsienietiškos gėrybės pajėgs sudominti kinus.

„Tai, kad Vakarų kompanijos gerai skverbiasi į Kinijos rinką, yra neteisingas supratimas“, – tikina vyresnysis HSBC ekonomistas Fredericas Neumannas. Pasak jo, užsienio kompanijos skverbiasi į automobilių sektorių, prabangos prekių rinką, tačiau jos neturi didelių pranašumų prieš vietos vartojimo madas ir įpročius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius