-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Bankų klientų asociacijos vadovas: „Labiausiai trūksta valstybinių institucijų koordinacijos, rūpinantis Ūkio banko klientais“

Valstybinės institucijos vis dar neturi sistemos, kuri padėtų koordinuotai veikti ir efektyviai užtikrinti banko klientų apsaugą krizinėse situacijose. Taip mano Lietuvos bankų klientų asociacijos vadovas Rūtenis Paukštė. Pasak jo, ne dėl savo kaltės nukentėjusiems vartotojams turėtų būti suteikiama visa svarbiausia pagalba, užuot taikius nuobaudas. 
Ūkio banko skyrius Kaune
Ūkio banko skyrius Kaune / Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr.

„Didžioji banko klientų dalis turi sąskaitas banke, turi kredito korteles, apmoka savo sąskaitas, tame tarpe – ir komunalinių bei kitokių mokesčių, todėl jiems banko paslaugų nutraukimas yra skausmingas. Suprasti kas vyksta, įsitikinti saugumu bei atsidaryti sąskaitas kituose bankuose reikalauja papildomų pastangų ir laiko.

Valstybinės institucijos turėtų koordinuotai ir intensyviai pranešti Ūkio banko klientams apie esamą situaciją, reikalingus veiksmus. Privalu, kad Mokesčių inspekcija, Sodra, kitos įstaigos pasiruoštų atsakymus į iškylančias problemas, nebaustų ne dėl savo kaltės ir taip nukentėjusių klientų. Labai sveikintume tokio koordinacinio centro skirto Ūkio Banko klientams susikūrimą“, – teigė asociacijos generalinis direktorius.  

Pasak R. Paukštės, šiuo metu Ūkio banko klientams svarbiausia žinoti, jog laikinai neveikia internetinė bankininkystė, negalima atsiskaityti ir kreditinėmis ar debetinėmis banko kortelėmis. Todėl reikia pasiruošti bent savaitę iki žadamos veiklos pradžios gyventi iš turimų lėšų ir be internetinės bankininkystės.

„Galimi nuostoliai – tai ne tik Lietuvos banko ar Finansų ministerijos pinigai. Krizių bankuose atvejais vieni pažeidžiamiausių yra piliečiai ir smulkusis verslas. Vis dėlto svarbu pabrėžti, jog banko klientai šiuo atveju turėtų jaustis saugūs, kadangi indėliai iki 345 tūkst. litų yra apdrausti, ir jau matėme, kad draudimas veikia operatyviai ir efektyviai. Pensijos ir kiti socialiai jautrūs dalykai jau yra pradėti mokėti per kitus bankus“, – sakė R. Paukštė.

Lietuvos bankų klientų asociacijos vadovo teigimu, didelė dalis Ūkio banko klientų apie galimą grėsmę žinojo iš anksto ir savo indėlius spėjo perkelti į kitus bankus.

„Kad bankui nėra gerai, rodo tai, kad jis aktyviai reklamuojasi ir siūlo brangiai mokėti už indėlius. Jei bankas nepatenkintas savo auditoriais ir juos keičia, jei banko ataskaitose matome nuostolius – visa tai yra artėjančios krizės simptomai. Visus šiuos požymius mes matėme ir Ūkio banko atveju“, – kalbėjo R. Paukštė.

Paklaustas, kokių dar veiksmų turėtų imtis valstybinės institucijos, siekiant išvengti krizinių situacijų, R. Paukštė tvirtino, jog  reikia tobulinti įstatymus, kurie leistų neuždaryti bankų, bet sklandžiai pakeisti savininkus, kuomet  artėjančios problemos – akivaizdžios.

„Mes susiduriame su valstybės augimo metu sukauptomis bėdomis“, – teigė asociacijos vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius