Anot „Swedbank“ specialistų, dažniausiai pasitaikanti ir neretai skaudžiausia klaida yra bandymas dengti ankstesnes skolas naujomis, tikintis, kad vėliau viskas „kaip nors savaime“ susitvarkys.
Deja, tai paprastai yra problemų atidėjimas ateičiai bei jų didinimas – skolų dydis tik auga, o naujos paskolos dažnai yra gaunamos kur kas prastesnėmis sąlygomis, t.y. kainuoja brangiau.
Kita dažna klaida – delsimas kreiptis į banką ar manymas, kad įmokos vėlavimas yra smulkmena. Vėluojantys įmokų už paskolą mokėjimai atsispindi kredito istorijoje, kuri lemia galimybes skolintis vėliau. Be to, nesumokėtos įmokos kaupiasi, už jas skaičiuojami delspinigiai, tad problema gilėja toliau.
Todėl yra labai svarbu kreiptis į banką tik pamačius, kad pajamos sumažėjo ir gali kilti problemų, nelaukiant, kol jos taps sunkia našta.
Paskolos pertvarkymo galimybės – įvairios
Paskolos pertvarkymas yra sprendimas ar skirtingų sprendimų derinys, kuriuo siekiama subalansuoti kliento finansinius srautus taip, kad net ir pasikeitus finansinei padėčiai klientai galėtų vykdyti turimus finansinius įsipareigojimus. Sprendimų būdai yra įvairūs – jie priklauso nuo kiekvieno konkretaus atvejo ir pasiūlomi klientui individualiai, atsižvelgiant į visas aplinkybes: problemos priežastis, paties kliento matomas ateities perspektyvas.
Jei, pavyzdžiui, kliento pajamos laikinai sumažėjo, nes gaunamas mažesnis atlyginimas, siekiama išsiaiškinti, kokią sumažėjusią įmoką klientas gali mokėti. Šiuo atveju įtemptą padėtį gali sušvelninti paskolos termino ilginimas, paskolos mokėjimo metodo pakeitimas, paskolos dalių įmokų atidėjimas keletui mėnesių. Pavyzdžiui, klientas tam tikrą laikotarpį gali mokėti tik palūkanas, arba iki 3 mėnesių gali būti atidėtas ir paskolos, ir palūkanų mokėjimas. Visos šios priemonės leidžia kuriam laikui sumažinti mėnesinio mokėjimo dydį.
Jei žmogus turi keletą paskolų, pavyzdžiui, būsto ir vartojamąją paskolą, ar keletą vartojamųjų paskolų, jo laikinas finansines problemas galima spręsti sujungiant šiuos įsipareigojimus į vieną – taip prailgėja paskolos terminas, gali sumažėti kasmėnesinės įmokos suma.
Aptaria ateities perspektyvas
Klientui netekus darbo ir neturint santaupų įmokų mokėjimui, aptariamos ateities perspektyvos – žmogaus numatomi veiksmai ieškant darbo ar kitų pajamų šaltinių (pavyzdžiui, turto nuoma, turto pardavimas, brangesnio turto keitimas į paprastesnį ir pigesnį). Netekusiam darbo klientui taip pat dažnai gali būti pagelbėta ir tam tikram periodui atidedant mėnesinių įmokų mokėjimus.
Priklausomai nuo individualios situacijos gali būti aptariamos ir kitos paskolos sąlygos. Atskirais atvejais gali būti prašoma papildomų užtikrinimo priemonių, pavyzdžiui, kito asmens laidavimo, papildomo turto įkeitimo.
Pasiekus bendrą sutarimą dėl konkrečiai situacijai tinkamų sprendimų, bankas ir klientas pasirašo naują finansavimo sutartį.