Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kainų mažinimas artėja prie pabaigos

Lietuvos parduotuvėse daug prekių atpigo, bet kai kurie tiekėjai, suvokę, kad kainų kartelė nuleista per žemai, nebenori pasiduoti prekybos tinklų spaudimui, rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
PVM lengvatos maistui nebus
Parduotuvė / M.Vidzbelio nuotr./Scanpix

Neslepiama, kad kai kurių produktų kainos jau pasiekė dugną. Tai gali sukelti atvirkštinį efektą: pigiau nei už savikainą parduodamos prekės prie sienos prirems gamintojus, šie mažins gamybą. Sumažėjus konkurencijai, ims stiebtis kainos.

Gegužės pabaigoje prekybininkai mojo iš peties: masiškai produktus pigino mažmeninės prekybos tinklai „Norfa“, „Maxima LT“, „Rimi“. Viešai apie tai nepranešusi, kainas mažino ir „Iki“, rašo dienraštis „Lietuvos rytas“. Anot pastarojo prekybos tinklo komunikacijos direktoriaus Tomo Vaišvilos, šiemet, palyginti su pernai, pirkėjų, pirmenybę teikiančių akcijų prekėms, padvigubėjo. Kaskart apsipirkdami apie pusę pirkėjų į krepšius kraunasi produktus, kurie parduodami su nuolaida. Vidutiniškai per akcijas produktams taikoma 20 proc. nuolaida, o didžiausios siekia netgi 60 procentų.

„Kainos mažės, kol ekonominė padėtis bus tokia, kokia yra, arba taps dar prastesnė. Daug kas priklausys nuo mūsų ir gamintojų galimybių. Kai mažėja pajamų, mažėja ir galimybių. Pavyzdžiui, kiaulienos gaminiais jau prekiaujame už savikainą. Yra ir kitų prekių, kurių kaina jau pasiekė ribą, – pienas, miltai, makaronai“, – „Lietuvos rytui“ kalbėjo „Iki“ atstovas.

Šįmet tinkle „Maxima“ iki 13 proc. pigo duonos gaminiai, iki 20 proc. – pieno produktai, iki 12 proc. – makaronai, iki 20 proc. – aliejus, iki 23 proc. – kruopos. Apie 20 proc. dėl sezono krito šviežių daržovių kaina. „Maximos“ atstovai tikina, kad  80 proc. kainų mažinimo naštos prisiima „Maxima“, už likusią dalį atsakingi tiekėjai ir gamintojai.

„Kiekvienas nori brangiau parduoti, tačiau norom nenorom kai ką tenka atpiginti. Kainos pradės kilti nebent tik tokiu atveju, jei prasidės masiniai bankrotai, sumažės gamintojų, o drauge – ir konkurencija“, – kalbėjo tinklo „Norfa“ valdybos pirmininkas Dainius Dundulis. Anot jo, sunkiausia dėl mažesnių kainų susitarti su didžiaisiais gamintojais, mat jie jaučia esantys išskirtiniai, galintys diktuoti savo sąlygas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius