Ankstesniais mėnesiais vartotojų išlaidos augo labai lėtai, nepaisant to, kad Kinijai iš esmės pavyko sukontroliuoti viruso protrūkį, visgi pirkėjai išliko atsargūs pasaulinio neapibrėžtumo aplinkoje.
Nepaisant to, rugpjūtį pagrindinis indeksas, rodantis vartotojų pasitikėjimą ekonomika, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu ankstesniais metais, padidėjo 0,5 proc. – tai geresnis rezultatas nei „Bloomberg“ apklaustų analitikų prognozuotas sąstingis.
Tuo tarpu rugpjūtį buvo fiksuotas 1,1 proc. nuosmukis. Šių metų sausio–vasario mėnesiais mažmeninės prekybos indeksas Kinijoje susitraukė net penktadaliu – 20,5 procento.
Siekdamas paskatinti vartotojų išlaidas, Pekinas ėmėsi įvairių iniciatyvų, tokių kaip vadinamieji prekybos festivaliai ir dovanų kuponų kampanijos.
Išorės paklausai išliekant silpnai, nes pagrindiniai šalies prekybos partneriai kovoja su didėjančiu COVID-19 protrūkiu, Kinija padvigubino pastangas, kad paskatintų savo eksportuotojus nukreipti dėmesį į didžiulę vidaus rinką.
Pramonės produkcija, kuri atsigavo greičiau nei mažmeninė prekyba, praėjusį mėnesį dar labiau sustiprėjo.
Ji išaugo 5,6 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus – daugiau nei tikėjosi ekonomistai ir nei liepą fiksuotas 4,8 proc. augimas.
Miesto gyventojų nedarbo lygis, keliantis susirūpinimą, atsižvelgiant į didelį Kinijos absolventų skaičių, rugpjūtį nukrito nežymiai – iki 5,6 procento.Analitikai įspėjo, kad tikrasis nedarbo lygis greičiausiai yra didesnis, nei rodo oficialūs skaičiai, o mažesnės įmonės smarkiai nukentėjo nuo pandemijos.
Antradienį Nacionalinio statistikos biuro atstovas spaudai Fu Linghui žurnalistams teigė, kad Kinijos ekonomika „stabiliai atsigauna“.
Visgi jis perspėjo, kad „didėjant neapibrėžtumui“ tarptautiniu mastu ir dėl „akivaizdžių vidaus struktūrinių problemų, išlieka didžiulis spaudimas išlaikyti stabilų užimtumą ir verslą bei apsaugoti žmonių pragyvenimą“.
Jis taip pat pabrėžė kokybiškos plėtros ir „dvigubos apyvartos“ būtinybę – koncepcija, numatančią būtinybę remtis vidaus rinka kaip pagrindine, tuo pačiu skatinant išorės rinkas.